هرآنچه که در سفر لنکرانی و آل اسحاق به تبریز گذشت/ احمدی نژادی هستم اما احمدی‌نژاد را در کابینه‌ام راه نمی‌دهم/ دولت هاشمی تبعیض و فاصله طبقاتی را افزایش داد

این کاندیدای احتمالی انتخابات خرداد ماه با اشاره به تصویب بودجه کشور از برنامه دولتش برای رسیدگی به معیشت دهک های پائین اقتصادی با روشهای حمایت کالایی با ساز و کار جدید خبر داده و افزایش یارانه نقدی را به دلیل کاهش ارزش پول و ایجاد تورم اشتباه خواند. به گزارش اعتدال پرس به نقل […]

image_pdfimage_print

این کاندیدای احتمالی انتخابات خرداد ماه با اشاره به تصویب بودجه کشور از برنامه دولتش برای رسیدگی به معیشت دهک های پائین اقتصادی با روشهای حمایت کالایی با ساز و کار جدید خبر داده و افزایش یارانه نقدی را به دلیل کاهش ارزش پول و ایجاد تورم اشتباه خواند.

به گزارش اعتدال پرس به نقل ازآناج، دکتر کامران باقری لنکرانی از نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری یازدهمین حضور در جمع نمازگزاران مهدیه تبریز به سخنرانی پراخت.

کاندیدای جبهه پایداری انقلاب اسلامی که به دعوت جبهه پایداری استان آذربایجان شرقی در تبریز حاضر شده است با اشاره به تاثیرگذاری انتخابات آتی در کشور، منطقه و حتی جهان حضور هوشمندانه را از تکالیف همگان بر شمرد.

وی کرنش در مقابل تحریم ها را باعث افزایش فشارها بر ملت و بالا رفتن مطالبت دشمن دانسته و به عاقبت قذافی به عنوان بهترین نمونه برای دیدن عواقب این کرنش اشاره کرد.کاندیدای جبهه پایداری با اشاره به عدم امکان تداوم تحریم کشورمان گفت: دنیا تشنه انرژی است و  اقتصاد جهانی تحمل محروم کردن خود از اقتصاد ایران را ندارد.

باقری لنکرانی در پاسخ به سوالی در مورد حضور جلیلی در انتخابات گفت: رقابت بین نفراتی که جبهه پایداری آنها را در گفتمان قبول دارد شکل نخواهد گرفت و ما به جز افراد در حاشیه دولت همه نامزدها را در مورد خادم بودن و تعهد قبول داریم.وی با اشاره به جلسه خود با آیت الله مصباح یزدی گفت: اگر کسی خود را اصلح می داند، باید حضور داشته باشد و در غیر این صورت نباید اعلام حضور کند بنابراین ائتلاف بی معنی خواهد بود و کسانی که خود را اصلح می دانند باید در معرض رای مردم قرار بگیرند.

این کاندیدای احتمالی انتخابات خرداد ماه با اشاره به تصویب بودجه کشور از برنامه دولتش برای رسیدگی به معیشت دهک های پائین اقتصادی با روشهای حمایت کالایی با ساز و کار جدید خبر داده و افزایش یارانه نقدی را به دلیل کاهش ارزش پول و ایجاد تورم اشتباه خواند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد خطوط قرمز دولتش گفت: مسلما نزدیکان دولت خط قرمز ما نیستند. ما باید با پیروی از سیره امیر المومنین (ع) سو استفاده گران از دولت را بیرون انداخته و خیال نظریه پردازی در حاشیه دولت را از سر عده ای خارج  کنیم.

باقری با انتقاد از اشرافیت دولتی بازگشت تجمل گرایی به دولت را خط قرمز دیگر خود دانسته و از حلقه های بسته مدیریتی و اشرافیت های ناشی از امکانات و رانت دولتی انتقاد کرد.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری گفت: اگر پیروز انتخابات شوم در کابینه‌ام از احمدی‌نژاد استفاده نمی‌کنم.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از فارس، کامران باقری لنکرانی عصر امروز در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان تبریز اظهار داشت: بنده به آن دلیل ادعا کردم که علاقه‌ای به کاندیداتوری در مجلس ندارم چرا که فکر می‌کنم در مجلس لابی‌گری‌ها بسیار بالا است و بنده در توان خود نمی‌بینم که وارد این لابی‌گری‌ها شوم.

