گزارش کامل و حاشیه های سفر رئیس جمهور به تبریز/ غیبت امام جمعه تبریز و نمایندگان استان در استقبال از احمدی نژاد/مشایی هم آمد/ اعتراض به احمدی‌نژاد در تبریز!+عکس

امروز یکصد و چهارمین سفرهای استانی رئیس جمهور با سفر به آذربایجان شرقی رقم خورد. دولت مهر صبح امروز مهمان مردم استان بود. به گزارش اعتدال پرس، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور صبح امروز ساعت ۸ از طریق فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز وارد این شهر شد. علی رغم همراهی میرتاج الدینی معاون رئیس جمهور در […]

image_pdfimage_print

امروز یکصد و چهارمین سفرهای استانی رئیس جمهور با سفر به آذربایجان شرقی رقم خورد. دولت مهر صبح امروز مهمان مردم استان بود.

به گزارش اعتدال پرس، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور صبح امروز ساعت ۸ از طریق فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز وارد این شهر شد.

علی رغم همراهی میرتاج الدینی معاون رئیس جمهور در اجرای قانون اساسی و نماینده سابق مردم تبریز آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی به نظر می رسد با غیبت معاون اول رئیس جمهور در این سفر، نقش مشایی پررنگ تر باشد.

 همزمان با حضور رئیس جمهور و هیئت دولت در تبریز رئیس دبیرخانه جنبش عدم تعهد هم به تبریز سفر کرده است.

اسفندیار رحیم مشایی در حالی در کنار رئیس جمهور از هواپیما پیاده شد که در روزهای اخیر و بعد از انتشار خبر سفر استانی هیئت دولت به آذربایجان شرقی مجمع دانشجویان حزب الله و جامعه زینب در بیانیه هایی مجزا خواستار شرکت نکردن وی در این سفر شده بودند.

علی رغم همراهی میرتاج الدینی معاون رئیس جمهور در اجرای قانون اساسی و نماینده سابق مردم تبریز آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی به نظر می رسد با غیبت معاون اول رئیس جمهور در این سفر، نقش مشایی پررنگ تر باشد.

آیت الله محسن مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز و برخی از مسئولین استانی و نمایندگان مجلس در مراسم استقبال حضور نداشتند.

مطابق سنت، در جریان سفرهای داخلی رئیس جمهور ایران به شهرهای مختلف، امام جمعه و نماینده ولی فقیه و بالاترین مقام های محلی به استقبال او می روند و در جریان سخنرانی های عمومی، او را همراهی می کنند.

 

مردم تبریز در طول مسیر فرودگاه تا ورزشگاه تختی از رییس‌جمهور استقبال کرده و رییس‌جمهور نیز به ابراز احساسات آنها پاسخ گفت.در این میان برخی از مردم نیز از این فرصت استفاده کرده و به بیان برخی از مشکلات خود با رییس‌جمهور و هیات همراه او پرداختند و نامه‌های خود را به رییس‌جمهور و معاونین رییس‌جمهور و همچنین وزرایی که رییس‌جمهور را همراهی می‌کردند، دادند.

اعتراض به احمدی‌نژاد در تبریز!

در حالیکه بی بی سی به نقل از یک سایت غیرمعتبر داخلی مدعی اعتراض و برخورد تعدادی از مردم با احمدی نژاد شد ولی گزارش خبرنگار اعتدال پرس و منابع خبری موثق حکایت دیگری از این رویداد کاملا طبیعی دارد.

براساس این گزارش، گروهی از معترضان با عنوان “مال باختگان صندوق قرض الحسنه نصر” در جریان سفر رئیس جمهوری به تبریز، جلوی خودروی او را در فرودگاه سد کردند و نسبت به عدم رسیدگی  مسئولین استان به وضعیت خود اعتراض کردند و یکی از معترضان نیز روی خودروی رئیس جمهور رفته و برای لحظه ای با آقای احمدی نژاد  درد دل کرده است.

