اظهارنظرهای متفاوت مسئولان در احداث خطوط جدید مترو / حاجی پور: در خصوص مترو اشتباه تاریخی نکنیم؛ هنوز خطوط قبلی مترو تکمیل نشده چطور می توانیم خط ۴ را احداث کنیم

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: در خصوص مترو در مرحله ای هستیم که هر تصمیمی که میگیرم تاریخی است و مورد قضاوت آیندگان قرار می گیرد. به گزارش اعتدال پرس، محمد صادق پور مهدی در جلسه شورای هماهنگی ترافیک در خصوص مترو تبریز اظهار کرد: مترو یک بحث موضعی نیست، باید استراتژی خدمات دهی […]

image_pdfimage_print

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: در خصوص مترو در مرحله ای هستیم که هر تصمیمی که میگیرم تاریخی است و مورد قضاوت آیندگان قرار می گیرد.

به گزارش اعتدال پرس، محمد صادق پور مهدی در جلسه شورای هماهنگی ترافیک در خصوص مترو تبریز اظهار کرد: مترو یک بحث موضعی نیست، باید استراتژی خدمات دهی مترو مورد توجه قرار بگیرد .

وی با بیان اینکه در خصوص مترو در مرحله ای هستیم که هر تصمیمی که میگیرم تاریخی است و مورد قضاوت آیندگان قرار می گیرد، اظهار کرد: باید تصمیمات ما با تکیه بر مطالعات کارشناسانه صورت بگیرد.

وی در خصوص نزدیکی  ایستگاه های مترو تبریز خاطرنشان کرد: فاصله ایستگاه ها نباید از همدیگر زیاد باشد چرا که بر فرض اگر فاصله ایستگاهی از ایستگاه دیگر ۳۰۰ متر باشد، مردم هزینه های زیادی متحمل می شوند و در آن صورت مترو به درد نخواهد خورد.قطار مترو

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی اعلام کرد: در یکسال گذشته مترو تبریز مورد توجه شهرداری و شورای شهر تبریز بوده است به طوری که برای حل مشکل تملک در یکی از مسیرهای مترو، شهرداری اعتبار ۱۰۰ میلیاردتومانی را هزینه کرده است و شورای شهر تبریز نیز برای حل مشکلات مترو اهتمام جدی می ورزد.

ضرورت بهره مندی از مطالعات و تجارب کشورهای دیگر در تکمیل مترو تبریز

وی  با بیان اینکه در خصوص مترو تبریز شورای قانونی هر تصمیمی بگیرد باید بر اساس آن عمل کنیم ، تاکید کرد: باید از تجارب و دانش کشورهای دیگر در خصوص مترو، بهره ببریم و مطالعات زیست محیطی دقیقی در خصوص مترو بدست بیاوریم تا مترو را بدون نقصی تکمیل کنیم.

وی در خصوص مصوبات این جلسه اظهار کرد: سه تا دستور در این جلسه مطرح شد، اولین دستور کار در خصوص خط مشترک یک و دو  در خیابان جمهوری اسلامی و امین  بود که برای رفع معضلات این دو خطوط مطالباتی صورت گرفت.

پورمهدی خاطرنشان کرد:  مقرر شد خط  دوم از خیابان جمهوری مستقیم  به طرف جنوب خط دو نزدیک بشوند.

وی متذکر شد: مشاوران مترو در این جلسه پیشنهاد دادند  تا این ایستگاه جمهوری و امین را به هم نزدیک کنیم  و این پیشنهاد مورد بررسی فراوان قرار گرفت و این پیشنهاد  نهایی امروز مورد تایید شد.

در خصوص مترو  اشتباه تاریخی نکنیم/ نمی توانیم تراموا را جایگزین خط ۴  حذف کنیم

گفتنی است احتشام حاجی پور عضو شورای شهر تبریز نیز در این جلسه در خصوص راه اندازی خط ۴ مترو انتقاد کرد و گفت: در صورتی که هنوز خطوط های قبلی مترو تکمیل نشده چطور می توانیم خط ۴ را  احداث کنیم و این تصمیم که تراموا را جایگزین خط ۴ بکنیم نیز تصمیم اشتباهی است.

اگر خط ۳ مترو تبریز را تا ۱۵ سال تکمیل کنید جایزه می دهم!

وی با بیان اینکه نباید ترموا را به عنوان خط ۴ مترو فرض کنیم، خطاب به مشاوران مترو تبریز اظهار کرد: اگر بتوانید تنها خط ۳ را در ۱۵ سال تکمیل کنید به شما جایزه خواهم داد.

وی همچنین در خصوص تراموا اعلام کرد: ترموا را باید به خطوطی از شهر انتقال دهیم که مشکل حمل نقل دارد چرا که می توان با بهره گرفتن از تراموا به جای اتوبوس، مشکل ترافیک را حل کرد.

عضو شورای شهر تبریز تاکید کرد: به عنوان یک خدمتدگذار و کارشناس جزئی، معتقد هستم که مترو باید از ” سبزه میدان”  از زیر زمین خارج می شد و تا قراملک ادامه پیدا می کرد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مترو تبریز در چه مرحله اجرایی قرار گرفته است، گفت:  مترو تبریز در مرحله یک پنجم قرار گرفته است و در واقع یک پنجم از پروژه مترو اجرایی شده است.

حاجی پور گفت: بر اساس اصول علمی و شهرسازی و سیستم های مدرن دنیا، باید در مرکز شهر برای تمامی خطوط به همدیگر وصل شوند و هر مشکلی (چه بافت تاریخی و غیره) هم سد راه این اصل است باید زود برطرف شود.

وی تاکید کرد: اگر در مرکز شهر تمامی خطوط مترو تغذیه نشوند، مترو گرهی از مشکلات را نمی گشاید.

انتهای خبر