افتضاح تبانی شهرداری تبریز را نقره داغ کرد/تعلیق کادرفنی و مدیریت تیم فوتبال شهرداری+مستندات تبانی و اسامی بازیکنانی که قبل از بازی با شهرداری، با آنها تماس گرفته شده بود

کادر فنی و سرپرست تیم فوتبال شهرداری تبریز از سوی هیات رسیدگی به تخلفات فوتبال منع فعالیت شدند. به گزارش اعتدال پرس به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، هیات رسیدگی به تخلفات فوتبال ایران فعالیت کادر فنی و سرپرستی تیم شهرداری تبریز به حالت تعلیق در آورد. رای هیات رسیدگی به تخلفات فوتبال ایران […]

image_pdfimage_print

کادر فنی و سرپرست تیم فوتبال شهرداری تبریز از سوی هیات رسیدگی به تخلفات فوتبال منع فعالیت شدند.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، هیات رسیدگی به تخلفات فوتبال ایران فعالیت کادر فنی و سرپرستی تیم شهرداری تبریز به حالت تعلیق در آورد.

رای هیات رسیدگی به تخلفات فوتبال ایران در این رابطه به شرح زیر است:

به استناد مصوبه هیات رسیدگی به تخلفات فوتبال ایران کادر فنی و سرپرستی تیم فوتبال شهرداری تبریز تا اطلاع بعدی از هرگونه فعالیت مرتبط با فوتبال معلق و حق فعالیت فوتبالی در هیچ رده ای را نخواهد داشت.

جزئیات موضوع تا انجام تحقیقات لازم و تکمیل پرونده و ارجاع به مراجع ذیربط متعاقبا اعلام خواهد شد.

 مستندات ادعای تبانی شهرداری تبریز

فرد تماس گیرنده از اتابک نمازی خواسته بود اگر می تواند برابر شهرداری تبریز به میدان نرود و خودش را به مصدومیت بزند. او گفته بود اگر نمی توانی این کار را انجام دهی، یک پنالتی به شهرداری تبریز بده و در ازای آن ۲۰ میلیون تومان دریافت کن.

شبکه ایران/ در روزهای گذشته خبرهایی منتشر شده که حکایت از جاری بودن فوتبال ناپاک و نشانه هایی از تبانی در لیگ دسته اول فوتبال کشور دارد. نکته حائز اهمیت این است که در یک سوی صحبت های افراد مختلف، تیم شهرداری تبریز و اطرافیان فراز کمالوند سرمربی این تیم صعود کرده به لیگ برتر قرار دارد.
مسوولان چند تیم لیگ دسته اولی در گفت و گو با خبرنگار شبکه ایران، اسامی بازیکنانی که پیش از بازی با شهرداری تبریز با آنها تماس هایی برقرار شده بود را اعلام کردند.

ارسطو جهانداری، مدیرعامل باشگاه شهرداری بندرعباس:
شب قبل از بازی ما مقابل شهرداری تبریز، پیمان صاحب جمعی مربی تیم حریف با محمدباقر زعفرانی بازیکن ما تماس گرفته و به او می گوید که فراز کمالوند می خواهد تو را ببیند. زعفرانی به او می گوید که هتل است و نمی تواند اردوی تیم را ترک کند. در نهایت صاحب جمعی به زعفرانی گفته که آقا فراز تو را خیلی دوست دارد. البته در جریان بازی ما به عملکرد دو بازیکن تیم مان مشکوک شدیم و ماجرا را کامل به مراجع ذی صلاح برای پیگیری گزارش کردیم.

علی پورکیانی، قائم مقام باشگاه استقلال صنعتی خوزستان:
از ۵ هفته مانده به اتمام مسابقات تماس با چند بازیکن ما شروع شد اما این اتفاق در فاصله چند روز مانده به بازی تیم مان مقابل شهرداری تبریز حادتر شد. امیر جهان مهر دروازه بان فیکس تیم ما و محمد معاوی بهترین گلزن ماست. در روزهای منتهی به بازی با شهرداری تبریز یک خانم و یک آقا با شماره های ایرانسل متفاوت با این دو بازیکن ما تماس گرفته بودند. به دروازه بان مان گفته بودند گل بخور و به مهاجم مان گفته بودند گل نزن و در ازای آن فلان مبلغ را دریافت کن. باشگاه هم با اطلاع از موضوع، ماجرا را در نامه ای مکتوب به حراست فدراسیون فوتبال و ستاد منشور اخلاقی اعلام کرد.

سرتیپ طاهری، سرمربی تیم فوتبال شهرداری یاسوج:
قبل از بازی با شهرداری تبریز شخصی با اتابک نمازی مدافع میانی ما تماس گرفته و گفته بود که از طرف این تیم تماس می گیرد. فرد تماس گیرنده از اتابک نمازی خواسته بود اگر می تواند برابر شهرداری تبریز به میدان نرود و خودش را به مصدومیت بزند. او گفته بود اگر نمی توانی این کار را انجام دهی، یک پنالتی به شهرداری تبریز بده و در ازای آن ۲۰ میلیون تومام دریافت کن.

وی در گفتگو با خبرنگار شبکه ایران افزود: زمانی که هنوز غدیری برکنار نشده بود و من دستیار او بودم و تیم شهرداری تبریز ۱۱ امتیاز با مافاصله داشت، کمالوند در هتل تاکید کرد که تیمش مستقیم به لیگ برتر می رود و شهرداری یاسوج نهایتا برای دومی و پلی آف بجنگد. فراز کمالوند این جمله را در جایی دیگر به باقری نیا سرمربی تیم استقلال خوزستان هم گفته بود. من فقط آرزو می کنم در سال های دیگر در تیمی مربیگری کنم که با تیم کمالوند همگروه نشود. در ضمن دینورزاده سرمربی فولاد یزد هم یکی از بازیکنانش را اخراج کرد و وقتی من دلیل این کار را پرسیدم گفت که این بازیکن را خریده بودند!

سهرابی: این‌ها شیطنت است

این در حالیست که مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تبریز علی رغم مستندات افشا شده و در واکنشی جالب به تصمیم فدراسیون فوتبال، کسانی را که تیمش را به تبانی متهم می‌کنند، به شکایت تهدید کرد.

او درباره اتهامات مربوط به تبانی تیمش گفت: این‌ها شیطنت است. چشم موفقیت تیم‌های تبریزی را ندارند و با این حرف‌ها می‌خواهند موفقیت ما را زیر سوال ببرند. مردم تبریز هوشیار و متوجه این مسایل هستند. تیم خوب و باسابقه شهرداری نیازی به تبانی ندارد. داور در بازی با شهدای شلمچه یک پنالتی اشتباه برای ما گرفت ولی شیث با علم به نظر اشتباه داور توپ را به اوت زد. در تیم خود به دنبال این مسایل نیستیم و این صحبت‌ها اگر مستند نباشد، حتما از طرف ما پیگیری می‌شود.

انتهای خبر