مدیرکل اطلاعات استان اعلام کرد: حضور داعش در تبریز شایعه ای بیش نیست

مدیرکل اطلاعات استان خبر حضور افراد وابسته به داعش در تبریز را رد کرد. به گزارش اعتدال پرس، مدیرکل اداره اطلاعات آذربایجان شرقی در گفتگو با یکی از رسانه های محلی در پاسخ به سوالی درخصوص اینکه آیا حقیقت دارد که گروه های تکفیری در استان ما نفوذ کرده و قصد انجام تحرکاتی را در ماه […]

image_pdfimage_print

مدیرکل اطلاعات استان خبر حضور افراد وابسته به داعش در تبریز را رد کرد.

به گزارش اعتدال پرس، مدیرکل اداره اطلاعات آذربایجان شرقی در گفتگو با یکی از رسانه های محلی در پاسخ به سوالی درخصوص اینکه آیا حقیقت دارد که گروه های تکفیری در استان ما نفوذ کرده و قصد انجام تحرکاتی را در ماه محرم دارند، گفت: بعضی از افراد بر اساس برداشت های غلط یا بر اساس القائات غلط بعضی از رسانه های دیگر فکر می کنند داعش به اینجا آمده است، در حالی که مردم استان آذربایجان شرقی(چه سنی و چه شیعه) در مقابل داعش کاملا با تنفر برخورد می کنند و اخیرا دانشجویان اهل سنت و کرد بیانیه علیه داعش دادند. مهمترین مقاومت علیه داعش توسط اهل سنت انجام می گیرد زیرا داعش می خواهد بگوید ما با فتاوای اهل سنت عمل می کنیم در حالی که چنین جنایاتی اصلا در تسنن وجود ندارد. اهل سنت در خط مقدم مبارزه با آنان قرار دارند.

وی افزود: گروه های تکفیری ادعا دارند که ما این اقدامات را علیه اهل تشیع انجام می دهیم لذا در کشور ما هم اهل تسنن و هم اهل تشیع در مقابل این گروه ها ایستاده اند و در استان ما نیز آن ها هیچ جای پا و جایگاهی ندارند. هرچند برخی از آقایان در بعضی جاها مباحثی را مطرح می کنند ولی همه ی این ها شایعات و القائاتی است که می خواهند به موجب آن در بین مردم نگرانی ایجاد کنند. وگرنه نیروهای نظامی و اطلاعات به اندازه ای به موضوع اشراف دارند که چنین فرصتی را به آنان نمی دهند.

بنا به تاکید مدیرکل اطلاعات استان، مردم نیز در هیئت های مذهبی و .. باید رعایت بکنند و موجبات خلق فرصتی برای توطئه  دشمنان نشوند. از ابتدای ظهور انقلاب اسلامی تا به امروز همواره دشمنان ما از هر فرصتی برای ضربه زدن به ما استفاده می کنند و دنبال ساقط کردن نظام اسلامی هستند. لذا هر آن احتمال دارد دشمن بخواهد از روش هایی برای ضربه زدن به ما استفاده بکند. 

وی گفت: مردم از اول انقلاب در کنار نظام و در کنار نیروهای انتظامی و امنیتی و اطلاعاتی بودند و کوچکترین موارد را به ستاد خبری ۱۱۳ و نهاد های دیگر منتقل می کردند وتابا مسائل به موقع و به جا مبارزه شود. کشور ما کاملا امن است و مردم ما نباید هیچ گونه نگرانی در این مورد داشته باشند.

انتهای خبر