نخستین روایت رسمی از ماجرای تلخ 22 بهمن قم/ استاندار قم خطاب به لاریجانی: از نامه شما تعجب کردم

در مورد اخیر متأسفانه تنها یک روز مانده به سفر نماینده محترم قم درخواستی از سوی یگان حفاظت مجلس برای شورای تأمین استان ارسال و در آن گفته شده می‌خواهند برای آقای لاریجانی برنامه استقبال مردمی تدارک ببینند.   / علی لاریجانی، نماینده قم در مجلس شورای اسلامی پنجشنبه گذشته پیش از سفر به حوزه […]

image_pdfimage_print

در مورد اخیر متأسفانه تنها یک روز مانده به سفر نماینده محترم قم درخواستی از سوی یگان حفاظت مجلس برای شورای تأمین استان ارسال و در آن گفته شده می‌خواهند برای آقای لاریجانی برنامه استقبال مردمی تدارک ببینند.

  / علی لاریجانی، نماینده قم در مجلس شورای اسلامی پنجشنبه گذشته پیش از سفر به حوزه انتخابیه‌اش، نامه‌ای سرگشاده نوشت و از «مردم» خواست به استقبالش نروند. وی دلیل این درخواست را ممانعت از «ایجاد ترافیک و مزاحمت» در آستانه عید اعلام اما در همین نامه، استاندار قم را به بهانه‌تراشی و «عجز اداری» متهم کرد.

در خصوص این نامه و اظهارات لاریجانی، خبرنگار “خورشید” با استاندار قم گفت‌وگویی انجام داد. کرم رضا پیریایی در این گفت‌وگو برای نخستین بار برخی ناگفته‌ها از حادثه 22 بهمن را بازگو کرده است.

 باید از قبل خبر می‌دادند
کرم رضا پیریایی درباره برنامه سفر اخیر رئیس مجلس به قم به خبرنگار خورشید گفت: مسئولان استان با جلسات عمومی آقای لاریجانی و دیگر مسئولان مخالفتی ندارند اما وقتی انتظار به حقی درباره تأمین امنیت دارند، بهتر است برنامه‌هایشان را با مسئولان ذیربط استانی هماهنگ کنند. در مورد اخیر متأسفانه تنها یک روز مانده به سفر نماینده محترم قم درخواستی از سوی یگان حفاظت مجلس برای شورای تأمین استان ارسال و در آن گفته شده می‌خواهند برای آقای لاریجانی برنامه استقبال مردمی تدارک ببینند.
پیریایی گفت: اگر آقای لاریجانی مایل به برگزاری مراسم استقبال از خود، در سفر اخیرشان بودند، باید این خواسته را حداقل چند روز قبل اعلام می‌کردند تا تمهیدات آن اندیشده می‌شد، نه اینکه نامه سرگشاده بدهند و بنده و همکارانم را به «عجز اداری» و بهانه‌تراشی متهم کنند.
پیریایی گفت: نظر شورای تأمین استان قم این بود که اگر برنامه استقبال انجام شود، ممکن است اتفاق جدی و جدیدی پیش آید بنابراین به آقای لاریجانی اعلام شد که اگر این استقبال انجام شود، امنیت استان قم مخدوش خواهد شد زیرا قم هنوز متأثر از اتفاقات روز 22 بهمن است.
وی ادامه داد: سخن آقای لاریجانی در نامه اخیر که مسئولان استان یا استاندار را عاجز از ایجاد امنیت دانسته، اصلا درست نیست. به گواه شاخص‌های موجود عملکرد استان در حوزه امنیت، بسیار درخشان و قابل تقدیر است. من تعابیر به کار رفته توسط آقای لاریجانی را به معنی زیر سؤال بردن خدمات شبانه‌روزی همکاران نظامی، انتظامی و امنیتی استان قم در برقراری امنیت می‌دانم.
وی اظهار کرد: روزانه چندین سخنرانی، اجلاس و همایش مهم توسط مسئولان کشوری با حضور انبوه جمعیت تشکیل می‌شود اما هیچ مشکلی برای هیچ فردی پیش نمی‌آید.
استاندار قم در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با خبرنگار خورشید گفت: در هیچ‌کدام از گردهمایی‌هایی که در قم برگزار شده، سابقه کمترین آسیب امنیتی به چشم نمی‌خورد بنابراین بنده از تعبیری که آقای لاریجانی در نامه خود مطرح کرده، تعجب می‌کنم و برای آن جوابی ندارم.

 گفتیم سخنرانی نکنند
استاندار قم درباره حوادث روز 22بهمن قم اظهار کرد: در روز 22بهمن صلاحدید مسئولان امنیتی استان این بود که آقای لاریجانی سخنرانی نداشته باشد اما متأسفانه به تذکرات ما توجهی نشد و آن ماجرا و اتفاق تلخ به وجود آمد. البته در حادثه 22 بهمن پیش‌بینی ما به شدتی که اتفاق افتاد نبود ولی بهتر آن بود که رئیس مجلس به توصیه ما عمل می‌کرد و سخنرانی انجام نمی‌شد.
پیریایی گفت: در روزهای منتهی به 22 بهمن، مسئولان امنیتی استان بارها به دفتر آقای لاریجانی در قم گفته بودند که سخنرانی ایشان با توجه به التهابات موجود، ممکن است مسائلی ایجاد کند اما متأسفانه توجهی نشد.
استاندار استان قم در ادامه افزود: چرا ما باید کاری کنیم که موجب زحمت برای مردم و مسئولان در استان شود و وحدت و امنیت را دچار آسیب کند. استاندار به‌عنوان مسئول استان دنبال ایجاد تمهیدات وشرایطی است که زمینه‌های کار و خدمت برای مردم فراهم شود، این‌گونه برنامه‌ها نه خیری برای آقای لاریجانی و نه فایده‌ای برای استان قم دارد.
وی در خصوص اینکه چه افرادی در آن حادثه دخیل بودند گفت: دراین‌باره چندان مایل نیستم سخن بگویم چون شاید حاشیه درست شود. فقط به همین نکته بسنده می‌کنم که تحقیقات ما ثابت کرده این ماجرا به دولت هیچ ارتباطی ندارد و شایعه‌سازی مخالفان دولت در این باره کذب محض است.
استاندار قم در بخش پایانی گفت‌وگوی خود با خورشید تصریح کرد: بنده به شخص آقای لاریجانی و جایگاه حقوقی ایشان، احترام خاصی قائلم. چندین بار اعلام کرده‌ایم که در صورت تمایل آقای لاریجانی هر زمان که صلاح بدانند، آمادگی داریم برای ایشان برنامه سخنرانی عمومی تدارک ببینیم تا خاطره تلخ حادثه 22 بهمن جبران شود.

انتهای خبر