انتقاد موسوی‌لاری‌‌ از دولت/ منظور برخی از اعتدال، بده‌بستان است

وزیر کشور دولت اصلاحات گفت: متاسفانه بعضی از دولتمردان آنقدر مقهور جریانات سیاسی شدند که جرات و جسارت تصمیم‌گیری را از دست دادند و به دلیل همین موضوع، در اداره امور با مشکل روبه‌رو هستند. به گزارش  اعتدال پرس، آرمان نوشت: عبدالواحد موسوی لاری عضو مجمع روحانیون مبارز و وزیر کشور دولت اصلاحات در خصوص […]

image_pdfimage_print

وزیر کشور دولت اصلاحات گفت: متاسفانه بعضی از دولتمردان آنقدر مقهور جریانات سیاسی شدند که جرات و جسارت تصمیم‌گیری را از دست دادند و به دلیل همین موضوع، در اداره امور با مشکل روبه‌رو هستند.

به گزارش  اعتدال پرس، آرمان نوشت: عبدالواحد موسوی لاری عضو مجمع روحانیون مبارز و وزیر کشور دولت اصلاحات در خصوص میزان موفقیت روحانی در تحقق شعار اعتدال با بیان این‌که نمی‌توانیم به همه دولتمردان عضو دولت آقای روحانی نمره یکسانی بدهیم اظهار داشت: خود آقای روحانی کارکردی بهتر از یک مجموعه داشته است.

وی افزود: شخص آقای روحانی در موضع‌گیری‌ها و جهت‌گیری‌هایش در حوزه‌های مختلف نشان داد که وفادارانه نسبت به وعده‌هایی که در ایام انتخابات داده بود، عمل می‌کند ولی همکاران ایشان همه در یک سطح نیستند.

وزیر کشور دولت اصلاحات در ادامه انتقاد خود نسبت به کابینه تصریح کرد: بعضی‌ها نسبتا معتدل حرکت کردند، بعضی‌ها از اعتدال برداشت دیگری کردند؛ اعتدال را به معنای بده بستان گرفتند که این واژه را اینگونه معنا کردند که باید یک سهمی به این بدهند و یک سهمی به آن بدهند تا مشکلشان حل شود. در حقیقت رفتند در وادی سهم دادن و سهم گرفتن و امثال اینها. متاسفانه این معضل در سطوح مدیریت میانه و سطوح مدیریت بالای دولت دیده می‌شود.

موسوی لاری با تاکید بر این‌که این موارد یک نقص جدی در دولت تدبیر و امید است، ابراز عقیده کرد: شخص آقای روحانی باید برای این معضل راهی پیدا کند. اعتدال به معنای این نیست که دولت اختیار خودش را به دیگران واگذار کند. متاسفانه بعضی از دولتمردان آن‌قدر مقهور جریانات سیاسی شدند که جرات و جسارت تصمیم‌گیری را از دست دادند و به دلیل همین موضوع، در اداره امور با مشکل روبه‌رو هستند.

وی ادامه داد: مثلا گفته می‌شود این مدیر را به توصیه فلان فرد در جایگاهی منصوب کردند و بعد، همان فرد مسئول با همین مدیر مشکل پیدا کرده و به توصیه همان شخص که سفارشش را کرده بود، برکنار می‌شود. این نوع بده بستان‌ها در یک سطحی از سطوح مدیریت دولت، به مشی اعتدالی لطمه زده است. مثل این است که به طرف می‌گویند که لب بام نیا که می‌افتی، عقب عقب می‌رود و از آن طرف می‌افتد. بعضی از مدیران دولت از آن طرف افتادند. متاسفانه از این نقص‌ها نمی‌توان به سادگی عبور کرد اما درنهایت باید اذعان داشت که آقای روحانی سعی می‌کند این مشی اعتدالی را رعایت کند.