در هنگام سخنرانی آقای احمدی نژاد در ورزشگاه تختی تبریز هم گروهی از معترضان این صندوق با پلاکاردهای اعتراضی خود حاضر بودند، که آقای احمدی نژاد به آنها وعده رسیدگی داد.

وی گفت: “ان‌شاءالله امروز در جلسه هیات دولت با حضور رییس‌کل‌ بانک مرکزی این موضوع را بررسی می‌کنیم و امیدواریم یک راه‌حلی پیدا کنیم تا مردمی که پول گذاشتند ضرر نکنند و مشکل آنها حل شود.”

موسسه نصر که وام قرض الحسنه با کارمزدهای ۲ تا ۴ درصد و در برخی از موارد بدون کارمزد در قالب تسهیلات قرض الحسنه مسکن و خودرو و تسهیلات بلند مدت اعطا می کرده، از چندماه پیش ورشکسته شده است.

سپرده گذاران صندوق نصر پیشتر با تحصن در مقابل ساختمان استانداری آذربایجان شرقی خواهان رسیدگی به شکایت خود شده بودند.

احمدی نژاد در ورزشگاه تختی :  آذربایجان فخر ایران است

 

رئیس جمهور در جمع مردم تبریز در ورزشگاه تختی تبریز گفت: آذربایجان فخر ایران است و ایران به آن افتخار می کند و من نمیتوانم در قالب کلمات عشق و علاقه خود را به آذربایجان و مردم آن نشان دهم.

محمود احمدی نژاد امروز در دیدار با اقشار مختلف مردم تبریز در ورزشگاه تختی تبریز که با ساعتی تاخیر برگزار شد ، با اشاره به جایگاه آذربایجان گفت: مردم مومن و قهرمان آذربایجان هوشمند و ریشه دار در سرزمین ایران حافظان عزت و شرف ایران و پیشکسوتان تولید و عدالت هستند.وی گفت: آذربایجان پایتخت غیرت  وشرف و سر بلندی بوده و ۱۴۰۰ سال پرچمدار و نگهبان اسلام ناب محمدی بوده و از عوامل و مولفه های اقتدار ایران زمین است.

احمدی نژاد ادامه داد: مردم آذربایجان منبع لایزال انرژی و امید و حرکت برای مردم ایران است و با صمیمیت و سخت کوشی ، در دامان خود دانشمندان و عالمانی فاضل پرورش داده اند.

وی خاطر نشان کرد: آذربایجان فخر ایران است و ایران به آن افتخار می کند و من نمیتوانم در قالب کلمات عشق و علاقه خود را به آذربایجان و مردم آن نشان دهم.

رئیس جمهور در ادامه با کلماتی ترکی به وصف علاقه خود به مردم آذربایجان پرداخت و گفت : سیز منیم قلبمیدی یریز وار و آذربایجان ایستمینر اولوب لر

دفاع از عملکرد دولتامیدوارم قبل از پایان دولت ناگفته ها را به مردم بگویم

تصویری/استقبال و سخنرانی احمدی نژاد در تبریز

 رئیس جمهور ایران که عملکرد اقتصادی دولت او اخیرا به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است، امروز به بخشی از این انتقادها پاسخ داد.

محمود احمدی‌نژاد ظهر امروز (یکشنبه) در جمع مردم تبریز در جریان چهارمین سفر استانی به این استان در بخشی از سخنان خود با اشاره به برخی نوسانات بازار ، گفت: امروز عده‌ای در داخل و در عرصه بین‌المللی دست به دست هم دادند تا آرامش بازار و خاطر مردم را به هم بریزند و بعضا می‌بینیم که مثلا در مورد یک کالا یا به بهانه‌های دیگر یک بازی‌هایی را در می‌آورند.

