مترو شیراز هم افتتاح شد؛ تبریز همچنان در نوبت راه اندازی/ بهره برداری از قطار شهری تبریز مقرون به صرفه نیست! / انتقاد حاجی پور از روند احداث خطوط متروی تبریز

فاز اول متروی شیراز در حالی به بهره برداری رسید که متروی تبریز همچنان در انتظار افتتاح است!

گزارش اعتدال پرس حاکی است، معاون عمرانی استاندار در حالی بهره برداری از متروی تبریز را به علت تعداد کم واگنهای موجود، مقرون به صرفی نمی داند که متقابلا احتشام حاجی پور عضو شورای شهر تبریز از روند احداث خطوط متروی تبریز انتقاد کرد و افزود: شیراز بعد از تبریز احداث مترو را آغاز کرده بود، ولی هم اکنون آنان مترو را افتتاح کرده اند، لااقل فاز اول مترو تبریز را بطور کامل افتتاح کنیم تا بیش از این از دیگر شهرها عقب نمانیم.

حاجی پور: احداث متروی شیراز بعد از تبریز آغاز شده است اما با سهل انگاری شهرداری در بهره برداری از تبریز پیشی گرفته است

 دکتر حاجی پور در جلسه شورای شهر تبریز که با حضور شهردار تبریز برگزار گردید، خطاب به شهردار تبریز در خصوص تسریع در پیشبرد امور مربوط به احداث قطار شهری گفت: شیراز با اینکه بعد از تبریز اقدام به آغاز احداث قطار شهری نموده است اما اکنون بهره برداری از آن را آغاز کرده است.

 وی خاطر نشان کرد: با اینکه تبریز قبل از شیراز کار احداث مترو را شروع کرده است؛ با این حال هنوز مورد استفاده همشهریان قرار نگرفته است.

این عضو کمیسیون عمران شورای اسلامی کلانشهر تبریز با بیان اینکه تاکنون اعضای شورای شهر تبریز در خصوص پیشروی این پروژه نظارتی نداشته اند بیان کرد: از این پس با نظارت دقیق و تصحیح امور، بر رسیدن هر چه سریع تر پروژه به مرحله بهره برداری  تاکید خواهیم داشت.

حاجی پور تصریح کرد: شهرداری برای حفظ آبروی  شهر تبریز حداقل فار یک مترو تبریز را آماده بهره برداری کند.

گفتنی است فاز اول خط مترو شهر شیراز دیروز با حضور معاون اول رئیس جمهور افتتاح شد.

 فاز اول خط یک مترو شیراز به طول حدود ۱۰ کیلومتر از میدان احسان به میدان نمازی شیراز متصل است.

فاز دو خط یک نیز از میدان الله به سمت میدان نمازی است. طول خط یک مترو ۲۴٫۵ کیلومتر است و فاز اول این خط امروز با حضور معاون رییس جمهور و مسئولان استانی افتتاح شد.


آنچه برای فاز یک در نظر گرفته شده با هِد وِی ۱۰ تا ۱۵ دقیقه، مسیر خط یک  در هر جهت در هر ساعت جابجایی ۱۸ هزار مسافر  پیش بینی شده که فاز یک این خط ۴۰ درصد این ظرفیت را خواهد داشت.