کاسه صبر اعضای شورای شهر بناب لبریز شد/ طرح استیضاح برزگر جلالی کلید خورد!

در حالیکه تنها ۸ ماه از انتخاب برزگرجلالی به عنوان کلیددار شهر بناب می گذرد، جمعی از اعضای شورای شهر بناب تهدید کردند، درصورتی که شهردار در عملکرد خود تجدید نظر نکند، از کار برکنار می شود. به گزارش اعتدال پرس، در جلسه روز یک شنبه این شورا که برای نخستین بار به صورت علنی و با حضور خبرنگاران […]

image_pdfimage_print

در حالیکه تنها ۸ ماه از انتخاب برزگرجلالی به عنوان کلیددار شهر بناب می گذرد، جمعی از اعضای شورای شهر بناب تهدید کردند، درصورتی که شهردار در عملکرد خود تجدید نظر نکند، از کار برکنار می شود.

به گزارش اعتدال پرس، در جلسه روز یک شنبه این شورا که برای نخستین بار به صورت علنی و با حضور خبرنگاران برگزار شد، رییس شورا گفت: توافقات و تعهداتی که با شهردار در جلسه انتخاب وی داشتیم، روز به روز کمرنگ تر و تعامل و همکاری وی با مجموعه شورا کمتر شده است.

رسول رهبرفام که به عنوان یکی از موافقان استیضاح شهردار صحبت می‌کرد، با انتقاد از رفتار تند شهردار در برخورد با مردم و اعضای شورا گفت: این رفتار و عملکرد وی به جایگاه قانونی شورا و حقوق مردم ضربه می زند.

وی غیربومی و حضور کمرنگ شهردار در محل کارش را از دیگر ایرادات وارده بر وی نام برد و افزود: شهردار حتی دو روز در هفته نیز در دفترش حاضر نمی شود، در حالی که طبق قانون و براساس نیاز شورا و مردم باید حضورش تمام وقت بوده و در شهر بناب سکونت داشته باشد.1371714024_rahbarfam

رئیس شورای اسلامی شهر بناب عدم توجه به جایگاه شورا، حضور نامنظم در محل کار، عدم استفاده از پیمانکاران بومی و برعکس استفاده از پیمانکاران غیربومی را از دلایل اصلی استیضاح شهردار اعلام و تأکید کرد: خط قرمز من مردم شهر هستند نه افراد خاص از این رو وظیفه دارم از حقوق شهروندان صیانت کنم.

وی افزود: شهردار بناب به پیمانکاران بومی کم لطفی کرده و در مقابل از پیمانکاران غیربومی استفاد می‌کند که این سیاست کاری شهردار مورد قبول اعضای شورای شهر نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر بناب اظهار کرد: از ۲۶ میلیارد تومان بودجه مصوب شهرداری بناب در سال‌جاری ۶ میلیارد تومان برای مسیرگشایی و تملک‌ها در نظر گرفته شده که متأسفانه تاکنون ریالی در این بخش هزینه نشده است که ضعف بزرگ شهردار است.

رهبرفام ادامه داد: از شهردار انتظار داریم که طبق برنامه و بودجه مصوب و در تمام زمینه‌ها کار شود، کل عملکرد شهرداری را در کاشت چند گل در سطح شهر خلاصه کرده‌ایم و در زمینه مسائل عمرانی، شهر تعطیل است و این مورد قبول نیست.

وی با بیان اینکه شأن و منزلت شورا توسط شهردار زیرسئوال رفته است، تصریح کرد: شورا در نظر دارد فردی که برای جایگاه مردم ارزش و احترام قائل شده و در مسیر برنامه‌ها و اهداف شورای اسلامی شهر در زمینه عمران و آبادانی منطقه و آن هم به دور از تنش گام بردارد، به عنوان شهردار انتخاب کند.

اصلاح ذهنیت شهردار الزامی است

1371714041_7777

نایب رئیس شورای اسلامی شهر بناب نیز در ادامه جلسه به عنوان یکی از اعضای موافق استیضاح گفت: با این شیوه نمی‌توان در زمینه حل مشکلات مردم گام برداشت و اگر بخواهیم به اهداف خود دست یابیم، باید به دور از چالش به سمت پیشرفت حرکت کنیم.