آقای احمدی نژاد با اشاره به اینکه ایران برای فروش نفت کشور با محدودیت‌هایی مواجه شده است، گفت: “امروز نفت را کمتر می‌خرند و پول آن را سخت می‌دهند و جابه جا کردن پول نیز سخت شده است، البته راه بر ملت ایران بسته نشده است و ما به هر شکل ممکن برای رفع نیازهای پایه کشور نفت را می‌فروشیم و با پول آن کالا نیز خواهد آمد.”

رییس‌جمهور خطاب به آنها ادامه داد: خیلی این کارها را ادامه ندهید، درست است که ما درگیر جنگ اقتصادی با بعضی‌ها و مستکبران هستیم، ولی همه یقین بدانند که به لطف خداوند این مردم در عرض سه، چهار ماه دیگر این بساط را جمع می‌کنند و سوء‌استفاده‌چی‌ها را یقه می‌کنند و این سوءاستفاده‌ها را از حلق آنها بیرون می‌کشند.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان این‌که امیدوارم شرایطی فراهم شود که قبل از پایان دولت به مردم بگویم چه گذشت و چه کارهایی انجام شد، گفت: ما همه باید تلاش کنیم که دشمنان به اهداف خود نرسند و یک ایرانی نیز به خاطر مشکلات نشکند. ما باید بایستیم و ان‌شاءالله دشمنان از این طراحی‌های خود به نتیجه‌ای نخواهند رسید.

احمدی‌نژاد همچنین با بیان این‌که ۲۵ درصد صندوق توسعه ملی به صورت وام ارزان قیمت به جوانان که بخواهند در عرصه کشاورزی، دامداری و صنایع تبدیلی کار کنند اختصاص داده می‌شود و همچنین اخیتارات دولت را نیز در این زمینه به استان‌ها داده‌ایم، گفت: دشمنان طراحی کردند که برای کشور ما مشکل اقتصادی ایجاد کنند، بیکاری ایجاد شود، کالا ارزان و گران شود، بازار التهاب پیدا کند ، ولی ما به کمک همین جوانان‌مان می‌توانیم ایران را بسازیم، اشتغال ایجاد کنیم و بازار را نیز کنترل کنیم.

عده ای در داخل و خارج سنگ اندازی می کنند

وی گفت: اجتماعات بزرگ انسانی فریاد زنده باد ایران را می زنند و ایستادگی در مسیر و پیگیری اهداف به اندازه  انقلاب و بیشتر از آن مسئولیت آور است.

احمدی نژاد ادامه داد: عدالت رساندن حق مردم به خودشان و  جلوگیری از ظلم است و  بر چیدن فاصله ها نیازمند تلاش، نظارت همگانی و تحمل فشارهای خارجی است.

وی خاطر نشان کرد: مشخص است وقتی ملت ما در حال اجرای عدالت اند عده ای در داخل و خارج سنگ اندازی می کنند و به زعم خود سنگین ترین فشارها  را وارد می کنند.

احمدی نژاد تاکید کرد: وقتی ملت ما تصمیم به ساختن کشور با عدالت و بازسازی سیستم جهانی کرده، دشمنان فشارها را  وارد می کنند و این در حالی است که آنان با عدالت و پیشرفت، ملت ما مخالفند و با بهانه های مختلف  سنگ اندازی می کنند.

 جنگ روزانه بر علیه ملت ایران در جریان است

رئیس جمهور بیان کرد: امروز  شیاطین تمام توان را برای جنگ روزانه علیه ایران و جلوگیری از پرواز ملت ما  به کار برده اند  در حالی که ملت ما به دنبال تجاوز به حقوق کسی نیست و  خیال نکنید با فشار می توانید جلوی ملت ما را بگیرید.

رییس‌جمهور ادامه داد: شما هنوز ملت ایران را نشناخته‌اید، ملت ایران آذربایجان دارد و مردم همین منطقه کافی است که طراحی‌های شما را به هم بریزد.

