آئین تودیع و معارفه رئیس منطقه۵ بازرسی کل کشور برگزار شد/ با مدیرانی که به سمت تخلف می روند به شدت برخورد می کنیم

با برگزاری آئینی “علی کرمی” کلید ریاست منطقه ۵ بازرسی کل کشور را از “اکبر غفاری” تحویل گرفت. اعتدال پرس/ بالاخره پس از ۵۱ ماه کلید داری اکبر غفاری در سازمان بازرسی منطقه ۵ کشور، وی امروز این این سازمان را ترک کرد و “علی کرمی” قاضی دادگستری و مدیرکل سابق بازرسی آذربایجان غربی و […]

image_pdfimage_print

با برگزاری آئینی “علی کرمی” کلید ریاست منطقه ۵ بازرسی کل کشور را از “اکبر غفاری” تحویل گرفت.

اعتدال پرس/ بالاخره پس از ۵۱ ماه کلید داری اکبر غفاری در سازمان بازرسی منطقه ۵ کشور، وی امروز این این سازمان را ترک کرد و “علی کرمی” قاضی دادگستری و مدیرکل سابق بازرسی آذربایجان غربی و اردبیل به عنوان رئیس جدید منطقه ۵ بازرسی کشور منصوب و حکم خود را از ناصر سراج، رئیس سازمان بازرسی کل کشور دریافت کرد.

ناصر سراج روز یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه رییسان جدید وسابق بازرسی آذربایجان شرقی، مبارزه با هرگونه فساد اقتصادی را جزو وظایف اصلی و مهم این سازمان عنوان و اظهار کرد: در این بین مبارزه با زمین خواری باید در اولویت های کاری ادارات بازرسی در مناطق و استان های مختلف قرار بگیرد.سازمان بازرسی با مدیرانی که به سمت تخلف می روند به شدت برخورد می کند

وی افزود: با توجه به اینکه هزینه های درمان در این بخش بسیار گرانتر و سنگین تر از پیشگیری است، بنابراین باید تمام دستگاه های اجرایی در کنار قوه قضاییه برای مقابله با زمین خواری عزم جدی داشته باشند تا این زالوصفتان زمین گیر شده و به سزای اعمالشان برسند.

سراج با تاکید بر اینکه برای سازمان بازرسی کل کشور مساله نظارت بیشتر از بازرسی اهمیت دارد، گفت: بنای ما در این مجموعه حمایت از مدیران خدوم و پرتلاش است که البته اکثر قریب به اتفاق مدیران ما در این زمره هستند، اما در عین حال با عده ای قلیل و معدود از مدیران که به سمت تخلف می روند به شدت برخورد می کنیم.

وی یادآوری کرد: باید توجه داشت طی سال های اخیر تعداد این مدیران قلیل رو به افزایش گذاشته که باید در برابر چنین افرادی محکم تر جلو رفت و از تخلفات آنها جلوگیری به عمل آورد.

سراج ادامه داد: بر همین اساس باید با اقدامات به موقع و سریع اینگونه مدیران متخلف را از بدنه مدیران سالم و پاکدست جدا کنیم که در این مسیر سازمان بازرسی همگام و همدوش با تمام دستگاه های استانی و اجرایی تلاش خواهد کرد تا نظام اداری کشور به دور از هر گونه تخلفی در خدمت مردم باشد.

“ناصر سراج” با تقدیر از عملکرد خوب و ارزنده اکبر غفاری گفت: ما بسیار راغب بودیم که آقای غفاری همچنان در این سمت به خدمت خود ادامه دهند، اما دوستان وزارت اطلاعات به وجود ایشان نیاز بیشتری داشتند و ما مجبور به از دست دادن ایشان شدیم.

* سازمان بازرسی، چشم و گوش نظام است/ سازمان بازرسی نه “مچ گیر”، بلکه “دست گیر” مدیران اجرایی استسازمان بازرسی مچ گیر نیست، بلکه دست گیر مدیران اجرایی است title=

استاندار آذربایجان شرقی در طی سخنانی در آئین معارفه و تکریم رئوسای جدید و سابق سازمان بازرسی، گفت: نگاه من به سازمان بازرسی از دید یک مدیر اجرایی، به عنوان چشم گوش این نظام است.

