تنها مرکز بخشداری ایران که حتی یک شعبه بانک هم ندارد/ نماینده شورای شهرستان جلفا در استان: مردم برای دریافت یارانه ۴۵ هزار تومانی باید ۱۵ هزار تومان کرایه ماشین بدهند!

صفر نعمتی نماینده شهرستان جلفا در شورای اسلامی استان اظهار داشت: نبود یک بانک در این شهر که ویترینی برای گردشگری کشور محسوب می شود، آبروی کشور را خدشه دار کرده است. به گزارش اعتدال پرس، نعمتی در گفت و گو با خبرنگاران در خصوص معضل نبود بانک در شهر سیه رود اظهار می کند: […]

image_pdfimage_print

صفر نعمتی نماینده شهرستان جلفا در شورای اسلامی استان اظهار داشت: نبود یک بانک در این شهر که ویترینی برای گردشگری کشور محسوب می شود، آبروی کشور را خدشه دار کرده است.

به گزارش اعتدال پرس، نعمتی در گفت و گو با خبرنگاران در خصوص معضل نبود بانک در شهر سیه رود اظهار می کند: شهر سیه رود به دلیل اینکه شاهراه ورزقان و خداآفرین هست، مرکز پر ترددی است و از سوی دیگر شهری توریستی است و ویترینی برای ورود توریست ها به مناطق گردشگری آذربایجان شرقی چون کلیبر محسوب می شود.

وی خاطرنشان می کند: نمی دانم به چه دلیلی، احداث ینک بانک را در این شهر دریغ می کنند، و  در خصوص حل این معضل شورای شهر سیه رود و برخی از مسوولان شهر جلفا و سیه رود تلاش زیادی کردیم اما به جایی نرسیده ایم.

وی با بیان اینکه قبلا بهانه می کردند که بودجه ای برای احداث بانک در این شهر در دست نیست، خاطرنشان می کند: با وجود اینکه شورای شهر سیه رود اعلام کرد که برای احداث بانک هر هزینه ای لازم باشد هزینه خواهد کرد، باز هم کسی احداث این بانک را برعهده نگرفت.

نماینده شهرستان جلفا در شورای اسلامی استان با بیان اینکه مردم شهر سیه رود برای دسترسی به بانکی در شهر هادی شهر باید ۴۰ کیلومتر مسافت را طی کنند، اعلام می کند: مردم سیه رود به اجبار برای رسیدگی به کارهای بانکی خود باید یک روز از وقت خود تلف کنند و مردم همچنین از وام های بانکی هم در این شهر محروم هستند.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی استان با تاکید بر اینکه نبود حتی یک شعبه بانک در این شهر که ویترینی برای گردشگری کشور محسوب می شود، آبروی کشور را خدشه دار کرده است، می گوید: چرا که زمانی که یک توریست وارد این شهر می شود به دلیل نبود بانک و عابر بانک با مشکلات زیادی مواجه می شوند و و معضل بزرگی است.

وی ابراز امیدواری می کند: درصدد هستیم که این معضل را در شورای اسلامی استان مورد بررسی قرار دهیم و راهکاری کارساز برای آن ارایه دهیم و این مسئله را با کمک شورا و نماینده شهرستان به طور جد، پیگیری خواهیم کرد.

نبود بانک در سیه رود، توسعه کشاورزی را با مشکل مواجه کرده است

نعمتی تاکید می کند:  اکثریت مردم این شهر به کار کشاورزی مشغول می باشند که نبود یک بانک و مشکل اعطای تسهیلات اعتباری برای آن ها، مشکلات زیادی را برای توسعه کشاورزی به وجود آورده است.

مردم سیه رود ۳۰ هزار تومان یارانه می گیرند/خدا می داند این مشکل را مسئولان کی حل خواهند کرد

وی خاطرنشان می کند:برای گرفتن ۴۵ هزار تومان یارانه از بانک، مردم سیه رود باید ۱۵ هزار تومان هزینه کرایه ماشین بکنند و راهی  شهر هادیشهر برای گرفتن یارانه شوند و این تبدیل به معضلی بزرگ برای مردم این شهر شده است که با مساعدت مسوولان استانی چون استادار و غیره می توان آن را رفع کرد و این مشکل را کی حل خواهند کرد خدا می داند.

پست بانک سیه رود را به دست شخصی اختلاس گر سپرده بودند

وی در خصوص نبود پست بانک در این شهر اعلام می کند: قبلا نیز پست بانکی در این شهر وجود داشت و بدون مشورت و هماهنگی با شورا،  این پست بانک را به شخصی سپردن که قبلا از موسسه مالی و اعتباری قرض الحسنه اختلاس کرده بود.

نماینده شهرستان جلفا در شورای اسلامی استان با بیان اینکه این شخص مورد اعتماد مردم نبود و کسی اعتماد نکرد پول خود را سپرده گذاری کند، اظهار می کند:پست بانک را باید به کسی بدهند که مورد اعتماد مردم باشد و اکنون شخصی مجوز پست بانک را گرفته ولی کسی پیگیر نمی شود که چرا این پست بانک فعال نیست.

برای حل معضل نبود بانک در سیه رود، شعبه ای از بانک کشاورزی احداث می کنیم

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی نیز در این خصوص می گوید: مقرر شده به هیئت مدیره بانک مرکزی مراجعه کنیم و در خصوص احداث شعبه ای از بانک کشاورزی در این منطقه با وی مذاکره کنیم.

وی با بیان اینکه هیچ بانکی حاضر نمی شود به دلیل کم جمعیت بودن این منطقه، سرمایه گذاری کرده و بانکی احداث کند، یادآور می شود:امیدوارم با احداث شعبه ای از بانک کشاورزی بخشی از مشکلات مردم حل شود.

گفتنی است سیه‌رود یا سیاری یکی از شهرهای مرزی و گردشگر پذیر استان آذربایجان شرقی است و در شهرستان جلفا واقع شده‌ و جادهٔ مرزی و پرتردد جلفا-پارس‌آباد از سیه‌رود می‌گذرد.

این شهر مرکز اداری بخش سیه‌رود بوده و صاحب بخشداری می‌باشد.

شهر سیه رود در کنارهٔ جنوبی رودخانهٔ ارس و در شمال کوه کیامکی‌داغ قرار گرفته‌است. در آن سوی ارس و در مقابل سیه‌رود، شهر اردوباد که یکی از شهرهای جمهوری آذربایجان می‌باشد، قرار گرفته‌است.

جمعیت شهر سیه‌رود برپایهٔ نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵ خورشیدی بالغ بر ۱۳۵۴ نفر بوده‌است که بر همین اساس شمار خانوارهای ساکن این شهر در این سال بالغ بر ۳۶۶ خانوار بوده‌است.

انتهای خبر