تعطیلی بنیاد بین المللی شهریار توسط اداره ارشاد استان/ نام استاد شهریار نباید دکانی برای سوء استفاده برخی ها باشد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: هر موسسه و یا بنیادی که قرار است درباره استاد شهریار فعالیت کند، قطعا باید در تبریز و آذربایجان به ثبت برسد، چرا که این اسامی مقدس نباید دکانی برای سوء استفاده برخی افراد باشد. به گزارش اعتدال پرس، علی اکبر صفی پور از راه اندازی موسسه یا […]

image_pdfimage_print

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: هر موسسه و یا بنیادی که قرار است درباره استاد شهریار فعالیت کند، قطعا باید در تبریز و آذربایجان به ثبت برسد، چرا که این اسامی مقدس نباید دکانی برای سوء استفاده برخی افراد باشد.

به گزارش اعتدال پرس، علی اکبر صفی پور از راه اندازی موسسه یا بنیاد ادبی در تبریز خبر داد و ابراز داشت: به دنبال آن هستیم تا موسسه و یا بنیادی در حوزه ادبیات آذربایجان راه اندازی کنیم که قطعا یکی از قلل ادبیات آذربایجان نیز استاد شهریار است.صفی پور

 وی افزود: تلاش می کنیم در این موسسه یا بنیاد، محوریت تبریز و حوزه شهریارپژوهشی مورد توجه قرار بگیرد و در سایر شهرستان ها نیز فعالیت کند، البته هنوز عنوانی برای آن مشخص نشده است.

 صفی پور همچنین از راه اندازی دبیرخانه دائمی همایش بین المللی استاد شهریار خبر داد و تصریح کرد: اگر موسسه یا بنیادی، بنیه قوی مالی نداشته باشدو یا با سلیقه مدیران تعطیل می شود، همان بهتر که نباشد و برهمین اساس دبیرخانه دائمی همایش بین المللی استاد شهریار را راه اندازی کردیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی تاکید کرد: تلاش می کنیم موسسه یا بنیادی که در حوزه ادبیات آذربایجان راه اندازی می کنیم با حمایت بخش خصوصی و پشتیبانی دولتی باشد که تغییرات سیاسی، تاثیری در آن نداشته باشد.

 

وی عنوان کرد: هر موسسه و یا بنیادی که قرار است درباره استاد شهریار فعالیت کند، قطعا باید در تبریز و آذربایجان به ثبت برسد، چرا که این اسامی مقدس نباید دکانی برای سوء استفاده برخی افراد باشد.

 

صفی پور افزود: بنیاد بین المللی شهریار در تهران بدون مجوز فعالیت می کرد که در حال اقدام برای تعطیلی آن هستیم، چرا که فعالیت هر بنیادی منوط به مجوز شورایعالی انقلاب فرهنگی است.

منبع: شبستان
انتهای خبر