واکنش حمید روحانی به اظهارات هاشمی رفسنجانی

اظهارات اخیر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی درباره کسی که قبل از انقلاب مبارزه با شاه را حرام می‌دانست، با واکنش حمید روحانی مواجه شد. به گزارش اعتدال پرس به نقل از ایران، روز سه‌شنبه سایت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام روایتی را منتشر کرد که هاشمی گفته است تمام تلاشمان را به کار گرفتیم تا آقایی […]

image_pdfimage_print

اظهارات اخیر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی درباره کسی که قبل از انقلاب مبارزه با شاه را حرام می‌دانست، با واکنش حمید روحانی مواجه شد.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از ایران، روز سه‌شنبه سایت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام روایتی را منتشر کرد که هاشمی گفته است تمام تلاشمان را به کار گرفتیم تا آقایی را که به مبارزه راضی نبود، به مبارزه علیه شاه راضی کنیم اما آخرش هم گفت من این مبارزه را حرام می‌دانم. به جامعه مدرسین هم گفته‌ام، مبارزه با شاه حرام است.

هاشمی می‌گوید: از او پرسیدیم که دلیلت چیست و آن آقا جواب داد: مبارزه‌ای که مجاهدین و چپی‌ها در آن باشند، حرام است.

یک روز بعد از اظهارات هاشمی، حمید روحانی رئیس بنیاد تاریخ پژوهی ایران معاصر در مقام پاسخ بر آمد و به تسنیم گفت: «اظهارات آقای هاشمی اگر درباره آیت‌الله مصباح بوده باشد، واقعیت ندارد»

وی افزود: «یکی از اختلافات آقای مصباح و هاشمی درباره سازمان مجاهدین یا همان سازمان منافقین بود؛ آیت‌الله مصباح بنا به بصیرتی که داشتند، حمایت ازسازمان مجاهدین(منافقین) را حرام می‌دانستند اما آقای هاشمی در برهه‌ای برخلاف نظر آقای مصباح بعضاً از این گروه حمایت می‌کرد. لذا آقای مصباح حمایت از این سازمان را حرام می‌دانست نه مبارزه با شاه را.»

گفتنی است هاشمی رفسنجانی در اظهارات خود از کسی نامی به میان نیاورده است.

انتهای خبر