سرمربی محبوب تراکتورسازی اخراج شد/ واکنش تند هواداران و احتمال استعفای جعفری+شرح کامل ماوقع

تونی اولیویرا سرمربی تراکتورسازی با نظر مدیرعامل یاشگاه از سرمربی گری تیم برکنار شد و طبق همین تصمیم حسن آذرنیا سرمربی موقت تیم تراکتورسازی معرفی شد. به گزارش اعتدال پرس، تراکتورسازان هنوز در شکست تلخ 4 بر 2 مقابل الجیش متعجب مانده بودند که خبری منتشر شد که ابتدا کسی آن را باور نکرد ولی […]

image_pdfimage_print

تونی اولیویرا سرمربی تراکتورسازی با نظر مدیرعامل یاشگاه از سرمربی گری تیم برکنار شد و طبق همین تصمیم حسن آذرنیا سرمربی موقت تیم تراکتورسازی معرفی شد.

به گزارش اعتدال پرس، تراکتورسازان هنوز در شکست تلخ 4 بر 2 مقابل الجیش متعجب مانده بودند که خبری منتشر شد که ابتدا کسی آن را باور نکرد ولی از قرار معلوم این خبر هم صحت داشت.

طبق اعلام منابع آگاه صبح دیروز از طرف باشگاه تراکتورسازی با تونی اولیویرا تماس گرفته می شود و از او می خواهند که در تمرین تراکتورسازان حضور نیابد چون دیگر سرمربی این تیم نیست و از سمت خود برکنار شده است.

این در شرایطی بود که با توجه به نتایج بسیار ضعیف تیم تراکتور که منجر به حذف ناباورانه از آسیا و نیز دور ماندن از کورس قهرمانی در لیگ برتر شد، و نیز با توجه به حاشیه های متعدد چند وقت اخیر پیرامون تیم، اکثریت قریب به اتفاق هواداران تراکتورسازی مدیریت تیم را عامل این بحران ها دانسته و خواستار استعفای وی شده بودند که البته مدیرعامل باشگاه در یک اقدام عجیب و غافلگیرانه و به قصد تبرئه خود و انحراف اذهان با مقصر معرفی کردن سرمربی تیم نسبت به اخراج وی اقدام نمود.

 

برکناری سرمربی محبوب تراکتورسازی در حالی رقم خورد که همکاری تونی اولیویرا با تیم تراکتورسازی حتی به یک سال هم نکشید و پس از باخت تیم تراکتورسازی در باشگاه‌های آسیا، تونی از سرمربیگری این تیم اخراج شد.

 

برکناری تونی در شرایطی شکل گرفت که این مربی در یک ماه گذشته از دادن برنامه ‌برای فصل آینده امتناع کرده و شرط اول توافقات جدید را تسویه حساب و پرداخت کامل قراردادش ذکر کرده بود.

 

روزی که تونی اولیویرا به تبریز آمد فکر نمی‌کرد که چنین محبوبیتی یابد و امروز هم هیچکس گمان نمی‌کرد که با وجود محبوبیتش از تیم تراکتورسازی اخراج شود.

 

 تونی به ۴۰ نرسید

 

تونی اولیویرا در خرداد ماه سال ۹۱ به عنوان سرمربی تیم تراکتورسازی معرفی شد و ۱۱ ماه بعد از سمت خود برکنار شد.

 

تیم تراکتورسازی تبریز با هدایت سرمربی پرتغالی خود در مجموع ۳۹ بازی رسمی برگزار کرد که ۳۲ بازی در لیگ برتر شش بازی در لیگ قهرمانان آسیا و یک بازی در جام حذفی است.

 

۱۷ برد، ۱۳ تساوی و ۹ باخت کارنامه تونی در تراکتورسازی محسوب می‌شود، البته عملکرد تونی تا قبل از بازی برگشت با تیم استقلال در تهران بسیار درخشان بود، اما بعد از این بازی تراکتورسازی در سراشیبی قرار گرفته و در ۹ بازی خود تنها به یک پیروزی دست یافته است.

 

نتایج ضعیف تیم تراکتورسازی در چند بازی اخیر دلیل اصلی برکناری تونی ذکر شده و حسن آذرنیا جایگزین وی شد.

 

مهم‌ترین دستاورد تونی مسلما بهترین پیروزی تاریخ تراکتورسازی با نتیجه پنج بر صفر مقابل گهر زاگرس است همچنین نخستین پیروزی تراکتورسازی در آسیا نیز با تونی به دست آمد.

 

در دو هفته مانده به انتهای لیگ برتر تراکتورسازی شانس کمی برای کسب مقام قهرمانی یا نایب قهرمانی لیگ برتر دارد و از سوی دیگر در حفظ عنوان سومی و کسب سهمیه مجدد آسیا به شدت از سوی فولاد خوزستان تهدید می‌شود، تراکتورسازی برای سوم شدن خود به سه امتیاز از دو بازی باقیمانده نیاز دارد که شاید با روند چند هفته اخیر سخت به نظر برسد.

 

برکناری تونی هم برای بازیکنان این تیم و هم طرفدارانش شوک بزرگی بود اما اینکه این شوک چقدر روی کار تراکتورسازان تاثیر گذاشته و این تیم موفق به کسب عنوان سوم و سهمیه آسیا خواهد شد، باید تا ۲۰ اردیبهشت منتظر ماند.

واکنش تند تونی

تونی با شنیدن این خبر به شدت عصبانی می شود و سریعا خود را به باشگاه می رساند و واکنش تندی به این موضوع از خود نشان می دهد. تونی معتقد است که سزاوار اخراج نبوده و این موضوع می تواند اتفاق تلخی در کارنامه مربیگری وی باشد.

