مصوبه مجلس دردسر ساز شد/ تجمع مردمی مقابل فرمانداری هریس

صبح امروز تعدادی از شهروندان هریسی مقابل ساختمان فرمانداری این شهرستان تجمع کردند. به گزارش اعتدال پرس، تجمع کنندگان خواستار بازنگری در قانون مصوب ۱۶ مهر ماه سال جاری مجلس شورای اسلامی مبنی بر الحاق هوراند به حوزه انتخابیه اهر و هریس  شدند. جمعی از تجمع کنندگان در گفتگو با خبرنگار آناج اظهار کردند: الحاق […]

image_pdfimage_print

صبح امروز تعدادی از شهروندان هریسی مقابل ساختمان فرمانداری این شهرستان تجمع کردند.

به گزارش اعتدال پرس، تجمع کنندگان خواستار بازنگری در قانون مصوب ۱۶ مهر ماه سال جاری مجلس شورای اسلامی مبنی بر الحاق هوراند به حوزه انتخابیه اهر و هریس  شدند.

جمعی از تجمع کنندگان در گفتگو با خبرنگار آناج اظهار کردند: الحاق هریس به شهرستان تبریز خواسته مردم این منطقه بود ولی متاسفانه کمیسیون امور شوراهای مجلس طرح الحاق هوراند را به مجموع دو شهرستان اهر و هریس را در مجلس به تصویب رساند، این در حالی است که به دلیل گستردگی و بزرگی شهرستان اهر ، همواره هوراند در تصمیمات ملی و منطقه ای در سایه شهرستان اهر مورد اغفال قرار می گیرد.

یوسفی، معاون فرماندار هریس نیز با حضور در جمع تجمع کنندگان ابراز کرد: مخالف خواسته مردم و تجمع آنها نیستیم ولی بیم آن می رود عده ای از این تجمع سواستفاده کنند.

وی از ایراد سخنرانی فلاحی باباجان، نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی در بین الصلاتین نماز جمعه این هفته این شهرستان خبر داد و گفت: بدون شک سخنان  فلاحی باباجان برای معترضین قانع کننده خواهد بود.

گفتنی است، رئیس شورای اسلامی شهرستان هریس نیز در سخنانی از خواسته ی تجمع کنندگان حمایت کرد.

زین الدین هریس نژاد خاطرنشان کرد: خواسته مردم هریس، الحاق این شهرستان به حوزه انتخابیه تبریز است، اهر و هریس سال هاست در یک حوزه انتخابیه هستند و در این مدت ما شاهد بودیم همواره شهرستان هریس مورد غفلت قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: با الحاق شهرستان هوراند به مجموع حوزه انتخابیه اهر و هریس مشکلات هریس بیش از پیش خواهد شد و این به نفع شهرستان ما نخواهد بود.

گفتنی است هفته گذشته بر اساس تصویب کمیسیون شوراهای مجلس، ضمن اضافه شدن یک نماینده به حوزه مراغه و عجب شیر ، بخش هوراند تابع شهرستان اهر از حوزه انتخابیه کلیبر و خداآفرین و هوراند متزع و به حوزه انتخابیه اهر و هریس الحاق می شود.

این مصوبه در صورت تایید نمایندگان در صحن مجلس، نهایی خواهد شد.

انتهای خبر