رییس‌جمهور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به نامگذاری سال ۹۲ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال حماسه سیاسی و اقتصادی و اهمیت تحقق این موضوع و با طرح این سوال که چرا نیازمند حماسه هستیم؟ گفت: حماسه در شرایطی نیاز است که مشکلات و موانعی ایجاد شود و برخی گره‌ها را شیاطین در کار یک ملت ایجاد کنند و می‌خواهند مانع حرکت شوند و ملت باید با یک حرکت انقلابی، بزرگ و هوشمندانه موانع را در هم بشکند و شرایط را به نفع خود تغییر دهد، هم شرایط سیاسی و هم شرایط اقتصادی را.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که شرایط اقتصادی تابع شرایط سیاسی است، گفت: ما نیازمند حماسه هستیم، ملت ایران، ملت حماسه است و تاریخ ایران، تاریخ حماسه‌های پی در پی است.

 

 ملت ایران با حرکتی انفجاری دشمن را دفن خواهند کرد

وی بیان کرد : ملت ما با حرکتی انفجاری دشمن را دفن خواهد کرد و  تلاش دشمنان هم  برای خارج کردن مردم از صحنه است که به فضل خدا مردم ایران با انتخابات پر شور و حماسی و  با حضور واجدین شرایط رئیس جمهور را با رای بالا  و مقتدر انتخاب خواهند کرد و  این مقدمه حماسه اقتصادی است.

احمدی نژاد گفت: همه مشکلات به لطف خدا رفع می شود و ملت بزرگ ایران به لطف خدا امسال هم حماسه سیاسی و اقتصادی را محقق و دشمن را برای همیشه مأیوس می کنند.

  به صندوق نصر هم می رسیم

 رییس جمهور با مشاهده پلاکاردهای اعتراضی سپرده گذاران صندوق نصر گفت: امروز وضعیت صندوق نصر را یک طرفه می کنیم.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به برخی از مشکلات مردم این منطقه، به موضوع صندوق نصر که باعث ایجاد مشکلاتی برای مردم این منطقه شده است، اشاره کرد و گفت: ان‌شاءالله امروز در جلسه هیات دولت با حضور رییس‌کل‌ بانک مرکزی این موضوع را بررسی می‌کنیم و امیداریم یک راه‌حلی پیدا کنیم تا مردمی که پول گذاشتند ضرر نکنند و مشکل آنها حل شود.

رییس‌جمهور در ابتدای سخنان خود در جمع مردم تبریز با اشاره به ویژگی‌ها و خصوصیات مردم این منطقه، به خواندن اشعاری از شهریار شاعر نامی این منطقه پرداخت.

احمدی‌نژاد همچنین در ابتدای سخنان خود در وصف مردم تبریز و آذربایجان به زبان ترکی مطالبی را بیان کرد.

 مصوبات سفرهای دولت ۹۳ درصد محقق شده است

استاندار آذربایجان شرقی گفت: مصوبات سفرهای دولت در سه سفر قبلی ۹۳ درصد محقق شده است .

احمد علیرضا بیگی امروز در دیدار احمدی نژاد با مردم تبریز در ورزشگاه تختی تبریز خدمات دولت به آذربایجان شرقی را ممتاز برشمرد.
وی گفت: احمدی نژاد سفرهای متعددی به استان داشته اند و به خصوص در جریان زلزله اخیر همراهی دولت را شاهد بودیم و مردم استان قدردان خدمات دولت هستند.استاندار آذربایجان شرقی گفت: در سال حماسه سیاسی و اقتصادی شاخصه های این سال را به بهترین وجه در استان محقق شده می بینیم.

بیگی بیان کرد: ۲۵ پروژه بزرگ طرح مهر ماندگار با ۲۵  هزار میلیارد ریال امروز به دست رئیس جمهور افتتاح می شود.

وی خاطر نشان کرد: سهم آذربایجان شرقی از صادرات نفتی دو برابر شده  و در موضوع دانشجویان  نیز به ۲۰۷ هزار دانشجو سهم خود را افزایش داده ایم و در مسائل مختلف شاخصه های رشد قابل توجه بوده است.

استاندار آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: افتخار امروز ما استقبال از رئیس جمهوری است که عطر عدالت را با خود دارد و به او خیر مقدم می گوئیم.

