باهنر در تبریز: باید از گاو شاخدار ترسید/ هاشمی یک پدیده ویژه است

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسان بار دیگر به مذاکره با آمریکا در صورت به رسمیت شناخته شدن حقوق ملی جمهوری اسلامی ایران تاکید و دست دراز شده از سوی آمریکا برای مذاکره را دست آهنین توصیف کرد. به گزارش اعتدال پرس، محمدرضا باهنر نائب رئیس دوم مجلس شورای  اسلامی در جریان سفر انتخاباتی خود به […]

image_pdfimage_print

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسان بار دیگر به مذاکره با آمریکا در صورت به رسمیت شناخته شدن حقوق ملی جمهوری اسلامی ایران تاکید و دست دراز شده از سوی آمریکا برای مذاکره را دست آهنین توصیف کرد.

به گزارش اعتدال پرس، محمدرضا باهنر نائب رئیس دوم مجلس شورای  اسلامی در جریان سفر انتخاباتی خود به تبریز با حاضر شدن در دانشگاه صنعتی سهند به سخنرانی پرداخته و به سوالات دانشجویان این پاسخ گفت.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در سخنانی ضمن تقسیم اقتصاد به انواع دولتی و خصوصی، مدیریت ناصحیح را دلیل ایجاد رقابت و تزاحم بین این دو بخش از اقتصاد دانسته و گفت: همین باعث شد تا معیشت خانواده ها با مشکل مواجه شود.

عضو ائتلاف پنج نفره اصولگرایان ضمن اشاره به حضور گروه های اصلاح طلب و اصولگرا در انتخابات خود را پایبند به ائتلاف دانسته و از تلاش برای معرفی کاندیدا یا کاندیدای نهایی این ائتلاف پیش از ثبت نام نامزدها خبر داد.

باهنر در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در خصوص تعامل های سیاسی و نقش آفرینی در مجلس گفت: طبق قانون هر نماینده فقط یک رای دارد ولی تلاش برای همراه کردن سایر نمایندگان هم مذموم نیست و اساس امر به معروف و نهی از منکر هم همین است.

وی  در پاسخ به سوال دیگری در خصوص سوابق اجرایی خود با اشاره به حضور 25 ساله در مجلس شورای اسلامی، حضور در کمیسیون های برنامه های پنج ساله توسعه را به مدیریت کلان تعبیر و  آشنایی با نمایندگان و اعضای هیئت دولت ها را برای مدیریت کشور کارآکد توصیف کرد.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسان بار دیگر به مذاکره با آمریکا در صورت به رسمیت شناخته شدن حقوق ملی جمهوری اسلامی ایران تاکید و دست دراز شده از سوی آمریکا برای مذاکره را دست آهنین توصیف کرد.

باهنر با انتقاد از تصمیمات و سخنان شتاب زده، هزینه پرداخته شده برای دستیابی به حقوق هسته ای را بیشتر از میزان مورد نیاز ارزیابی کرده و ناشی از سخنان ناسنجیده دانست.

نائب رئیس مجلس در مورد افشاگری های احتمالی در آستانه انتخابات با تکرار صحبتهای قبلی خود گفت: باید از گاو شاخدار ترسید چون هم خطرناک است و هم عقل ندارد.

باهنر در نشست خبری با اصحاب رسانه تبریز: سازمان برنامه و بودجه را احیا می کنم/ هاشمی یک پدیده ویژه است

آقای هاشمی یک پدیده ویژه هستند و خدمات ماندگاری در راه انقلاب داشته اند، اما متاسفانه اشتباه انسان های بزرگ نیز بزرگ است، ایشان جز سران فتنه نبودند و برند سران فتنه مخصوص مهندس موسوی و آقای کروبی است، ولی ایشان در حمایت از مواضع نظام در برابر فتنه عملکرد خوبی نداشتند و باید جبران کنند.

محمدرضا باهنر در دومین برنامه کاری خود در سفر به تبریز میزبان خبرنگاران بود و به سوالات آنان در حوزه های مختلف سیاسی و اقتصادی پاسخ داد.

