تکمیلی؛ اعتدال پرس فیلتر شد! / ادامه فعالیت با آدرس جدید

پایگاه خبری اعتدال پرس etedalpress.ir ، به علت نامشخص توسط مرجع نامشخص و با شاکی نامشخص فیلتر و از دسترس کاربران داخلی خارج شد. امروز چهارشنبه حدود ساعت ۱۲ و در حالیکه هنوز ۲ ماه از آغاز فعالیت رسمی پاسگاه خبری اعتدال پرس نمی گذشت، در یک اقدام بدون اطلاع قبلی و ذکر دلیل، این […]

image_pdfimage_print

پایگاه خبری اعتدال پرس etedalpress.ir ، به علت نامشخص توسط مرجع نامشخص و با شاکی نامشخص فیلتر و از دسترس کاربران داخلی خارج شد.

امروز چهارشنبه حدود ساعت ۱۲ و در حالیکه هنوز ۲ ماه از آغاز فعالیت رسمی پاسگاه خبری اعتدال پرس نمی گذشت، در یک اقدام بدون اطلاع قبلی و ذکر دلیل، این سایت فیلتر شد.

 در حالیکه مطابق قانون(ماده ۲۱ تا ۲۳ قانون جرایم رایانه ای)، برخورد با محتوای مجرمانه پایگاههای اینترنتی بر عهده “کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه” وآنهم با اطلاع قبلی و بعد از اخطارهای اولیه است، ولی بعد از چند ساعت پیگیری علت مسدود شدن سایت، با مراجعه به سایت کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، مشخص شد که فیلتر شدن اعتدال پرس از طرف آن ارگان و بر اساس روال رایج موجود نبوده و بدلیل دستور مستقیم مقام قضایی!؟ و بدون اطلاع قبلی و یا حتی بعدی! این سایت فیلتر شده است. و جالبتر اینکه در سامانه مزبور و در فیلد مربوط به نام مرجع قضایی صدور حکم، شماره نامه، تاریخ صدور و دیگر مشخصات مربوطه هیچ اطلاعاتی درج نشده بود! بطوریکه تاکنون نیز دلیل این اقدام و مرجع اصلی صدور حکم و مستندات مربوطه و شاکی یا شاکیان احتمالی هنوز مشخص نشده است و حتی مرجع پاسخگوی مربوطه جهت پیگیری امر نیز مشخص نیست.

گفتنی است، این پایگاه خبری که با شعار دانستن حق مردم است، باید گفت آنچه را که باید گفت” فعالیت خود را با طی مراحل قانونی و ثبت رسمی در وزارت ارشاد(ستاد ساماندهی پایگاههای اینترنتی) از اسفند ماه سال گذشته آغاز کرده بود در کمتر از ۲ ماه از فعالیت خود توانست با اطلاع رسانی جسورانه و محتوای ویژه خود، به رکورد جالبی در آمار بازدید سایت در این مدت کوتاه دست پیدا کند و علاوه بر آن به یکی از تاثر گذارترین و مورد توجه ترین سایت خبری در فضای سیاسی استان تبدیل شده بود. بطوریکه در این مدت کوتاه در چند مورد از سوی مغرضانی که منافع شان با فعالیت این پایگاه خبری به خطر افتاده و پرده هایشان بالا زده شده بود، مورد تهدید علنی و حتی اقدام به هک کردن سایت مواجه شده بود که البته  با ناکامی همراه بود.

 ولی …. !!!؟

 حال معلوم نیست چه سرنوشتی در انتظار سایتی که می خواست متفاوت ترین رسانه استان باشد و با رو کردن پشت پرده ها و نقد ناراستی ها و اجحاف ها، حق واقعی دانستن را برای مردم ترجمه و موانع رشد و بالندگی استان و کشور عزیزمان را کنار بزند؛ خواهد بود. مسدود شدن دائمی ، شلاق، زندان و یا ….

 نمی دانم پس از مرگم چه خواهد شد   

 نمی خواهم بدانم کوزه گر از خاک اندامم چه خواهد ساخت

 ولی آنقدر مشتاقم که از خاک گلویم سوتکی سازد 

 گلویم سوتکی باشد به دست کودکی گستاخ و بازیگوش  

 و او یکریز و پی در پی دم گرم خودش را در گلویم سخت بفشارد   

 و خواب خفتگان خفته را آشفته تر سازد  

 بدین سان بشکند دائم سکوت مرگبارم را …

    شریعتی

 ———————————————————-

تکمیلی – ۶ اردیبشت : با توجه به اینکه  با گذشت سه روز از فیلتر شدن بدون اطلاع و مبهم پایگاه خبری اعتدال پرس و به علت نامشخص بودن مرجع صدور این حکم ، پیگیری های متعدد جهت رفع فیلتر و بازگشت فعالیت عادی سایت  ممکن نبود، لذا اصرار مخاطبان صمیمی اعتدال پرس برای ادامه کار ما را برآن داشت تا با ثبت آدرس جدید موقت برای اعتدال پرس و انتقال مقطعی آن به این آدرس etedalpres.ir ، کماکان حضور خود در عرصه  اطلاع رسانی را حفظ کرده و با عزم راسخ به رسالت روشنگری و اصلاح گری  خود ادامه دهیم.

توضیح اینکه آدرس قبلی و فیلتر شده سایت به نشانی etedalpress.ir  کماکان فعال می باشد لیکن دسترسی به آن فقط با فیلترشکن ممکن است. 

 

انتهای خبر