وی تصریح کرد: بنده با لابی‌گری‌ها مخالف هستم چرا که معتقدم قوه مجریه، قوه اجرایی و خدمتگزار مردم است و در این قوه از پدیده‌ای به نام لابی‌گری خبری نیست.

باقری لنکرانی خاطر نشان کرد: بنده هرگز منافع مردم و ملی را فدای برخی لابی‌گری‌ها و مسایل پشت پرده نمی‌کنم و خودم را سرباز این ملت می‌دانم و معتقدم سرباز این ملت در مقام رئیس جمهوری کشور نباید مسایل پشت پرده‌ای داشته باشد.

عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی با اشاره به وعده‌هایی که از سوی کاندیداها داده می‌شود که هرگز رنگ واقعیت به خود نمی‌گیرد، اضافه کرد: مگر رئیس جمهور چه اختیاری دارد که بتواند ایام سربازی را کاهش دهد یا در مورد ارتباط با آمریکا بخواهد تصمیم‌گیری کند چرا که این سخنان در حد وظایف و اختیارات رئیس جمهور نیست که عده‌ای برای آن وعده می‌دهند.

وی بیان کرد: ما وظیفه داریم بر مبنای منافع ملی و با نگاه درست تصمیم‌گیری کنیم و رو به جلو حرکت کنیم.

imageResizeAndCrop.ashx

برای کابینه‌ام از چند زن دعوت کردم

وزیر کابینه نهم در مورد استفاده از ظرفیت بانوان در کابینه‌اش یادآور شد:‌ در این زمینه با چند نفر از زنان توانمند صحبت کرده و به آنها پیغام دادم ولی اینجا نمی‌‌توانم نام آنها را ببرم چرا که ممکن است تا قبل از به ثمر رسیدن کار چهره آنها تخریب شود.

تنها کاندیدایی هستم که پایتخت‌نشین نیستم

به گزارش فارس ، کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری در پاسخ به سئوال دیگری در مورد باز کردن چرخه مدیریتی در کشور گفت: بنده تنها کاندیدایی هستم که پایتخت‌نشین نیستم و قطعاً در کابینه آینده‌ام از ظرفیت مدیریتی استان‌های مختلف استفاده می‌کنم.

باقری لنکرانی با بیان این مطلب که مدل احمدی‌نژاد را در دولت نهم می‌پسندم که چرخه مدیریتی را باز کرد و اجازه داد گردش مدیریتی رخ بدهد، افزود: قطعاً در دولت یازدهم این چرخه مدیریتی گسترده‌تر می‌شود و از توان مدیران استانی استفاده می‌کنم.

وی برای وزیر سابق بهداشت و درمان خانم دستجردی آرزوی توفیق کرد و اظهار داشت:‌ این زن کابینه دولت دهم نکات مثبت و منفی داشت که قطعاً تغییر مدیریت‌ها نیز چیز معمول و عادی است که نباید در این زمینه نگران بود.

آرمان‌گرایانه مشکلات کشور را حل می‌کنم

وزیر دولت احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود و در مورد تصمیم‌گیری جبهه پایداری در رسیدن به یک کاندیدای واحد تصریح کرد: ما از حدود یک سال پیش در این زمینه ورود پیدا کردیم و بیش از 70 شخصیت مطرح را مورد ارزیابی قرار دادیم و در نهایت به افراد محدودی رسیدیم تا مطابق با گفتمان جبهه پایداری بتواند وارد میدان شود.

وی با یادآوری اینکه بین آرمان‌گرایی و واقع‌گرایی فاصله‌ای نیست، خاطر نشان کرد: ما مصمم هستیم آرمان‌گرایانه مشکلات کشور را حل کنیم نه اینکه آنها را زیر پا بگذاریم.