بیگی با اشاره به برگزاری جلسه هیئت دولت در تبریز بیان کرد : در جلسه امروز امیدواریم مصوباتی به تصویب برسد که موجب رفع مشکلات  و ارتقای وضعیت شود.

 معاون اول رییس جمهور با تاخیر چند ساعته وارد تبریز شد

معاون اول رییس جمهوری اسلامی ایران در قالب یکصد و چهارمین سفر استانی هیات دولت و چهارمین سفر به استان آذربایجان شرقی وارد فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز شد.

ˈمهدی غضنفریˈ وزیر صنعت، معدن و تجارت و ˈمحمود بهمنیˈ رییس بانک مرکزی محمدرضا رحیمی را در این سفر همراهی می کنند.

 رحیمی بزرگ‌ترین واحد تولید سنگ‌های تزئینی شمال‌غرب کشور را افتتاح کرد

 معاون اول رئیس‌جمهور بزرگ‌ترین واحد تولید و فرآوری سنگ‌های زینتی شمال‌غرب کشور امروز با حضور محمد رضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور در آذرشهر افتتاح شد.

عصر امروز محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور بزرگ‌ترین واحد تولید و فرآوری سنگ‌های زینتی شمال‌غرب کشور( شرکت سیما سنگ شرق) در آذرشهر به بهره‌برداری رسید.

این واحد قادر است سالانه حدود یک میلیون متر مربع انواع سنگ‌های تزئینی تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه کند.

شرکت سیما سنگ شرق با ظرفیت ۳۰ هزار تن تولید سنگ‌های ماربلی به بهره‌برداری رسید.

این شرکت در زمینی به مساحت ۷۱ هزار و ۲۰۰ متر مربع و با زیربنای ۱۷هزار متر مربع احداث شده است.

برای راه‌اندازی این واحد بخش خصوصی ۱۰ میلیون یورو به صورت ارزی و ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه ریالی کرده است.

این واحد برای ۳۰۰  نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد کرده است.

 ۴۰ هزار خانواده در آذربایجان‌شرقی صاحبخانه شدند 

با حضور معاون اول رئیس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی ۳۹ هزار و ۸۵۵ خانواده در قالب طرح مسکن مهر صاحبخانه شدند.

عصر امروز با حضور محمدرضا رحیمی معاون رئیس جمهور و علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی در شهر جدید سهند و همزمان در سراسر استان آذربایجان شرقی ۳۹ هزار و ۸۵۵ واحد مسکونی مسکن مهر به بهره‌برداری رسید.

مدیر مسکن اداره کل راه و شهرساز آذربایجان‌شرقی در حاشیه این مراسم در گفت‌گو با فارس در تبریز اظهار کرد: همزمان با حضور رئیس جمهور در آذربایجان‌شرقی ۳۹ هزار و ۸۵۵ واحد مسکن مهر در استان به متقاضیان آنها تحویل داده شد.

علی علمی افزود: برای هر یک از این واحدها معادل ۴۰۰ میلیون ریال هزینه شده که ۳۰۰ میلیون ریال آن در قالب تسهیلات یارانه‌ای و غیر مستقیم بوده و ۱۰۰ میلیون ریال نیز به عنوان آورده متقاضی است.

علمی با اشاره به اینکه این واحدها در تمام ۵۸ شهر استان تحویل داده می‌شود، گفت: از این تعداد واحد ۱۴ هزار و ۷۸۴ واحد در شهرهای بالای ۲۵ هزار خانوار و ۷ هزار و ۸۳۰ واحد نیز در شهرهای کمتر از ۲۵ هزار خانوار تحویل داده می‌شود.

مدیر مسکن اداره کل راه و شهرساز آذربایجان‌شرقی درباره واحدهای شهر جدید سهند و بافت فرسوده استان نیز تاکید کرد: از کل واحدهای اشاره شده ۹ هزار و ۸۰۰ واحد در بافت فرسوده و ۷ هزار و ۴۴۱ واحد در شهر جدید سهند واگذار شد.