محمدعلی حیدریان ضمن دعوت و توصیه اعضای شورا به رعایت انصاف و عدالت افزود: هیچ یک از اعضا خود را حق مطلق ندانند.

وی اظهار کرد: تا زمانیکه شهردار ذهنیت خود را در خصوص اعضای شورای اسلامی شهر اصلاح نکند و رفتارهای مناسب را در همکاری با ادارات شهرستان مدنظر نگیرد، باید در زمینه اصلاح آن گام برداشت.

حیدریان تصریح کرد: شهردار محترم با رفتارهایی که انجام می‌دهد، نمی‌تواند شهرداری کند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر بناب ادامه داد: با هیچ یک از اعضای شورا عقد اخوت نبسته‌ام و با وجود اینکه بارها موارد فوق را خدمت شهردار اعلام کردیم، ولی هیچ تغییری در رفتارهای ایشان نمی‌بینم و هر روز شاهد افزایش تنش‌ها هستیم که عمده مشکل شهردار در این بخش است.

از اهداف اصلی خود دور شدیم

1371713611_555555

بهمن حدادی یکی از مخالفان استیضاح شهردار بناب نیز گفت: از آنجایی که در ترکیب شورای اسلامی شهر بناب تفکر و عقاید متفاوتی حاکم است، در طول یک سال گذشته نه تنها نتوانستیم تفکرات خود را به همدیگر نزدیک کنیم بلکه از اهداف اصلی خود نیز دور شدیم.

وی در لابه‌لای سخنان خود از خبرنگاران خواست به مردم بگویند که به دلیل اختلافات حاکم بین اعضای شورای شهر فعلاً اجازه دهند که مشکل خودمان را حل کنیم، هنوز وقت نکرده‌ایم به مردم خدمت کنیم.

این عضو شورا در عین حال تأکید کرد: با این شرایط در شورا مردم شهر به شدت ضرر خواهند کرد.

حدادی با بیان اینکه در فصل ساخت و ساز قرار داریم، از اعضای شورا خواست حداقل تا پایان سال‌جاری از شهردار حمایت کرده و از وی برنامه بخواهند.

وی تصریح کرد: در صورت استیضاح شهردار قطعاً در شرایط موجود یک دانشجوی عمران نیز پیدا نخواهیم کرد به عنوان شهردار انتخاب کنیم.

این عضو شورا یادآور شد: با توجه به جو حاکم بر شورا، شهردار نیز با شورا لج کرده و تمام کارها را در سطح شهر رها کرده است.

وی در عین حال اظهار کرد: بنده منکر برخی رفتارهای ناپسند شهردار نیستم ولی انتظار دارم حداقل تا پایان امسال به ایشان فرصت دهیم تا مصوبات شورا را اجرایی کند.

خط قرمز «مردم» هستند

245x194xmorefehsarparast92-9-4-1_0.jpgqitok9XJOEgp3.pagespeed.ic_.-TCPOvCuPl-245x160

این گزارش حاکی است، سخنگوی شورای اسلامی شهر بناب نیز به عنوان یکی از منتقدان شهردار با بیان اینکه خط قرمز من مردم است، گفت: بی‌احترامی به مردم را از ناحیه هیچ‌کس قبول ندارم و متأسفانه شهردار ما با پشت در نگاه داشتن مردم عملا به مردم این شهر بی‌احترامی می‌کند.

. وی اظهار کرد: استفاده از پیمانکاران غیربومی به جای پیمانکاران بومی توهین به پیمانکاران است و همچنین افزود به دلیل ضعف مدیریت شهردار در مسائل حقوقی شهرداری است که باعث شده تا حساب‌های شهرداری مسدود شود نه بدهی های سال قبل.

رحیمیان در ادامه عدم داشتن تعامل از سوی شهردار با رؤسای ادارات را از ضعف‌های اساسی شهردار ذکر کرد و گفت: بعد از حضور آقای برزگرجلالی در شهرداری بناب شاهد افزایش اختلاف شهرداری با اکثریت ادارات شهرستان هستیم.