باقری لنکرانی اضافه کرد: با نگاه آرمان‌گرایانه می‌توان به واقعیت رسید و بعد از بحث و بررسی‌ها و ملاقات‌های مختلفی که با بزرگان جبهه پایداری داشتیم به چهار گزینه میرکاظمی، فتاح، جلیلی و خود بنده رسیدند که از این بین با توجه به اعلام آمادگی که از سوی سه گزینه دیگر انجام نشد جبهه تصمیم گرفت بنده به عنوان کاندیدا با همان گفتمان وارد شوم.

وزیر اسبق بهداشت بیان کرد: برای بنده مهم‌تر از رأی‌آوری و جلب رأی مردم نهادینه کردن گفتمان ضروری برای آینده انقلاب است تا از آفت‌ها به دور باشد و با نگاه درست مدیریت کشور را به مرحله چالاکی و پویایی رساند تا عقب‌گردی به آینده نداشته باشیم.

باقری لنکرانی یادآور شد:‌ در گفتمان ما نگاه رو به جلو و آرمان‌گرایانه یک اصل است چرا که ما بر این گفتمان تاکید داریم و مهم نیست که چه کسی این گفتمان را می‌خواهد، اجرایی کند.

وی ادامه داد: ‌البته 24 اردیبهشت معلوم می‌شود که چه کاندیدایی وارد انتخابات می‌شود و از این جبهه چه کسی می‌خواهد گفتمان مورد نظر را احیا کند.

با جلیلی، میرکاظمی و فتاح رقابت نمی‌کنم

این اصولگرا نقد گفتمان را مطابق با اخلاق اسلامی برشمرد و گفت: نقد گفتمان منافاتی با ارزش‌ها و مبانی اخلاقی ندارد اما اینکه بخواهیم مباحثی را مطرح کنیم که با منافع ملی ما سازگاری نداشته باشد این نقد مخربانه است.

این عضو جبهه پایداری افزود: ما به جای تخریب شخصیت باید نقد گفتمان، فکر و اندیشه را مد نظر داشته باشیم به مانند نقدی که از موضوع هولوکاست صورت گرفت که سبب شد فضای جهانی علیه رژیم صهیونیستی بسیج شوند تا حقیقت این موضوع بیش از گذشته روشن شود.

وی با انتقاد از کاندیداهایی که به شیوه افشاگری از گذشته روی آوردند، تصریح کرد: این کاندیداها به جای آن که در فضای انتخابات افشاگری کنند باید پیش از این افشاگری می‌کردند و مدارک و مستندات خود را به قوه قضاییه تحویل می‌دادند و گر نه در فضای انتخابات افشاگری کردن نوعی عوام‌فریبی است.

باقری لنکرانی خاطر نشان کرد: نباید فکر کنیم که در تشکیل کابینه آینده باید به نحوه شرکت سهامی عمل کنیم بلکه بهتر است نقد گفتمان و رویکرد حقیقی و با نگه داشتن حرمت اشخاص باشد و گر نه استخفاف و مسخره کردن دیگران مورد قبول و تاکید دین اسلام نیست.

وزیر کابینه نهم در ادامه اضافه کرد: نقادی با زیر سئوال بردن شخصیت یک نفر فرق می‌کند چرا که راهکار نقد دلسوزانه راهکار واقع‌بینانه و روشنگرانه است.

باقری لنکرانی در پاسخ به این سئوال که آیا با جلیلی رقابت می‌کند، بیان کرد: قرار نیست با احزاب دیگر ائتلاف کنیم اما در درون جبهه پایداری هرگز مایل نیستم با جلیلی، میرکاظمی و فتاح در صورت کاندیداتوری رقابت کنم.

لنکرانی با آیت‌الله شبستری دیدار کرد

کامران باقری لنکرانی با امام جمعه تبریز دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش آناج به نقل از فارس، کامران باقری لنکرانی نامزد احتمالی انتخابات آتی ریاست‌جمهوری با آیت‌الله محسن مجتهد شبستری امام جمعه تبریز و نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی دیدار و درباره مسائل جاری روز گفت‌وگو کرد.

آل اسحاق در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد تبریز:

 دولت هاشمی تبعیض و فاصله طبقاتی را افزایش داد / آمریکا مجبور است با ما تعامل کند

یحیی آل اسحاق کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان در دانشگاه آزاد تبریز مدل اصولگرایان را مدل واقعیت نگر، آرمانگرا دانست .