وی اظهار کرد: رونق سکونت در این شهر بزرگ نیازمند تکمیل زیرساخت‌ها و تامین امکانات مناسب برای زندگی است که این موضوعات نیز به سرعت در حال انجام است.

به گفته این مقام حوزه شهرسازی آذربایجان‌شرقی تاکنون ۳۳ هزار و ۱۹۳ واحد در قالب مسکن مهر در آذربایجان‌شرقی به متقاضیان تحویل داده شده است.

اعلام رسمی پایان بازسازی مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی توسط احمدی نژاد 

با حضور رئیس‌جمهور به طور رسمی پایان بازسازی مناطق زلزله زده استان آذربایجان شرقی در منطقه هریس و ورزقان عنوان شد.

به گزارش آناج، محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری اسلامی ایران بعد از ظهر امروز از مناطق زلزله‌زده ورزقان و هریس بازدید کرد.

احمدی‌نژاد در این بازدید علاوه بر افتتاح واحد‌های مسکونی بازسازی شده این مناطق از تعدادی از آنها بازدید کرد.

همچنین رئیس‌جمهور در مراسمی به طور رسمی پایان بازسازی مناطق زلزله زده استان آذربایجان شرقی را اعلام کرد.

در زلزله سال گذشته در مناطق هریس و ورزقان نزدیک به ۶۰۰ تن از هموطنان آذری کشته شدند و بیش از ۷ هزار واحد مسکونی تخریب شد.

با حضور رئیس جمهور؛ بزرگترین میدان شهری کشور در تبریزافتتاح شد

طرح ساماندهی میدان بزرگ شهید بهشتی تبریز امروز با حضور رئیس جمهور به بهره برداری رسید .

به گزارش واحدمرکزی خبر، ساماندهی این میدان بزرگ که در هسته مرکزی شهر و در بافت قدیمی کلانشهر تبریز واقع است، در زمینی به مساحت ۶ هکتار اجرا شد که شامل سه قسمت بزرگ تجاری، خدماتی، تفریحی و مسکونی به نام مجتمع ایپک شامل ۱۲ بلوک پنج طبقه به هم پیوسته در دور تا دور میدان، برج ۱۸ طبقه ابریشم با کاربری تجاری و تفریحی و پارکینگ زیرزمینی است .
این مجموعه تجاری، تفریحی، خدماتی در جوار مسجد تاریخی کبود که مسیر جاده ابریشم بود، احداث شد.
در داخل این میدان بزرگ برج ۱۸ طبقه به نام برج ابریشم احداث شد که بر زیبایی این میدان افزوده است و بخش مهمی از طرح را شامل می شود که شامل چهار طبقه مرکز خرید، ۲ طبقه رستوران، هشت طبقه خدماتی و چهار طبقه پارکینگ خودرو است.
قسمت زیرین میدان شهید بهشتی شامل سه طبقه است که مرکز خرید بزرگ شهر، پارکینیگ و طبقه روباز زیر خیابان هم به فضای تفریحی همچون زمین اسکیت و بازی های کامپیوتری و فضای سبز اختصاص دارد .

  افتتاح سه پروژه مهم راه سازی بدون حضور رئیس جمهور 

 مدیرعامل شرکت ساخت از افتتاح ۲۰ کیلومتر پایانی آزادراه زنجان-تبریز، کنارگذر غربی تبریز به طول ۱۵ کیلومتر، راه اصلی میانه-میاندوآب و ۲۵۰ کیلومتر راه روستایی آذربایجان شرقی در روز جاری با حضور رئیس‌جمهور و وزیر راه خبر داد.

احمد صادقی در حاشیه مراسم افتتاح قطعه پایانی آزادراه زنجان-تبریز و کنارگذر غربی این شهر، در گفتگو با فارس، ‌اظهار داشت: امروز همزمان با حضور رئیس‌جمهور در استان اذربایجان شرقی و سفر هیئت دولت به این استان، انواع راه‌ها در بخش جاده‌ای افتتاح می‌شود.