وی با تمجدید از عملکرد خوب و خدمت صادقانه “اکبر غفاری” در این سازمان، گفت: ما امیدوار بودیم آقای غفاری در سمت خود بمانند و مایه خدمات بزرگتری برای مردم آذربایجان باشند، اما چه کنیم که نمی توانیم جلوی خدمت ایشان در یک سنگر ملی را بگیریم و برای ایشان آرزوی موفقیت داریم.

“اسماعیل جبارزاده” با ذکر اینکه سازمان بازرسی به محض مشاهده تخلف از قانون و یا حتی احتمال تخطی از قانون وارد عمل می شود، گفت: عزیزانمان در سازمان بازرسی نباید یک مسئله بزرگتر از آنچه که بزرگ است و مسئله ای را کوچکتر از آنچه کوچک است ببینند و مسائل و تخلفات را به موقع رسد کرده و جلوی تخلف را بگیرند.

وی افزود: بسیار جای خسران خواهد بود این عزیزان سازمان بازرسی از فشارهای سیاسی و رسانه ای تاثیر بپذیرند و جایگاه خود را دستخوش هیجات زودگذر کنند. من میدانم اینطور نبوده و نخواهد بود و عزیزان سازمان بازرسی الگوی تمام کمال قانون مداری هستند.

استاندار آذربایجان شرقی در قسمتی دیگر از سخنانش گفت: ما سازمان بازرسی را نه “مچ گیر”، بلکه “دست گیر” مدیران اجرایی می دانیم و امیدوارم با همکاری نزدیک یک دیگر، استان را در مسیر پیشرفت خود قرار دهیم.

* بهترین راه پیشگیری از تخلف نظارت و کنترل درون سیستمی است

“اکبر غفاری” رئیس سابق بازرسی منطقه ۵ کشور نیز در این آئین گفت: من در طول دوران خدمتم اکثر قریب به اتفاق مدیران استان را پاک و خدوم دیدم و عملکرد ما قطعاً فارغ از مسائل و جریان های سیاسی بوده و برابر اساس قانون بوده است.

وی در ادامه به توضیح برخی از زمینه های عملکرد خود پرداخت و گفت: ما در این مدت در زمینه تلاش برای ارتقای کارایی نظام اداری اهتمام ورزیدیم و به اهمیت و نقش نظارت درون سیستمی در سازمان ها و ادارات دولتی واقف بودیم که بهترین راه پیشگیری از تخلف نظارت و کنترل درون سیستمی است.

* با کسی عهد اخوت نبسته ام/ رویکرد حمایتی از سرمایه گذاری در آذربایجان شرقی

“علی کرمی” رئیس جدید منطقه ۵ سازمان بازرسی هم در این آئین با گرامی داشت هفته دفاع مقدس گفت: اگر ما امروز در نظام جمهوری اسلامی عزت، پایداری و امنیت داریم به برکت خون پاک شهداست.

وی با تشکر از تلاش های رئیس سابق این سازمان گفت: سازمان بازرسی تابع قانون است و حاکمیت قانون، رعایت اعتدال، اخلاق و بی طرفی در سازمان بازرسی نهادینه شده است و ما با همین استراتژی اهداف سازمان بازرسی را پیش خواهیم برد و با ایجاد تعامل با مدیران اجرایی و اتخاذ رویکرد پیشگیرانه، مانع ایجاد فساد در دستگاهه ای اجرایی خواهیم شد.

کرمی با بیان اینکه با کسی عهد اخوت نبسته است، گفت: انشاالله در کنار مدیران دستگاه های اجرایی که سرمایه های این نظام هستند برای توسعه و پیشرفت هر چه بیشتر آذربایجان تلاش خواهیم کرد.

رئیس جدید منطقه ۵ سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر رویکرد حمایتی این سازمان از سرمایه گذاری در آذربایجان شرقی، گفت: ما در این زمینه در کنار آقای استاندار و کارگروه های مرتبط هستیم.

وی در خصوص بحث زمین خواری نیز گفت: خیلی رک و راست می گویم؛ من موضوع زمین خواری را از دید سوء مدیریت و عدم انجام صحیح وظایف مدیران دستگاه های اجرایی می دانم که اگر آن ها به وظایف خود درست عمل کرده بودند هیچ گاه فرصتی برای زمین خواری به وجود نمی آمد.

کرمی متولد ۱۳۵۰ در شهرستان اهر می باشد که پیشتر به عنوان مدیرکل بازرسی استان های اردبیل و آذربایجان غربی و همچنین دادستان شهرستان مشکین شهر انجام وظیفه کرده است.

 

انتهای خبر