بازار داغ شایعات و این بار عالی ترین مقام استان

قریب به یک سال پیش از این و در آذرماه سال گذشته، به عنوان یکی از ۴ استان باقی مانده از انتصاب استاندار دولت تدبیر و امید، سکان هدایت آذربایجان غربی به دستان فردی سپرده شد که شیخ الشیوخ استانداران پس از انقلاب، بارزترین لقب برای شناسائیش بود. نهم آذرماه پس از کش و قوس […]

image_pdfimage_print

قریب به یک سال پیش از این و در آذرماه سال گذشته، به عنوان یکی از ۴ استان باقی مانده از انتصاب استاندار دولت تدبیر و امید، سکان هدایت آذربایجان غربی به دستان فردی سپرده شد که شیخ الشیوخ استانداران پس از انقلاب، بارزترین لقب برای شناسائیش بود.

نهم آذرماه پس از کش و قوس های فراوان و معرفی افراد گوناگون از سوی جریانات فکری و سیاسی مختلف استان، همای سعادت بر دوش قربانعلی سعادت نشست که با استقرار دولت یازدهم در منطقه آزاد ماکو، به خدمت منصوب شده بود.

سعادت اگرچه انتخاب اول برای استانداری استان متفاوت و خاص آذربایجان غربی نبود اما برآیند رفتارهای سیاست ورزان استانی، به انتصاب و معرفی ایشان انجامید. انتصابی که محلی برای اعتراض نداشت و همین عنوان “با سابقه ترین استاندار سال های پس از انقلاب” بسیاری را به سکوت کشاند.

اما با گذشت ۱۰ ماه از معرفی سعادت به عنوان استاندار آذربایجان غربی، این روزها سخنان دیگری نقل محافل استانی شده است: خداحافظی سعادت از طبقه ششم استانداری!

رفتارهای سعادت در مدت سکانداری استان، انتصابات وی چه به عنوان فرمانداران شهرستان ها و چه مدیران کل از یک سو، اتخاذ شیوه های فاصله دار از سیاست های دولت تدبیر و امید، اعم از ناتوانی در جلب سرمایه گذار چه داخلی و چه خارجی و بعضا تاراندن اندک علاقمندان حضور در بازار سرمایه استان و مهم تر از همه فاصله گیری از مردم و عدم توجه شایسته به ایشان و نیازهای استان از سوی دیگر، سبب شده است که با فرو کش نمودن احساسات اولیه، بازار شایعات هم سنگ عنوان شیخ الشیوخی ایشان مطرح باشد.

شنیده ها حاکی از آن است که پس از حضور ریاست محترم جمهوری در استان، سعادت جای خود را به فرد دیگری خواهد سپرد که اتفاقا یکی ازگزینه های مطرح به عنوان استاندار آذربایجان غربی بود. سید محمود زمانی قمی دارای مدرک کارشناسی ارشد از سال ۷۹ تا ۸۲ استاندار ایلام بوده است. فردی که چندین دوره استانداری در دولت اصلاحات را داشت و در پنجم تیرماه سال ۸۲ به عنوان استاندار چهارمحال بختیاری معرفی شد و به مدت ۲۷ماه در پست استانداری چهارمحال وبختیاری فعالیت کرد.

حال باید به انتظار نشست و دید شایعات درگرفته، تا چه حد به واقعیت نزدیک خواهد بود

توسط: تدبیر نامه

انتهای خبر