در این جلسه آل اسحاق ، با اشاره به لزوم داشتن مدل علمی برای اداره کشور گفت : مدل بنده در اصطلاح سه بعدی است که عوامل خارجی ، عوامل داخلی و ارکان جهت ساز نظام، سه بعد این مدل را تشکیل می دهند که روابط ایران با کشورهای خارجی ، روابط کشورها با یکدیگر ، مجموعه جریانهایی که در کشور نقش بازی می کنند و اهداف جمهوری اسلامی ایران از جمله موارد این سه بعد می باشند .

وی همچنین با شاره به اهداف ، شرایط و مدل های دولتهای گذشته، گفت : در دولت آقای هاشمی اصل بر توسعه و سازندگی بود و کمتر به افزایش درآمدها توجه می شد که این موجب گسترش تبعیض و فاصله طبقاتی شد، اولویت دولت احمدی نژاد صرف آرمانگرایی مطلق بود . ایشان می خواستند درآمدها را بیشتر کنند و این در قالب هدفمندی یارانه ها انجام گرفت، ولی به تولید و اشتغال کمتر توجه شد که شاهد صفر اشتغال در کلان اقتصاد بودیم . البته نیت ایشان خوب بود ولی مدل خوبی را انتخاب نکرده بود .

وی در ادامه با اشاره به به محدودیت های داخلی و خارجی گفت : به لطف خدا وضعیت ما در منطقه به گونه ای است که هیچ عمل و عکس العملی در منطقه اتفاق نمی افتد، مگر اینکه عمل و عکس العمل ما در آن نقش داشته باشد .

عضو ائتلاف پنج نفره اصولگریان  گفت : نظام جمهوری اسلامی ایران چارچوب ها را مشخص کرده و رئیس جمهور باید فقط این اصول ها را اجرا کند نه اینکه سیاست تعیین کند . دولت باید زمینه تخقق فرمایشات رهبری را پیدا کند نه یک قدم جلوتر نه یک قدم عقب تر .

وی در مورد نظر رهبر انقلاب پیرو مذاکرات هسته ای و گفت گو با آمریکا گفت : نظام خود خط قرمز برای روابط خارجی مشخص کرده و هرکسی که عهده دار این مسئولیت می شود ملزم به رعایت آن می باشد . رهبری انقلاب صریحا اعلام کرده اند که من مخالف مذاکره نیستم ولی در عین حال به این مذاکرات خوش بین نیز نیستم .

وی افزود : در روابط بین الملل 3 موضع هضم شدن ، حذف شدن و تعامل منطقی با جهان وجود دارد که ما مدعی تعامل منطقی هستیم .

آمریکا مجبور است با ما تعامل کند

یحیی آل اسحاق در حاشیه جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی در دانشگاه آزاد تبریز در پاسخ به سوال خبرنگار آناج در مورد اینکه آیا مساله هسته ای و سیاست تعاملی در روابط خارجی باهم سازگار هستند، گفت :کشورهای غربی بر این مساله اصرار دارند که ایران نباید بمب اتمی داشته باشند ، در کشور ما نیز علاوه بر مصوبه مجلس که در کشورهای خارجی حداکثر تعهد یک کشور می باشد ، یک رده بالاتر رهبری انقلاب نیز فتوا به حرام بودن بمب اتم داده است، پس چیزی که باقی می ماند ادبیاتی هست که باید در مذاکرات خود برای رفع اتهامات کشورهای غربی استفاده کنیم .

آمریکا به علت پیشرفت های زیادی که کشور ما در زمینه انرژی هسته ای کسب کرده است، مجبور است با کشور ما تعامل داشته باشد .

آیت الله مجتهد شبستری در دیدار با حبیبی و آل اسحاق:  اصولگرایان با تعدد فرش قرمز در جلوی رقبا پهن می‌کنند

آیت‌الله مجتهد شبستری خطاب به نامزدهای اصولگرا تاکید کرد: زودتر به وحدت برسید تا مردم تکلیف خود را بدانند اگر وحدت در بین اصولگرایان باشد رقبا عقب‌نشینی می‌‌کنند.

