تجمع دانشجویی در حمایت از کردهای کوبالی در دانشگاه تبریز/ دومین روز تجمع کردها در مهاباد

دانشگاه تبریز دیروز شاهد تجمع عده ای از دانشجویان در حمایت از مردم مظلوم کوبانی بود. به گزارش اعتدال پرس، در این تجمع که در راستای برخی تجمعات در سایر دانشگاهها و نیز برخی شهرهای کردنشین کشور برگزار شده بود، تعدادی از دانشجویان دانشگاه تبریز که اغلب از کرد زبانان بودند، حضور داشتند. این دانشجویان با در […]

image_pdfimage_print

دانشگاه تبریز دیروز شاهد تجمع عده ای از دانشجویان در حمایت از مردم مظلوم کوبانی بود.

به گزارش اعتدال پرس، در این تجمع که در راستای برخی تجمعات در سایر دانشگاهها و نیز برخی شهرهای کردنشین کشور برگزار شده بود، تعدادی از دانشجویان دانشگاه تبریز که اغلب از کرد زبانان بودند، حضور داشتند.

این دانشجویان با در دست گرفتن عکس ها و نوشته هایی از جمله”کوبانی تنها نیست” و “جنگ بس است” محاصره کوبانی توسط نیروهای داعش را محکوم کردند.

برخی شنیده ها حکایت از احتمال اعتصاب غذا توسط این گروه در آینده ای نزدیک دارد.

گفتنی است در اواخر خرداد امسال نیز تعدادی از دانشجویان آذری زبان این دانشگاه در حمایت از ترکمن های شهر تلعفر عراق که مورد تجاوز نیروهای داعش قرار گرفته بودند، تجمع مشابهی صورت گرفته بود.

گزارش اعتدال پرس حاکی است، دیروز همچنین تعدادی از ساکنان شهر مهابادبرای دومین روز متوالی درحمایت از مردم شهر کوبانی سوریه تظاهرات کردند.

شرکت کنندگان دراین تجمع که شمار آنها به بیش از یک هزار نفر می رسید ابتدا در میدان جمهوری اسلامی شهر مهاباد تجمع کرده و سپس با سردادن شعارهایی در محکومیت گروه تروریستی داعش اقدام به برگزاری راهپیمایی کردند.

شرکت کنندگان دراین راهپیمایی با سردادن شعارهای ‘مرگ بر داعش’ ، ‘کردستان گورستان داعش’ و ‘کوبانی کوبانی’ با محکومیت حملات گروهک تروریستی داعش علیه مردم بی دفاع کرد منطقه کوبانی سوریه، خواستار اقدام مجامع بین المللی برای کمک به مردم این منطقه شدند.

در ادامه این مراسم حاضران با تجمع در میدان آزادی شهر پرچم کشورهای امریکا و داعش را به آتش کشیده و پس از آن با یک دقیقه سکوت با مردم کوبانی اظهار همدردی کردند .

 

انتهای خبر