حاشیه های سفر رئیس دانشگاه آزاد به تبریز/ از منع حضور خبرنگاران تا حضور دو چهره جنجالی در جمع هیئت همراه+تصاویر

در حالیکه بسیاری از رسانه های محلی از پوشش سفر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به تبریز، محروم شده بودند، گزارشات رسیده حاکی است حتی اندک خبرنگاران دعوت شده نیز امکان پوشش کامل جلسات را پیدا نکردند و به غیر خبرنگاران وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی از ورود دیگر خبرنگاران به اتاق جلسه ممانعت به عمل آمد […]

image_pdfimage_print

در حالیکه بسیاری از رسانه های محلی از پوشش سفر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به تبریز، محروم شده بودند، گزارشات رسیده حاکی است حتی اندک خبرنگاران دعوت شده نیز امکان پوشش کامل جلسات را پیدا نکردند و به غیر خبرنگاران وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی از ورود دیگر خبرنگاران به اتاق جلسه ممانعت به عمل آمد و در برخی موارد بعضی از افراد به خبرنگاران توهین نیز میکردند.

صبح امروز حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و  محسن هاشمی معاون عمرانی دانشگاه آزاد با هیئت همراه برای بازرسی یک روزه به تبریز آمده و بعد از بازدید کوتاه از بیمارستان امام سجاد (ع) به مجتمع دانشگاه آزاد اسلامی رفتند.

وی در فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز مورد استقبال شبستری خیابانی، معاون سیاسی استاندار، علیرضا منادی، عضو کمیسیون علوم مجلس و نماینده تام الاختیار دانشگاه آزاد در استان و نیز برخی اعضای مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی قرار گرفت.

حضور دو چهره جنجالی و حاشیه ساز در جمع هیئت همراه میرزاده بازهم خبر ساز شد. محسن هاشمی رفسنجانی، فرزند ارشد آیت الله اکبر هاشی رفسنجانی و معاون عمرانی دانشگاه آزاد که پدرش ریاست هیئت امنای آن را بر عهده دارد و نیز مازندارنی، مدیر مسئول تازه منصوب روزنامه فرهیختگان که از جمله فعالان فتنه ۸۸ معرفی شده است دو چهره جنجالی همراهی کننده میرزاده در این سفر هستند.

میرزاده و هیئت همراه بعد از خواندن فاتحه بر مزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز به ساختمان اداری این دانشگاه رفته و جلسه ای با هیئت امنای این دانشگاه در استان آذربایجان شرقی برگزار کردند.

گفتنی است که در این جلسه به غیر خبرنگاران وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی به دلایل نامعلوم مانع از ورود دیگر خبرنگاران به اتاق جلسه شدند و در برخی موارد برخی از افراد به خبرنگاران توهین نیز میکردند.

بعد از جلسه هیئت امنای استان، تعدادی از نمایندگان تبریز در مجلس با میرزاده  جلسه ای تشکیل دادند که این جلسه نیز بدون حضور خبرنگاران اجام شد.

بعد از اتمام جلسات آقای میرزاده و هیئت همراه بر خلاف برنامه ای که به خبرنگاران اعلام شده بود به سمت بیت آیت الله شبستری، نماینده ولی فقیه در استان رفته و با ایشان دیدار کردند که در این دیدار محسن هاشمی نیز میرزاده را همراهی می کرد.

ناهماهنگی متولیان اجرای برنامه ها به همینجا ختم نشد و مصاحبه مطبوعاتی رییس دانشگاه آزاد که قرار بود بلافاصله بعد از دیدار با آیت الله شبستری انجام شود به دلیل استراحت مهمانان کنسل اعلام شد ولی با اصرار خبرنگاران برای برگزاری نشست مطبوعاتی بالاخره حوالی اذان مغرب خبرنگاران به اتاقی کوچک و نامناسب هدایت شده و به پرسش و پاسخ با آقای میرزاده پرداختند.

گفتنی است در جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان، گزارش عملکرد یکساله ی واحدهای استان(از مهر ماه سال ۹۲ تا مهرماه سال ۹۳) توسط رضایی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز قرائت شد.

رضایی در این جلسه، با اشاره به اینکه حدود ۲۳ واحد و ۱۲ مرکز آموزشی در مجموعه ی دانشگاه آزاد تبریز فعالیت دارند گفت: تعداد دانشجویان این دانشگاه بدون احتساب دانشجویان جدید و افزایش ظرفیت تکمیلی حدود ۹۱ هزار و ۹۴۲ نفر است.

وی افزود: ۲ هزار نفر هیئت علمی تمام وقت و ۴۲۴۵ نفر نیمه وقت در دانشگاه مشغول فعالیت هستند.

در ادامه جلسه میرزاده با اشاره بر اجرای طرح های اقتصادی و دانش بنیان گفت: واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد باید به دور از وابستگی تمام به شهریه ها و افزایش درآمد از طریق فعالیت های اقتصادی و صنعتی در پیشرفت دانشگاه تاثیر گذار باشند.

وی در ادامه گفت: در دانشگاه های پیشرفته خارج از کشور ۲۵ درصد به شهریه ها وابستگی وجود دارد.

میرزاده به تاسیس پارک فناوری در استان آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: امیدواریم با وام ۱۲ درصدی و حمایت دانشگاه و تعیین بودجه برای این امر در سال ۹۴ شاهد تاسیس یک پارک فناوری در استان باشیم.

میرزاده در ادامه جلسه از استاندار تبریز خواست تا در صورت نیاز با دانشگاه آزاد اسلامی در بحث زیرساخت ها در راستای تاسیس پارک فناوری همکاری کند. رسیدگی به وضعیت اموال مازاد واحدها و مراکز دانشگاهی استان، بررسی واحدها و مراکز زیان ده استان، ارائه گزارش عملکرد در تصمیم گیری در ارتباط با طرح های فرهنگی استان و تعیین اعضای کمیته ناظر بر اجرای مصوبات هیئت امنای استان در خصوص نمودار سازمانی تدوین شده توسط سازمان مرکزی دانشگاه، تصمیم گیری در ارتباط با مصوبات اخیر کمیسیون دائمی هیئت امنای استان و بررسی بودجه سال ۹۴ از دیگر مواردی بود که در جلسه امروز هیئت امنای استان آذربایجان شرقی مطرح شد.

میرزاده در این نشست تأکید کرد: امیدواریم براساس برنامه ریزی های صورت گرفته، وابستگی دانشگاه آزاد به شهریه در سال ۹۶ به ۴۰ درصد برسد.

Image title

 

 

منبع: رسانه های محلی

انتهای خبر