انتقاد معاون استاندار آذربایجان شرقی از فعالیت های اقتصادی برخی مدیران/ تعامل دستگاه‌های اجرایی استان با استانداری باید افزایش یابد

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که پرداختن به فعالیت‌های اقتصادی یکی دیگر از آفت‌های نظام اداری است، افزود: امروز برای دستگاه‌های اجرایی، ماموریت‌های سازمانی اولویت دارد و نباید این موضوع تحت‌الشعاع امور دیگر قرار گیرد. به گزارش اعتدال پرس، سعید شبستری خیابانی در نشست هم‌اندیشی مدیران دستگاه‌های اجرایی به منظور بررسی برنامه‌ها […]

image_pdfimage_print

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که پرداختن به فعالیت‌های اقتصادی یکی دیگر از آفت‌های نظام اداری است، افزود: امروز برای دستگاه‌های اجرایی، ماموریت‌های سازمانی اولویت دارد و نباید این موضوع تحت‌الشعاع امور دیگر قرار گیرد.

به گزارش اعتدال پرس، سعید شبستری خیابانی در نشست هم‌اندیشی مدیران دستگاه‌های اجرایی به منظور بررسی برنامه‌ها و اقدامات استان در راستای سیاست‌های دولت تدبیر و امید، حرکت در مسیر توسعه و پیشرفت استان را نیازمند احصای وضع موجود دانست و گفت: امروز استان آذربایجان شرقی در برخی از شاخص‌ها وضعیت خوبی ندارد و ۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام از دولت گذشته باقی مانده است که برای اتمام آنها سال‌ها زمان نیاز است.

وی، فساد اداری را یکی از مشکلات نظام اجرایی عنوان کرد و اظهار داشت: یکی از مصادیق فساد اداری، سلب اعتماد مردم به دستگاه‌های اجرایی است و این که مردم تصور می‌کنند بدون توصیه و سفارش کارشان در ادارات انجام نمی‌شود، در حالی که اگر نظام اداری ما قانون‌مند باشد نباید شاهد چنین مسایلی باشیم.

شبستری با بیان این که پرداختن به فعالیت‌های اقتصادی یکی دیگر از آفت‌های نظام اداری است، افزود: امروز برای دستگاه‌های اجرایی، ماموریت‌های سازمانی اولویت دارد و نباید این موضوع تحت‌الشعاع امور دیگر قرار گیرد.
انتقاد معاون استاندار آذربایجان شرقی از فعالیت های اقتصادی مدیران
وی همچنین خواستار افزایش تعامل دستگاه‌های اجرایی استان با استانداری شد و گفت: ما توانایی مدیران استان را بیشتر از وضع فعلی می‌دانیم و امیدواریم با همدلی و هماهنگی بیشتر بتوانیم استان را به جایگاه واقعی آن بازگردانیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت کشور در سال‌های گذشته، خاطرنشان کرد: مردم در انتخابات ۲۴ خرداد نشان دادند که از افراط‌گری و نگاه حذفی در سال‌های گذشته خسته شده‌اند و به دنبال دولتی هستند که با تدبیر و حفظ ارزش‌های اسلام و انقلاب امور را به پیش ببرد.

وی افزود: در این راستا نگاه مدیریت استان نیز به بحث تغییرات مدیریتی، نه نگاه حذفی و سیاسی بلکه ادامه مسیر خدمت‌گزاری به مردم با انرژی بیشتر و رویکرد جدید بود.

شبستری در ادامه به تشریح سیاست‌ها و اقدامات دولت در حوزه‌های مختلف پرداخت و گفت: در بحث اقتصادی اصلی‌ترین حرکت دولت، مهار تورم بوده و امروز تورم بیش از ۴۰ درصدی به حدود ۲۰ درصد رسیده و به مقدار زیادی از گران شدن کالاها جلوگیری شده است.

وی افزود: خروج از رکود و رونق اقتصادی نیز توسط دولت شروع شده و تا زمان رسیدن به وضع مطلوب اقتصادی و رفاه مردم ادامه خواهد داشت.

شبستری با بیان این که در حوزه سیاسی تقابل جمهوری اسلامی با برخی کشورها به تعامل تبدیل شده، گفت: پیشرفت‌های خوبی در مذاکرات هسته‌ای صورت گرفته و جمهوری اسلامی ثابت کرده است که اهل تعامل و گفت‌وگو است.

وی خاطرنشان کرد: دولت در حوزه فرهنگی نیز احیای ارزش‌های دینی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، عفاف و حجاب و صیانت از حقوق شهروندی را مورد توجه قرار داده و در این راستا حرکت‌های ایجابی را به جای حرکت‌های سلبی در دستور کار قرار داده است.

شبستری اضافه کرد: در بحث معضلات اجتماعی، دولت تدبیر و امید یکی از دولت‌هایی است که به شدت وارد این موضوع شده و در این راستا مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر مورد تاکید جدی شخص رییس جمهور و وزیر کشور است.

وی گفت: در بحث اشتغال و توجه به مسایل جوانان نیز حرکت‌های رو به جلویی در حال انجام بوده و افزایش روحیه امید و نشاط سرلوحه فعالیت‌های دولت قرار گرفته است.

در ادامه این نشست مدیران کل امور اجتماعی و فرهنگی، سیاسی و انتخابات و پدافند غیرعامل استانداری نیز به بیان مسایل و مشکلات موجود در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی استان پرداختند.

تعدادی از مدیران استان نیز دیدگاه‌های خود را در خصوص الزامات حرکت در مسیر رشد و توسعه استان و تحقق اهداف و برنامه‌های دولت تدبیر و امید بیان کردند.

انتهای خبر