هشدار شهردار تبریز به اعضا شورا: وارد جریانات سیاسی نشوید/ شهرداری مکان رانت خواری نیست

صادق نجفی گفت: درجامعه شایع شده است که کارکنان شهرداری رانت خوار هستند ولی این حرف ها ناعادلانه است چراکه بیش از ۹۵ درصد کادر شهرداری را افراد سالم تشکیل می دهد و درصد کم را نیز می توان کنترل کرد. به گزارش اعتدال پرس، صادق نجفی در جلسه شورای اسلامی آذربایجان شرقی با انتقاد […]

image_pdfimage_print

صادق نجفی گفت: درجامعه شایع شده است که کارکنان شهرداری رانت خوار هستند ولی این حرف ها ناعادلانه است چراکه بیش از ۹۵ درصد کادر شهرداری را افراد سالم تشکیل می دهد و درصد کم را نیز می توان کنترل کرد.

به گزارش اعتدال پرس، صادق نجفی در جلسه شورای اسلامی آذربایجان شرقی با انتقاد از شورای عالی کشور، گفت: اگر امروز شورای شهر جایگاه خود را پیدا نکرده است مقصر اصلی شورای عالی کشور و به تبع آن شورای عالی استان می باشد چراکه وظایف این نهادها در مباحث نظارتی بسیار بالاتر از مجلس شورای اسلامی می باشد.

وی ادامه داد: شورای شهر تمام تمرکز خود را بر روی شهرداری جمع کرده است و بیشتر در حوزه شهرداری نظارت دارد که علاوه بر آن می تواند موضوعات دیگری را نیز پیگیری نماید و درآنها اثرگذار باشد که از آنها بیکاری و دریاچه ارومیه را می توان نامبرد.

وی افزود: یکی از دلایل پایین آمدن جایگاه شورا رفتار اعضاء آن بایکدیگر است که در بین آنان وحدت وجود ندارد و اختلافات شخصی آنان باعث لطمه به شورا و مردم می شود.

نجفی با بیان اینکه هویت شهردار از شورای شهر است، اظهار کرد: شهرداری می تواند در انتصاب ها از شورای شهر مشورت بگیرد ولی گاها بعضی از اعضا آنقدر در انتصاب ها پافشاری می کنند که برای همگان سوال برانگیز می شود و باعث بروز ذهنیت منفی در جامعه می شود.

وی خاطرنشان کرد: وقتی فردی توسط مردم انتخاب می شود نباید در مسایل ریز دخالت کند و شان خود را پایین بیاورد چراکه چنین مسایلی باعث حاشیه سازی می شود.

وی ادامه داد: درجامعه شایع شده است که کارکنان شهرداری رانت خوار هستند ولی این حرف ها ناعادلانه است چراکه بیش از ۹۵ درصد کادر شهرداری را افراد سالم تشکیل می دهد و درصد کم را نیز می توان کنترل کرد.

شهردار تبریز با بیان اینکه درصد اخذ پروانه نسبت به سال گذشته با کاهش ۳۵ درصدی همراه بوده است، تصریح کرد: درآمد های شهرداری نسبت به سال۹۲ افزایش ۱٫۵ برابری داشته است که از طریق اوراق مشارکت و بانک شهر بوده است.

وی اذعان کرد: در مدیریت واحد شهری اکنون بنابه دلایلی نمی توانیم به جایگاه اصلی خود برسیم ولی در مبحث مدیریت هماهنگی این امر امکان پذیر است چراکه تمامی ادارات و سازمان ها با شهرداری همکاری دارند و از ما حمایت می کنند.

وی در خصوص ارائه ۲ درصد از سهم ارزش افزوده به شورای شهرستانها نیز، گفت: اگر قرار بر این باشد که تمام سهم از بودجه شهرداری پرداخت شود بنده مخالفت خواهم کرد چراکه شورای استان فقط متعلق به شهرداری نیست و ارگان های دیگر نیز سهم داردند.

وی در پایان از اعضا شورا خواست وارد جریانات سیاسی نشوند و دنباله رو افرادی خاص نباشند.

انتهای خبر