ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در مرند/ الحاق یکانات ‌مرند به منطقه آزاد ارس‌

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس گفت: با موافقت دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور برای تاسیس منطقه ویژه اقتصادی مرند و الحاق منطقه یکانات به منطقه آزاد ارس به تصویب رسید. به گزارش اعتدال پرس، محمد حسن‌نژاد با اشاره جلسه‌ای که با حضور امام جمعه شهرستان مرند، معاون استاندار و فرماندار ویژه و شهردار […]

image_pdfimage_print

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس گفت: با موافقت دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور برای تاسیس منطقه ویژه اقتصادی مرند و الحاق منطقه یکانات به منطقه آزاد ارس به تصویب رسید.

به گزارش اعتدال پرس، محمد حسن‌نژاد با اشاره جلسه‌ای که با حضور امام جمعه شهرستان مرند، معاون استاندار و فرماندار ویژه و شهردار مرند و تقی‌زاده عضو هیئت مدیره و نماینده منطقه آزاد ارس در دفتر ترکان دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور در تهران تشکیل شد، اظهار کرد: با موافقت ترکان برای تاسیس منطقه ویژه اقتصادی مرند و الحاق منطقه یکانات به منطقه آزاد ارس به تصویب رسید.خبرگزاری فارس: تاسیس منطقه ویژه اقتصادی مرند/ الحاق منطقه یکانات ‌به منطقه آزاد ارس‌

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه با اشاره به اینکه تصویب منطقه ویژه اقتصادی در مرند سال ۱۳۹۲ به تصویب رسیده بود و با ارائه طرح توجیهی توسط معاون استاندار و فرماندارویژه و پر تلاش مرند تهیه شده بود آقای ترکان در این جلسه قول صددرصدی ایجاد منطقه ویژه اقتصادی مرند را دادند.

حسن‌نژاد افزود: با توجه به اینکه ایجاد منطقه در زمین اصلی مقدور نبوده مقرر شد منطقه یکانات که متصل به منطقه آزاد ارس و طرح توجیهی برای دولت ارائه شده بود ایجاد شود.

نماینده مردم مرند و جلفا اظهار کرد: بر خودم لازم می‌دانم که از زحمات آقای ترکان دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور هیئت مدیر و مدیر عامل منطقه آزاد ارس، کرمی معاون استاندار و فرماندار ویژه مرند که با تلاش‌ها و پیگیری‌ها و تعامل بین مسئولان و هاشمی شهردار مرند و امام جمعه مرند که همیشه در پیگیری طرح‌های عمرانی و امور اجرایی شهرستان و منطقه مدام پیشگام بودند از طرف مردم تقدیر و تشکر کنم.

حسن‌نژاد اظهار امیدواری کرد با تاسییس منطقه ویژه اقتصادی در مرند و الحاق منطقه یکانات به منطقه آزاد ارس شاهد رونق اقتصاد و  ایجاد‌، اشتغال در منطقه باشیم.

شهرستان مرند به عنوان دومین شهر پر جمعیت استان آذربایجان‌شرقی با دارا بودن بیش از ۲۵۰ هزار نفر جمعیت و قرار گرفتن در شاهرگ اتصال اروپا و آسیا و  همجواری با منطقه ازاد ارس و تردد روزانه بیش از ۲۵ هزار انواع خودروهای سواری و باری گردشگران داخلی و خارجی نقش مهمی در رونق اقتصاد منطقه و کشور را دارد.

 

انتهای خبر