وی افزود: در بخش آزادراهی، قطعه پایانی آزادراه زنجان-تبریز و در بخش بزرگراهی کنارگذر غربی تبریز امروز با حضور احمدی‌نژاد افتتاح می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور‌ ادامه داد: همچنین قطعاتی از راه اصلی میانه-میاندوآب و حدود ۲۵۰ کیلومتر راه روستایی در سفر امروز احمدی‌نژاد به آذربایجان شرقی، افتتاح خواهد شد.

* افتتاح ۲۰ کیلومتر پایانی آزادراه زنجان-تبریز

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه آزادراه زنجان-تبریز ‌بزرگترین آزادراه کشور است که ‌۲۸۵ کیلومتر طول دارد، توضیح داد: عملیات اجرایی این پروژه از سال ۱۳۷۵ آغاز شد و اولین آزادراه کوهستانی است.

وی ادامه داد: این مسیر که در ادامه آزادراه تهران-قزوین ساخته شده است، تهران را از طریق مرز بازرگان به ترکیه متصل می‌کند که همان کریدور راه ابریشم سابق است.

صادقی در تشریح مزایای اجرای این پروژه توضیح داد: افزایش اشتغال، کاهش مصرف سوخت، کاهش تولید آلاینده‌های زیست‌محیطی و توسعه فرهنگی، اجتماعی و فرهنگی برخی از محاسن اجرای این پروژه است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، تصریح کرد: در دولت هفتم و هشتم حدود ۸۲ کیلومتر از این پروژه اجرا شد؛ ۲۰۳ کیلومتر از این پروژه در دولت نهم و دهم اجرا شد و برای قطعه پایانی این آزادراه به طول ۲۰ کیلومتر حدود ۸۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در این قطعه بیش از ۱۱۵ دستگاه انواع پل‌های بزرگ و آبراه احداث شده است.

* بهره‌برداری از کنارگذر غربی تبریز به طول ۱۵ کیلومتر

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور‌ افزود: کنارگذر غربی تبریز به طول ۱۵ کیلومتر با مشخصات آزادراهی ساخته شده است و در ادامه آزاد‌راه زنجان-تبریز این کنارگذر ما را به مرز بازرگان متصل می‌‌کند.

صادقی تصریح کرد: با احداث این کنارگذر از تردد وسایل نقلیه سنگین در شهر و ایجاد ترافیک جلوگیری می‌شود و کاهش سوانح رانندگی، کاهش زمان سیر، کاهش تولید آلاینده‌های زیست‌محیطی و کاهش مصرف سوخت را به دنبال دارد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور‌ یادآور شد: بدین ترتیب ارتباط ایران از طریق ترکیه و مرز بازرگان به تمام دنیا وصل می‌شود.

* افتتاح راه اصلی میانه-میاندوآب به عنوان بخشی از مسیر میاندوآب-کرمانشاه

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: پروژه دیگری که امروز با حضور رئیس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری می‌رسد راه اصلی میانه-میاندوآب است که بخشی از پروژه بزرگ میاندوآب-کرمانشاه است.

صادقی افزود: این مسیر استان‌های غربی کشور را به استان‌های شمال غرب متصل می‌کند و محل اتصال آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کرمانشاه، کردستان و زنجان به یکدیگر است و نقش بسزایی در توسعه غرب و شمال‌غرب‌ کشور دارد.

* افتتاح ۲۵۰ کیلومتر راه روستایی آذربایجان شرقی

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور‌ با بیان اینکه راه‌های روستاهای از زیرساخت‌های اصلی نگه‌داشت جمعیت و توسعه روستاها است، تصریح کرد: در این سفر ۲۵۰ کیلومتر راه روستایی در استان آذربایجان شرقی افتتاح می‌شود.

انتهای خبر