رحیمیان با اشاره به اینکه هم اکنون شرایط آشفته‌ای در شهرداری بناب حاکم است، گفت: زمانیکه احساس کنم کارکنان شهرداری در امور مردم سهل‌انگاری کرده و مشکل‌تراشی می‌کنند، به شهردار پیشنهاد خواهم داد که کارمند فوق را جابه‌جا کند و این از وظایف نظارتی بنده می باشد

وی با انتقاد از عدم توجه شهردار به بحث خیابان‌کشی، مسیرگشایی و انجام کارهای عمرانی افزود: توجه به زیباسازی و گل‌کاری معابر کار زودگذری است، باید شهردار در کنار گل‌کاری به زیرساخت‌های شهر نیز توجه اساسی داشته باشد.

بابک رحیمیان، عدم انجام مصوبات شورای شهر و موارد ذکر شده را از دلایل اصلی مخالفت خود با شهردار عنوان کرد و گفت هر زمانی که جناب آقای شهردار در عملکرد خود تجدید نظر نماید و تمامی فکر خود را خدمت به مردم شریف بناب نماید قاطعانه از او حمایت خواهم کرد و در غیر این صورت مجبور به پیوستن به صف مخالفان ایشان خواهم بود

ایشان در خاتمه صحبت هایش افزود از مردم خواهش می کنم در برابر جوسازی های مغرضانه بعضی از افراد سودجو ایستادگی کنند و خادمان خود را در مقابل آنها تنها نگذارند و مطمن باشند که ما میدانیم و خواهیم فهمید مردم همیشه قدر خدمت صادقانه را میدانند.

 

شهرداری به هیچ‌یک از اعضای شورای شهر تعلق ندارد

1371713625_11111

محمدباقر ولایی عضو دیگر شورای اسلامی شهر بناب که از مخالفان طرح استیضاح شهردار است نیز در ادامه تاکید کرد: اگر قصد برکناری شهردار را داریم، رسمش این نیست.

وی گفت: به طور قانونی باید وارد موضوع شده و تخلفات احتمالی شهردار را جمع‌آوری کرده و تحویل هیئت رئیسه شورا دهیم، بعد توسط رئیس شورای اسلامی شهر بناب موارد به شکل کتبی به شهردار ابلاغ شود از این رو اگر می‌خواهیم شهردار را برکنار کنیم، باید فرآیند قانونی را طی کنیم.

ولایی افزود: شهرداری به هیچ‌یک از اعضای شورای شهر تعلق ندارد و شهردار با رأی دو سه نفر شهردار نشده که با رأی دو سه نفر نیز کنار گذاشته شود.

به گفته وی، دخالت‌های بی‌مورد برخی اعضای شورای اسلامی شهر در مسائل داخلی شهرداری یکی از شاخص‌ترین موارد اختلاف شورا و شهردار است.

ولایی گفت: عزل و نصب کارکنان جزو وظایف شهردار است و شورا نباید در این موضوعات ورود پیدا کند.

این عضو شورای شهر بناب تأکید کرد: تمام قد از عملکرد شهردار تا آخرین لحظه حمایت خواهم کرد ولی هر وقت هم بی‌تفاوتی در عملکرد شهردار دیدم از طریق رئیس شورا موضوع را به وی تذکر داده و در این ارتباط رئیس و سخنگوی شورا نمی‌تواند تک‌روی کند.

عدم اجرای مصوبات شورای شهر توسط شهردار علنی است

1371714456_44444

قلی آقازاده دیگر عضو شورای اسلامی شهر بناب با بیان اینکه عدم اجرای مصوبات شورای شهر توسط شهردار علنی است، گفت: توهین شهردار به اعضای شورای اسلامی شهر را توهین به شأن و منزلت مردم بناب می‌دانم و متأسفانه این روحیه در شهردار بناب متجلی است.

وی افزود: شورای شهر دو نفر نیست بلکه ۹ نفر است و این روند برخورد با اعضای شورا برازنده جایگاه شورا نیست.