وزیر کشور دولت اصلاحات با ابراز تاسف از این‌که همچنان بعضی مدیران ارشد دولت قبل، سر پست خود هستند، خاطرنشان کرد: نمی‌دانم اسمش را ضعف مدیریتی بگذارم یا موکول کردن به زمانی مناسب. آقای روحانی معتقد است که باید هر موضوعی را در زمان خودش انجام دهد، حالا این موضوع، هر چه که باشد.

موسوی لاری با بیان این‌که دولت روحانی باید برای تحقق رشد مورد انتظار و توسعه کشور یک تغییر و جابه‌جایی هم در نگرش‌ها ایجاد کند اظهار داشت: در مدیران و در یک سطحی از وزرا، این مساله رعایت شد هر چند همانطور که اشاره کردم، برخی از وزرا تفسیر نادرستی از واژه اعتدال داشتند اما بالاخره کابینه یک کابینه جدید است.

وی با بیان این‌که من شخصا معتقد نیستم که ما باید تغییر را حتما به معنای کنار گذاشتن مطلق مدیران گذشته تلقی کنیم تصریح کرد: من این تغییرات را قبول ندارم و معتقد نیستم که همه آنهایی که در گذشته در حوزه مدیریت بودند، کارآمدی نداشتند ولی به ۲ مساله معتقدم که دولت باید به آنها بپردازد. یکی اینکه مردم احساس تغییر کنند. دولت باید به این انتظار روانی جامعه پاسخ بدهد که متاسفانه در برخی موارد این انتظار برآورده نشده است.

وزیر کشور دولت اصلاحات با بیان این‌که منفعل شدن دولت چیز بدی است دولت نباید منفعل بشود که هجمه می‌کنند، گفت: مگر این هجمه‌ها چیزی است که باید دولت را منفعل کند. دولت چرا نتوانسته در پاره‌ای از موارد مشکلات را برطرف بکند به خاطر این‌که آن مدیران الان در بعضی از وزارتخانه‌ها هستند و عملا آدم احساس می‌کند دلشان با این دولت نیست؛ همان مدیران سابق هستند که دل در گرو دولت فعلی ندارند.

موسوی لاری با تکرار این نکته که دولت حتما باید از نظر روانی آنچه را که جامعه انتظار دارد انجام دهد، تصریح کرد: بر این مبنا حتی این‌که یک مدیری که از دولت قبل همچنان در پست خود مانده را تغییر دهد یا به استان دیگری سوق دهد تا این احساس در جامعه به وجود آید دولت اقدام به تغییرات کرده است. باز هم تاکید می‌کنم منظورم فقط مدیران حوزه وزارت کشور نیست و مردم باید در سطوح مدیریت احساس بکنند.

وی همچنین ابراز عقیده کرد: دولت به سمت تغییر متناسب با انتظار جامعه پیش نرفته است و متناسب با نیاز خودش برای اداره کشور اقدام کرده است که همین امر یک نقص به‌شمار می‌آید.

وزیر کشور دولت اصلاحات در بخش دیگری از این گفت‌وگو در پاسخ به این سوال که آیا جریان اصلاحات در انتخابات مجلس خبرگان برنامه‌ای دارد، خاطرنشان کرد: حتما گروه‌های مختلف برنامه‌ای دارند ولی من شخصا معتقد هستم که جریان اصلاحات باید متمرکز بر رقابت واقعی در عرصه انتخابات مجلس شود چون انتخابات مجلس به صورت گسترده در سراسر کشور برگزار می‌شود و کاندیدای مختلف می‌آیند و میدان مانور بیشتری دارند. تاثیرگذاری مجلس در اداره کشور بسیار زیاد است بنابراین پیش‌بینی‌ام این است که جریان اصلاحات در این بخش فعال باشد ولی حوزه مجلس خبرگان ضرورت این‌که اصلاح‌طلبان تمام ظرفیتشان را آنجا بگذارند کمی نیاز به تامل و تفکر دارد.

موسوی لاری همچنین اعلام کرد که مجمع روحانیون هنوز درباره انتخابات مجلس و خبرگان بحثی نکرده است.

انتهای خبر