با این وجود تونی که خود را اخراج شده می بیند در تمرین تیم حضور می یابد. بازیکنان هم که از خبر اخراج تونی متعجب شده بودند منتظر واکنش سرمربی سابق تیم خود بودند. تونی بعد از تمرین در رختکن حضور پیدا می کند و با لبخندی تلخ از بازیکنان تیمش خداحافظی می کند.

به گفته حاضران تونی در این خداحافظی چنان ناراحتی در دل داشت که از چهره وی پیدا بود ولی با تمام خونسردی سعی داشت تا لبخند معروفش را از چهره اش گم نشود. تونی به بازیکنان تیمش می گوید امیدوارم بعد از من روزهای خوبی داشته باشید و تراکتور نتایج خوبی بگیرد تا همه راضی باشند.

این گزارش می افزاید، تونی پس از این موضوع حتی با واکنش رسانه های پرتغالی هم مواجه می شود. اولیویرا در گفتگو با خبرگزاری پرتغالی لوزا و روزنامه رکورد چاپ پرتغال اخراج خود را نپذیرفته است و معتقد است برگه اخراجی که به وی داده اند بدون مهر و امضا بوده است.

همچنین وی در این گفتگو این چنین می گوید: با توجه به اینکه باشگاه هنوز مکاتبه ای با من نداشته و با من تسویه حساب نکرده است ،خودم را مربی اخراج شده نمیدانم و به کارم در تراکتورسازی ادامه می دهم. من هنوز سرمربی تراکتورسازی هستم. هشت روز تا پایان فصل زمان داریم.

تونی متعقد است: تا زمانیکه نامه برکناری ام را از باشگاه دریافت نکنم به کارم ادامه می دهم.من 4 ماه است که از تراکتورسازی حقوقم را دریافت نکرده ام تسویه حساب با من نشده است. این کار ممکن است حیله ای باشد که بعدا اینطور استدلال کنند که من باشگاه را ترک کرده ام.

این سخنان بیانگر این است که تونی اولیویرا محبوب همچنان ماجرای اخراج خود را باور ندارد و همچنان در یک شوک بزرگ مانده است. از سوی دیگر اخراج از تراکتور می تواند وجهه وی را در کشورش خدشه دار کند و در صورت رسمیت یافتن این اخراج سومین، اخراج وی خواهد بود و از این رو تونی می گوید: من به آینده خوشبینم و امیدوارم شرایط بهتر شود.

عصبانیت هواداران

همچنین این خبر واکنش تند هواداران تراکتور را هم در پی داشت. آنها که علاقه زیادی به تونی داشتند معتقدند شعارهای هواداران علیه جعفری و تشویق تونی در بازی با الجیش در این تصمیم گیری مدیرعامل تاثیرگذار بوده است و نسبت به این خبر ناراحتی زیادی از خود نشان دادند و نظرات هواداران این تیم در سایت های مختلف گواه بر این ادعاست.

علاوه بر آن در ساعات پایانی روز پنج شنبه اخباری مبنی بر استعفای جعفری نیز به گوش رسید ولی تا این لحظه این خبر به طور رسمی تایید نشده است و باید صبر کرد تا دید سرانجام این اتفاقات باورنکردنی پیرامون تراکتور محبوب به کجا ختم می شود و آیا این باشگاه دو دیدار آتی خود و کسب سهمیه آسیا برای سال بعد را فدای حواشی خواهد کرد؟!

دلایل برکناری سرمربی تراکتورسازی

 

مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی تبریز گفت: به خاطر نتایج ضعیف تیم در هفته‌های گذشته این خطر را احساس کرد که ممکن است این تیم حتی سهمیه لیگ قهرمانان آسیا برای فصل بعد را از دست بدهد، به همین دلیل با نظر کمیته فنی تصمیم گرفتیم اولیویه‌را در دو بازی آینده هدایت تیم را برعهده نداشته باشد.
به گزارش نصر نيوز هب نقل از مهر، محمدحسین جعفری در گفتگويي، در خصوص برکناری تونی اولیویه‌را ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: با توجه به نتایج ضعیفی که اولیویه‌را در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا و همچنین چند بازی اخیر تراکتورسازی در لیگ برتر کسب کرده بود، ما این خطر را احساس کردیم که ممکن است در دو بازی آینده که پیش رو داریم، حتی سهمیه لیگ قهرمانان آسیا برای فصل بعد را از دست بدهیم.

وی با اشاره به اینکه این تصمیم تنها تصمیم من نبود، اضافه کرد: در این خصوص کمیته فنی باشگاه تشکیل جلسه داد و آنها نیز با من هم نظر بودند، به همین دلیل تصمیم گرفته شد در دو بازی آینده اولیویه‌را هدایت تیم را برعهده نداشته باشد. به همین خاطر با این مربی پرتغالی قطع همکاری شد و قرار است بزودی با این مربی حساب و کتاب و تسویه حساب کنیم.

مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی تبریز همچنین خاطرنشان کرد: البته به غیر از مسائل فنی و تاکتیکی، دو مورد حقوقی و مالی نیز در تصمیم ما برای برکناری اولیویه‌را مزید بر علت شد که فعلا نمی‌خواهم در مورد این دو موضوع صحبت کنم و در آینده به آنها اشاره خواهم کرد.

جعفری در پایان گفت: در حال حاضر هم تصمیم گرفتیم، حسن آذرنیا مسئولیت فنی تیم را برعهده بگیرد و از امروز هم کارش را آغاز و در محل تمرین تیم حضور یافته است. البته اولیویه‌را هم برای خداحافظی با بازیکنان در محل تمرین حضور یافت.

انتهای خبر