به گزارش روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی، آیت الله مجتهد شبستری در این دیدار با اشاره به سوابق و عملکرد حزب موتلفه اسلامی گفت: حزب موتلفه اسلامی السابقون السابقون در نظام است و قبل از انقلاب این تشکل شکل گرفت و علمایی همچون مرحوم آیت الله انواری و شهید مطهری حضور داشتند. وی در ادامه تاکید کرد: افراد در حزب موتلفه اسلامی انسانهایی مبارز، مخلص و در خط ولایت و امتحان پس داده اند و بعد از انقلاب نیز در خط امام و  رهبری بوده و در صحنه مسائل همیشه حاضر بوده و به دور از التقاط و تحجر افراد معتقد به اسلام ناب محمدی هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نامگذاری امسال بیان داشت:  وظیفه همه آحاد کشور اعم از مسئولین و مردم این است در صحنه باشند و در مسائل اقتصادی که امروز مشکلاتی وجود دارد و مقام معظم رهبری چندین سال است نامگذاری اقتصادی دارند و مشکل اصلی کشور اقتصادی است باید حماسه ای عمل کرد.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه مقداری از مشکلات اقتصادی به دلیل تحریم و مقداری به دلیل سوء مدیریت ها است تصریح کرد: حضور همه مردم در پای صندوق های رای موثر ، لازم و انتخاب اصلح هم وظیفه است که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند.

وی افزود: برای شناخت اصلح از معرفی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم   و جامعه روحانیت مبارز معتمد تر نیست .

آیت الله مجتهد شبستری  درباره دکتر آل اسحاق تصریح کرد: آقای دکتر آل اسحاق یک رجل اقتصادی است و اقتصاد دانان باید بیایند تا مشکلات اقتصادی حل شود . در مشروعیت آقای آل اسحاق جای هیچ بحثی نیست.

وی ادامه داد:   مقبولیت نکته مهمی است و شناخت مردم از نامزد های اصولگرا هر کدام   بیشتر باشد مساله ای است که قابل توجه است .

امام جمعه تبریز تاکید کرد: در شرایطی که رقبای عجیب و غریبی پیدا شدند همانند جریان فتنه و جریان انحرافی، وحدت اصولگرایان در این شرایط لازم است.

وی افزود: اگر نامزد های اصولگرا متعدد باشند نتیجه معلوم است انتخابات را چه کسی می برد. آنها به فرد واحد خواهند رسید و در این زمینه تلاش دارند و اعتقاد دارم اگر می خواهید انقلاب و ولایتمداری بماند و مقام معظم رهبری خون دل نخورد ،چاره ای جز وحدت نیست.

آیت الله مجتهد شبستری خطاب به نامزد های اصولگرا تاکید کرد : زودتر به وحدت برسید تا مردم تکلیف خود را بدانند. اگر وحدت در بین اصولگرایان باشد رقبا عقب نشینی می کنند.

محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی نیز در این دیدار گفت: اصولگرایان لابد از ائتلاف هستند و اگر به ائتلاف نرسند بایستی شکست را به دلیل شکستن رای بپذیرند.

وی افزود: برای اینکه ائتلاف صورت گیرد روحانیت باید به عنوان محور در میدان باشد. اصولگرایان با تعدد فرش قرمز در جلوی رقبا پهن می کنند.

حبیبی تاکید کرد: دکتر آل اسحاق را ولایی صد در صد می دانیم.

دکتر یحیی آل اسحاق نامزد حزب موتلفه اسلامی و عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان نیز ضمن ارائه تحلیلی از شرایط کشور اظهار داشت: در یکی از مقاطع حساس تاریخ جمهوری اسلامی قرار داریم. هر عملی در منطقه خاورمیانه و حتی جهان با عمل و عکس العمل جمهوری اسلامی تنظیم می شود و ایران نقشی اثر گذار دارد.

وی در ادامه عمده ترین آسیب های کشور در حوزه های اقتصادی دانست و تصریح کرد:   متاسفانه در داخل کشور به کلان های اقتصادی بی توجهی شده است. از مشکلات در کشور انضباط و بینش و جهت گیری ها است و من معتقدم می توان مشکلات را حل کرد اما فضای بد اخلاقی به خوش اخلاقی تبدیل شود.

انتهای خبر