نهاد ریاست جمهوری اعلام کرد:آذربایجان‌شرقی رتبه نخست عملکرد عمرانی کشور از سال ۱۳۸۴تاکنون/ بهره‌برداری از فاز نخست مترو تبریز در خرداد‌ ماه

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی از خرید واگن‌های مترو تبریز خبر داد و گفت: واگن‌ها در مرحله حمل به تبریز بوده فاز نخست قطار شهری خرداد‌ ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد. به گزارش اعتدال پرس، محمد اشرف‌نیا شامگاه دوشنبه در جلسه شورای اداری استان آذربایجان‌شرقی در سالن جمهوری اسلامی فرمانداری تبریز اظهار کرد: واگن‌های قطار شهری […]

image_pdfimage_print

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی از خرید واگن‌های مترو تبریز خبر داد و گفت: واگن‌ها در مرحله حمل به تبریز بوده فاز نخست قطار شهری خرداد‌ ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش اعتدال پرس، محمد اشرف‌نیا شامگاه دوشنبه در جلسه شورای اداری استان آذربایجان‌شرقی در سالن جمهوری اسلامی فرمانداری تبریز اظهار کرد: واگن‌های قطار شهری تبریز خریداری شده و در مرحله حمل قرار دارد و فاز نخست آن از ائل‌گلی تا دانشگاه خرداد ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: تا به امروز ۹۹٫۵ درصد در بخش ابنیه و ۸۸ درصد در بخش تجهیزات متروی تبریز پیشرفت اتفاق افتاده است.

اشرف‌نیا اضافه کرد: برای این پروژه مهر ماندگار طی سال گذشته معادل یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال از محل سهم اعتبارات دولت جذب شده است که ۷۰۰ میلیارد ریال آن برای اجرای پروژه و ۶۰۰ میلیارد ریال برای خرید واگن‌ها هزینه شده و این میزان اعتبار معادل ۱۳۰ درصد از کل اعتبارت دولت طی سال گذشته برای متروی تبریز است.

وی درباره سهم دولت برای متروی تبریز در بحث اعتبارات ادامه داد: دولت تا به امروز ۳ هزار میلیارد ریال بیشتر از سهم شهرداری برای متروی تبریز پرداخت کرده است به نحوی که اگر شهرداری معادل این رقم برای متروی تبریز اعتبار تخصیص دهد شاهد سهم ۵۰ درصدی دولت و شهرداری خواهیم بود.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی از اختصاص بیش از ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل و راه اندازی کامل ۶۰ پروژه مهر ماندگار در استان خبر داد.

وی کل پروژه‌های استان را که جزو این طرح‌ها تعریف شده‌اند، ۶۰ طرح عنوان کرد و گفت: طرح‌های ۱۱ دستگاه اجرایی استان جزو طرح‌های مهر ماندگار دولت دهم تعریف شده‌اند که بیشتر به امور زیربنایی و راه و شهرسازی مربوط می‌شوند.

وی اضافه کرد: ۱۵ طرح در بخش آبی استان با بیش از ۹٫۵ هزار میلیارد ریال اعتبار از جمله این طرح‌ها است که می‌توان به هفت سد موجود، دو طرح آبرسانی به مرند و میانه، ۵۳ هزار هکتار اراضی پایاب موجود در سدها اشاره کرد.

خبرگزاری فارس: واگن‌های متروی تبریز خریداری شد/ حمل واگن‌ها به تبریز تا خرداد‌ماه جاری

معاون عمرانی استاندار ۱۷ طرح حوزه راه و شهرسازی استان را از دیگر طرح‌های در اولویت اتمام و در رده طرح‌های مهر ماندگار دولت اعلام کرد و گفت: چهار بیمارستان مرند، سراب، ورزقان و چاراویماق، تقاطع غیر هم‌سطح سردرود، تقاطع غیر هم‌سطح خسروشهر و تقاطع هم‌سطح بایرام، احداث و بهسازی ۷۵۲ کیلومتر راه روستایی، طرح راه آهن میانه  ـ بستان‌آباد، ۱۷ کیلومتر از ادامه پروژه آزادراه تبریز ـ زنجان جزو طرح‌های مهر ماندگار حوزه راه و شهرسازی هستند که برای تکمیل آنها، شش هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار منظور شده است.

این مقام مسئول گازرسانی به ۳۵ روستای بالای ۱۵۰ خانوار را نیز جزو طرح‌های مهر ماندگار اعلام کرد و گفت: با گازرسانی به این روستاها بیش از ۱۰ هزار خانوار روستایی در آذربایجان‌شرقی از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.

اشرف‌نیا اعتبارات مورد نیاز برای اجرای این طرح‌ها ۶۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد که رقمی بسیار قابل توجه و مهم به شمار می‌رود.

به گفته وی از طرح های مهر ماندگار در استان هم اکنون ۳۰ پروژه با پیشرفت فیزیکی مطلوب در حال اجراست که تا ۱۵ اردیبهشت ماه سال جاری به بهره‌برداری کامل خواهند رسید.

اشرف‌نیا ادامه داد: بر اساس برآوردهای صورت گرفته اغلب طرح‌های مربوط به مهر ماندگار با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد فعال هستند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: این استان براساس ارزیابی‌های نهاد ریاست جمهوری از سال ۱۳۸۴ (دولت‌های نهم و دهم) تاکنون رتبه نخست عملکرد عمرانی کشور را در اختیار دارد.

انتهای خبر