فراگیر شدن موج حمایت از جلیلی در تبریز/ تشکیل ستاد دعوت از جلیلی در آذربایجان + متن نامه دعوت به کاندیداتوری

همانطورکه پیش از این اعتدال پرس خبر داده بود موج حمایت از جلیلی همچون دیگر نقاط کشور در آذربایجان شرقی نیز فراگیر شده و در این راستا ستاد مردمی حیات طیبه آذربایجان جهت دعوت از جلیلی برای کاندیداتوری توسط جمعی از فعالان و دانشجویان انقلابی در شمالغرب کشور اعلام موجودیت کرده و با صدور نامه […]

image_pdfimage_print

همانطورکه پیش از این اعتدال پرس خبر داده بود موج حمایت از جلیلی همچون دیگر نقاط کشور در آذربایجان شرقی نیز فراگیر شده و در این راستا ستاد مردمی حیات طیبه آذربایجان جهت دعوت از جلیلی برای کاندیداتوری توسط جمعی از فعالان و دانشجویان انقلابی در شمالغرب کشور اعلام موجودیت کرده و با صدور نامه ای از وی دعوت به حضور کرد.

به گزارش اعتدال پرس، حیات طیبه شعار دکتر جلیلی در انتخابات مجلس هفتم بود. انتخاب این عنوان، برای ستاد مردمی دعوت از دکتر جلیلی برای نشان دادن رویکرد ایجابی و رو به فردایی است که نه تنها در مقابل ارتجاع خواهد ایستاد، که با غلبه بر چالش‌ها، جهش به سمت جامعه نمونه اسلامی را فراهم می‌آورد. حیات طیّبه، ثمره تحقق عدالت و پیشرفت است.

سایت ستاد مردمی حیات طیبه آذربایجان برای دعوت از دکتر جلیلی به آدرس az-jalili.ir به انتشار اخبار این ستاد و فعالیت های صورت گرفته در شهرهای شمالغرب خواهد پرداخت.

براساس این گزارش ستاد مردمی حیات طیبه آذربایجان (دعوت از دکتر جلیلی) در استان های شمالغرب، موج حمایت ها از کاندیدتوری سعید جلیلی را در روزهای آینده کلید خواهد زد.

* گفتنی است چند روز پیش نیز جمعی از فعالان آذربایجان شرقی با امضاء بیانیه ای خطاب به جلیلی خواستار کانیداتوری وی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم شده بودند و اعتدال پرس نیز طی خبری از فراگیر شدن موج حمایت از جلیلی در استان و پیوستن گروهها و شخصیتهای مهم استان به جمع حامیان این سیاست مدار محبوب و محجوب گزارش داده بود.

متن نامه ستاد مردمی حیات طیبه آذربایجان در دعوت از دکتر سعید جلیلی برای کاندیداتوری

هو المحبوب

برادر ارجمند، جناب آقای دکتر سعید جلیلی

ارتجاع گفتمانی موجود در میان اکثر جریانات انتخاباتی، که با علم کردن تکنوکراسی با عنوان فریبنده «تخصصگرایی» و «عقلانیت» و گفتمانهای بدلی دیگردر صدد اطلاق فتنه به گفتمان عدالت و جمهوریتاند میخواهند دایره قرمز قدرت را دوباره در انحصار خود داشته باشند و در این راه از هیچ کنشی واهمه ندارند.صفبندیهای سیاسی غیر حقیقی و غیر مبتنی بر واقعیات جامعه ما، که تنها نشانگر تفاوت تاکتیکی بین آنهاست و نه تفاوت گفتمانی؛ قد علم کردهاند تا مردم را از «انتخاب اصلح»ی که هیچگاه منافع قبایل سیاسی را تامین نمیکند به سمت کاندیدایی سوق دهند که وامدار و حافظ منافع آنان در بدنه قدرت باشد. برای نخستین بار حضور با ائتلافهای چند نفره برای تصدی پست ریاست جمهوری که تنها یک منتخب خواهد داشت نیز نشان از همین اصلحگریزی آنان دارد.

در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که میثاق ملی همه ماست، آمده است: «حاکمیت مطلق بر جهان و انسان از آن خداست ‌و هم او، انسان را بر سرنوشت ‌اجتماعی خویش حاکم ساخته ‌است‌.هیچ‌کس نمی‌تواند این حق الهی را از انسان سلب‌ کند یا درخدمت ‌منافع فرد یا گروهی خاص قرار دهد.»

عدالت سیاسی که یقینا یکی از پایههای تحقق عدالت در همه شئون است، باید برای گفتمان عدالت، ارجحیت و فوریت داشته باشد. در صحنه پیش روی انتخابات، گویا کاندیدایی که به جای تضمین منافع جریانات و گروههای خاص، خود را متضمن حقوق اساسی ملت، و اقشار و طبقات مختلف مردم بداند، و وامدار و وابسته هیچکس و هیچ طبقهای نباشد مشاهده نمیشود و به حکم تکلیف، میبایستی حضور در صحنه برای معتقدین به گفتمان عدالت و معتقدین به اجزای لاینفک «جمهوری اسلامی» یعنی معتقدین توأمان به «جمهوریت» و«اسلامیت» در اولویت و ارجحیت باشد.

رئیس جمهوری اسلامی باید فردی عاقل، مدیر و مدبر، ساده زیست، شجاع، دلسوز، عادل، مومن و باتقوا، پرتلاش و خستگی ناپذیر، ولایتمدار، دارای سلامت اقتصادی و سیاسی و اخلاقی و در یک کلام مومن به گفتمان انقلاب اسلامی که همان گفتمان امام و رهبری است باشد.و ما مجموعه این ویژگیها را توأمان در شما میبینیم.

ما از دیار آذربایجانی که مفتخر به قیام 29 بهمن 1356 هست -که خمینی کبیر آن را طلیعه قیام عمومی ملت میدانست –و از دیار خط شکنان عاشورایی، از جنابعالی برای حضور در این عرصه خطیر که سرنوشت چهارساله مردم و نظام را رقم خواهد زد، دعوت میکنیم و از شما میخواهیم با حضور خود در این انتخابات، به عنوان کاندیدایی نه برای قبایل و جریانات سیاسی خاص، که نمایندهای از اراده مردم باشید.

در دید قبایل سیاسی که تنها به منافع فردی و گروهی شان مینگرند، صحنه انتخابات تنها یک پیروز دارد؛ اما برای ما که داعیهای جز اعتلای کلمه حق و داعیهای جز گفتمان انقلاب و گفتمان عدالت نداریم، همه آنهایی که بر مسیر حق در انتخابات حضور یافتهاند را – چه به عنوان کاندیدا و چه مردمی که رای میدهند-پیروز میدان میدانیم. چه آن که نمایندهشان انتخاب شود و چه نشود.

حضور شما چیزی جز پیروزی و فتح برای گفتمان انقلاب اسلامی به ارمغان نخواهد آورد. پس به حکم تکلیفی که بر گردن داریم و دارید با استقامت به میدان بیایید.

 و العاقبه للمتقین

ستاد مردمی حیات طیبه آذربایجان

انتهای خبر