وی در ابتدای سخنان خود با اشاره به برگزاری همزمان انتخابات شوراهای شهر و ریاست جمهوری گفت: برگزاری انتخابات در کشور ما فارغ از شیرینی هایی که دارد، قبل و بعد از اجرا دارای پس لرزه ها و پیش لرزه هایی است که کشور را تا چندین ماه درگیر خود می کند، برای همین منظور عقلای نظام، مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام به این نتیجه رسیدند که هر دوسال یک بار انتخابات برگزار شود تا علاوه بر ایجاد فضای شور و نشاط و حضور مردم در صحنه انتخاب از ایجاد تبعات جلوگیری شود.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی در باره معضلات اقتصادی کشور با تقسیم لایه های بحث اقتصاد به خانوار، بنگاههای اقتصادی و دولت گفت: مهمترین چالش بخش خانوار کشور بحث گرانی و بیکاری است که به شدت خانوارها را آزار می دهد و این حق هر شهروند ایرانی است که شغلی شرافتمدانه داشته باشد، تا گذران زندگی کند.

وی افزود: در بحث بنگاههای اقتصادی، کسانی که امروز تولید کالا و خدمات می کنند  با مشکلاتی مانند تامین مواد اولیه، سرمایه در گردش ناکافی، نبود بازار مصرف مواجه هستند و برخی تصمیمات عجولانه دولت در بحث اقتصادی و صدور منع و اجازه صادرات عملا مشکلات تولید را مضاعف می کند.

باهنر درباره چالشهای اقتصادی دولت گفت: ناکارآمدی مدیران و ساختار بزرگترین چالش اقتصادی دولت است و فساد مدیریتی نیز ناشی از همین ناکارآمدی است، وقتی انسان های بی تجربه بر سر کارهای بزرگ گزارده می شوند و مدیران باتجربه در کنار می مانند و فساد ساختاری ایجاد می شود.

وی در ادامه با کنایه به سخن احمدی نژاد مبنی بر اینکه من در دولتم ژنرال نمی خواهم، گفت: این شعار اشتباه است و اتفاقا باید در دولت ژنرال ها بر سرکار باشند تا بتوانند با مدیریت قوی و تجربه کار را به پیش ببرند.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی درباره سیاست های خارجی دولت آینده گفت: ما در سیاست خارجی برخی اصول و حقوق داریم که مستکبرین آن را به رسمیت نمی شناسند و برای ما هم مهم نیست که به رسمیت بشناسند، ولی ما در کل با چند کشور مشکل داریم و باسایر کشور ها چالشی نداریم  که نتوان با آنها رابطه بر اساس اصول داشت.

وی افزود: در رفتارهای خارجی بیشتر باید لبخند بزنیم و کمتر از اخم استفاده کنیم و با استفاده از دیپلماسی عمومی،  روابط سیاسی و تجاری مان را با کشورهای مختلف توسعه دهیم.

وی درباره رابطه با آمریکا گفت: ما با آمریکا اختلافات اصولی داریم، ما رژیم صهیونیستی را غاصب و نامشروع می دانیم ولی سران آمریکا برای اینکه در حاکمیت باقی بمانند، باید با صهیونیستها هماهنگ باشند، این اختلافات هزینه دارد و ما نیز باید این هزینه را بپردازیم، ولی نباید با رفتارهایی هزینه ها را چند برابر کنیم.

وی ادامه داد: وقتی آمریکا منافع و حقوق ما را به رسمیت شناخت و دست از سیاست فشار کشید، می توان با آمریکا هم بر اساس منافع مشترک مذاکره کرد و رابطه داشت.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری پاسخ به سوالی ذرباره نظر هاشمی درباره حضورش در انتخابات گفت: در انتخابات هرکسی که وارد صحنه  می شود خود را اصلح می داند و اگر این گونه نباشد حضورش حرام است، آقای هاشمی نیز اگر در انتخابات کاندیدا شود به این معنی است که دیگران را اصلح نمی داندکه وارد صحنه شده است.

وی درباره حضور در ائتلاف ها نیز افزود: در انتخابات کاندیدا هم باید اصلح باشد و هم مقبولیت داشته باشد. کاندیداهای حاضر در ائتلاف ها باید بر اساس نظرسنجی به نفع کاندیدای مقبول کنار بکشند و از خروجی ائتلاف حمایت کنند.

باهنر پاسخ به سوالی درباره ادامه اجرای قانون هدفمندی یارانه ها گفت: هدفمندی یک مسیر غیر قابل اجتناب است که باید طی شود و ما منافع زیادی از اجرای ان در نظر داشتیم و شروع اجرای آن نیز خیلی مناسب بود، ولی در مسیر اجرا دچار اشکالاتی شد.