آقازاده، انجام کارهای خودسرانه و بی‌اعتنایی به مصوبات شورا را از مشکلات شهردار اعلام کرد و گفت: هیچ‌گونه برخورد دوگانه را از شهردار و نه سوی هیچ‌کس دیگر قبول نمی‌کنیم.

این عضو شورا ادامه داد: آقای شهردار حاضر به تغییر رفتار و اصلاح نیست و تمام مصوبات شورا باید در دفتر شورا انجام گیرد ولاغیر، هیچ عضوی از شورا حق ندارد خودسرانه به همراه ۱۰ پرونده وارد اتاق شهردار شود.

حاضر نیستم در جلسات غیرقانونی و غیررسمی شرکت کنم

1371714052_22222

یکی از اعضای دیگر شورای شهر بناب در مخالفت با استیضاح شهردار ضمن تأکید بر علنی برگزار شدن جلسات شورای اسلامی شهر گفت: حاضر نیستم در جلسات غیرقانونی و غیررسمی شرکت کنم، به عنوان عضو شورای شهر درخواست دارم استیضاح شهردار به صورت علنی باشد.

سیما شفایی افزود: سهم شورا را بیشتر از شهردار در رکود کارهای عمرانی شهرداری می‌بینم.

وی اظهار کرد: نقش رئیس شورای اسلامی شهر را در این اختلافات پررنگ می‌بینم از این رو اگر روابط بین شورا و شهردار کدر است، آن را از ناحیه شورا می‌دانم.

وی ضمن توصیه اعضای شورای شهر بناب به پرهیز از انجام تک‌روی در امور شهری گفت: ضعف مدیریت از ناحیه شورا بوده است و این شهردار همان شهرداری است که قبلاً ۱۵ ساعت در روز کار می‌کرد، باید علت‌یابی شود تا بیش از این شهردار را در انجام وظایف خود دلسرد نکنیم.

لزوم اصلاح وضعیت و شرایط حاکم بر شهرداری

1371713597_666

مصطفی برزگران عضو دیگر شورای اسلامی شهر بناب نیز ضمن تأکید بر اصلاح وضعیت و شرایط حاکم بر شهرداری تاکید کرد: شهرداری که نخواهد تغییرات را بپذیرد رفتنی است.

وی با بیان اینکه شهردار بناب همیشه به دنبال درگیری و چالش است، افزود: ما در مقابل مردم مسئول هستیم و باید جوابگوی مردم باشیم، برای تحقق خواسته‌های مردم نیاز به اصلاحات است و این اصلاحات تنها با کنار گذاشتن شهردار محقق خواهد شد.

نظر مجموعه بدون استثناء اصلاح وضعیت فعلی است

1371714025_33333

علی‌اصغر رحیم‌زاده رئیس کمیسیون روابط عمومی شورای اسلامی شهر بناب نیز اصلاح مواردی چون برخورد نامطلوب شهردار با مردم، عدم داشتن میل و روحیه شورایی در شهردار، حضور کمرنگ در محل کار، عدم سکونت دائمی در شهرستان، بی‌احترامی به جایگاه شورا و عدم انجام مصوبات شورا را از خواسته‌های اعضای شورای اسلامی شهر دانست.

وی گفت: اعضای شورای شهر در مجموع معتقدند که شهردار باید این موارد را در خود اصلاح کند.

رحیم‌زاده افزود: نظر مجموعه بدون استثناء اصلاح وضعیت فعلی است و بنده نیز هیچ‌وقت خلاف جریان آب حرکت نمی‌کنم ولی بیایید منصف باشیم و از تخریب همدیگر جداً پرهیز کنیم.

براساس این گزارش، جلسه مذکور مدت سه ساعت طول کشید و بدون دستیابی به نتیجه قطعی خاتمه یافت.

اما مقرر شد موضوع استیضاح و یا عدم استیضاح شهردار بناب در جلسه آتی شورای اسلامی شهر مجدداً طرح و مورد بررسی قرار گیرد.

مسعود برزگرجلالی از بهمن ماه سال ۹۲ با رأی اکثریت اعضای شورای اسلامی شهر بناب به عنوان کلیددار شهر بناب انتخاب و به این مسئولیت گماشته شد.

منبع: ایرنا-فارس

انتهای خبر