انتقاد رسانه های مراغه در حاشیه سفر استاندار به این شهر/ وقتی خبرنگاران نامحرم می شوند، تکرار بی احترامی به رسانه ها

یکی از رسانه های محلی مراغه در مطلبی با عنوان جلسه شورای اداری با حضور استاندار پشت درهای بسته، از تکرار بی احترامی به رسانه های این شهرستان توسط مسوولان اظهار گلایه کرد. به گزارش اعتدال پرس تارنمای رصد مراغه نوشته است، شورای اداری مراغه روز پنج شنبه با حضور جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی و بدون حضور […]

image_pdfimage_print

یکی از رسانه های محلی مراغه در مطلبی با عنوان جلسه شورای اداری با حضور استاندار پشت درهای بسته، از تکرار بی احترامی به رسانه های این شهرستان توسط مسوولان اظهار گلایه کرد.

به گزارش اعتدال پرس تارنمای رصد مراغه نوشته است، شورای اداری مراغه روز پنج شنبه با حضور جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی و بدون حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

رصد مراغه در ادامه آورده است:

استاندار آذربایجان شرقی برای دومین بار با حضور در شهرستان ویژه مراغه در جلسه شورای اداری این شهرستان حضور یافت.

جبارزاده که به همراه مدیران کل خود راهی مراغه شده تا سند تدبیر و توسعه این شهرستان را به تصویب برساند، در بدو ورود خود با حضور در مزار شهدای شهرستان مراغه به آنها ادای احترام کرد.

وی که پیش از این در آیین بازگشایی مجدد فرودگاه سهند مراغه در آذر سال گذشته و در اوایل شروع به کار خود میهمان مراغه ای ها شده بود، این بار نیز برای دومین بار در ۱۰ ماه گذشته به این شهرستان سفر کرد تا اهمیت و جایگاه این شهرستان بیش از پیش مشخص شود.

اما نکته قابل توجه و تکراری حضور مسوولان ارشد استان در شهرستان ها ممانعت از ورود خبرنگاران و اصحاب رسانه بود.

مسوولان فرمانداری در اقدامی تاسف بار از قبل خبرنگاران را گزینش و به این جلسه دعوت کرده بودند در حالی که در پی تماس رصد مراغه با روابط عمومی فرمانداری صحبتی از نبود حضور خبرنگاران مطرح نشده و رصد مراغه در جریان زمان جلسه اداری قرار گرفته بود. حال اینکه این اقدام غیر قابل توجیه از طرف چه کسی صادر شده است، خود جای بررسی دارد.

بر اساس گزارش رصد مراغه جلوگیری از حضور اصحاب رسانه در نشست های خبری استاندار یا سایر جلسات مرتبط با وی در شهرستان ها، مختص شهرستان مراغه نبوده و در سایر شهرستانها نیز سبب دلخوری اصحاب رسانه شده است.

هر چند که رصد مراغه تلاش خواهد کرد در جریان ماوقع جلسه شورای اداری و ماحصل سفر استاندار به شهرستان قرار گرفته و شهروندان را در جریان آن بگذارد، اما می طلبد که مسوولان شهرستان این نکته را مد نظر داشته باشند که بر اساس قانون مطبوعات هیچ کسی نمی تواند مانع انعکاس اخبار صحیح و انتقادات اصولی و سازنده رسانه ها شده و از در اختیار قراردادن اطلاعات لازم به آن ها خودداری کند، مگر به شروطی از جمله مسایل امنیتی و … که نمی تواند شامل حال جلساتی چون جلسه شورای اداری شهرستان باشد.

البته بی حرمتی به جایگاه رسانه در شهرستان ویژه مراغه به اینجا ختم نمی شود، کما اینکه در گذشته نیز انواع سوء استفاده ها از رسانه های شهرستان بعنوان ابزارهایی که مردم را در جریان اخبار و رویدادهای شهر و اقدامات و فعالیت های مسوولان قرار می دهند، وجود داشته و بارها شاهد بسته بودن درهای جلسات شورای شهر و … به روی خبرنگاران بوده ایم تا اینکه امروز کار به جایی رسیده که از حضور آن ها در یک جلسه با حضور مسوولان استان ممانعت بعمل می آید.

علی ایحال امیدواریم که نتیجه و خروجی برگزاری این جلسات پیشرفت و توسعه شهرستان و مرتفع ساختن مشکلات اجتماعی از بیکاری و طلاق گرفته تا معضلات گریبان گیر فرهنگی شود.

انتهای خبر