وی  پرداخت نشدن سهم تولید را از معایب اجرای مرحله اول دانست و درباره منافع اجرای مرحله اول گفت: اجرای مرحله اول منافعی همچون صرفه جویی روزانه 25 میلیون لیتر بنزین، بهبود ضریب جینی و کاهش فاصله فقیر و غنی  را داشت.

در ادامه با اشاره به اینکه دولت می خواهد یارانه 250 هزار تومانی پرداخت کند، افزود: پرداخت یارانه 250 هزار تومانی مستلزم این است که دولت 400 هزار تومان از جیب مردم بردارد که مردم و بنگاههای اقتصادی تحمل این فشار را ندارند و مرحله دوم باید زمانی اجرا شود که مرحله اول کاملا آسیب شناسی شود.

دبیر جامعه اسلامی مهندسین درباره برنامه این تشکل برای انتخابات شوراهای شهر گفت:  مستحق ترین افراد برای شرکت در شوراهای شهر مهندسان هستند و بر همین اساس در کل کشور ستادهایی برای همین منظور تاسیس کرده ایم که بر اساس دستور العمل کلی در شهرهای مختلف عمل خواهد شد و در انتخابات شوراها حضور فعال خواهیم داشت.

وی در پاسخ به سوالی درباره اتحاد اصولگریان در صورت حضور هاشمی گفت: انتخابات سه قطبی خواهد بود و دولت، اصولگرایان و اصلاح طلبان سه ضلع آن خواهند بود و هاشمی در صورت حضور مورد حمایت اصولگریان نخواهد بود.

وی در همین باره افزود: ما الان به دنیال مدیریت واحد اصولگرایان در انتخابات هستیم و این به معنای معرفی کاندیدای واحد نیست، بلکه امکان دارد با دو یا سه کاندیدا حضور داشته باشیم ولی مدیریت واحد باشد و در مقابله با رقبای خود صحنه را مدیریت خواهیم کرد.

باهنر در ادامه در پاسخ به سوالی درباره نقاط قوت و ضعف دولت فعلی گفت: پرکاری، خدمت رسانی به مردم، شجاعت دربیان مواضع اصولی نظام در مجامع بین المللی، ساده زیستی رئیس دولت ، از نقاط قوت دولت فعلی است.

وی انحلال سازمان برنامه بودجه را یکی از نقاط ضعف دولت دانست و گفت: در صورت پیروزی در انتخابات اولین کاری که انجام خواهم داد احیای سازمان برنامه و بودجه است.

وی در ادامه مسکن مهر را یکی از عومل اصلی تورم کنونی دانست و افزود: دولت در بحث مسکن مهر خدمت بزرگی انجام داد، ولی با خروج مبلغ هنگفتی پول از بانک مرکزی، نقدینگی به جامعه تزریق شد و تورم افزایش پیدا کرد.

عضو ائتلاف پنج نفره اصولگرایان درباره هزینه های نبلیغاتی خود گفت: صدا و سیما بستر مناسبی برای تبلیغات است و با توجه به اینکه در تمامی شهرها دوستان و طرفدارانی دارم  با هزینه های کم دوستان تبلیغات خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه هاشمی را اصلاح طلب می دانید، گفت: آقای هاشمی یک پدیده ویژه هستند و خدمات ماندگاری در راه انقلاب داشته اند، اما متاسفانه اشتباه انسان های بزرگ نیز بزرگ است، ایشان جز سران فتنه نبودند و برند سران فتنه مخصوص مهندس موسوی و آقای کروبی است، ولی ایشان در حمایت از مواضع نظام در برابر فتنه عملکرد خوبی نداشتند و باید جبران کنند.

باهنر در پاسخ به سوال خبرنگار آناج درباره رفتار اصولگریان با کاندیدای دولت گفت: قطعا دولت رقیب ما در انتخابات است و اینکه آقای مشایی کاندیدای دولت باشد هنوز مشخص نیست و ایشان میان آمدن و نیامدن هستند و البته دولت گزینه های دیگری نیز دارد.

وی در آخر درباره معرفی کابینه کاندیدا ها گفت: کابینه نباید از الان معرفی شود و این تفکر که هر کابینه ای رئیس جمهور ارائه می دهد، مجلس باید به همه آنها رای اعتماد بدهد، اشتباه است.

وی افزود: بهتر است کاندیدا نفرات خود برای معاونت اول، ریاست بانک مرکزی و سازمان برنامه بودجه معرفی کند.

انتهای خبر