حضور پر رونق ولایتی در تبریز/ حضور امیر ارتش در میتینگ ولایتی! + مشروح دیدارها و تصاویر

علی‌اکبر ولایتی، عضو ائتلاف پیشرفت که در سفری یک روزه به تبریز آمده بود، با برگزاری چندین نشست و برنامه فشرده  با اقشار مختلف و در میان استقبال خوب شخصیتهای سیاسی استان از وی، توانست پربارترین سفر را در بین سفرهای انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری در تبریز داشته باشد. به گزارش اعتدال پرس، استقبال گرم […]

image_pdfimage_print

علی‌اکبر ولایتی، عضو ائتلاف پیشرفت که در سفری یک روزه به تبریز آمده بود، با برگزاری چندین نشست و برنامه فشرده  با اقشار مختلف و در میان استقبال خوب شخصیتهای سیاسی استان از وی، توانست پربارترین سفر را در بین سفرهای انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری در تبریز داشته باشد.

به گزارش اعتدال پرس، استقبال گرم امام جمعه تبریز و روحانیون سرشناس استان به همراه تعداد زیادی شخصیت سیاسی مطرح تبریز از مشاور مقام معظم رهبری، حضور پرتعداد دانشجویان در برنامه سخنرانی دانشگاه تبریز و تنوع زیاد نشستهای انتخاباتی ولایتی در تبریز اعم از روحانیون و دانشجویان و ورزشکاران و اقشار عادی مردم همگی دال بر پر رونق بودن حضور این سیاست مدار کارکشته در تبریز نسبت به دیگر کاندیداها می نمود.

n00012000-r-b-003

دکتر ولایتی در نخستین دیدار رسمی خود در تبریز به جمع طالب و روحانیون این شهر رفت و به تشریح اهمیت بیداری اسلامی و نقش ویژه جمهوری اسلامی ایران در این تحول تاریخی یرداخت.

ولایتی : از نظر جامعتین تبعیت می‌کنیم

وی با بیان اینکه اکنون ایران در اوج اقتدار منطقه ای و بین المللی قرار دارد و ملتهای مسلمان نیز خواستار ارتباط بیشتر با مردم ایران هستند.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با اشاره به برگزاری موفق اجلاس بزرگ علمای جهان اسلام و بیداری اسلامی در ایران گفت: در این اجلاس حدود ۵۰۰ اندیشمند و عالم از تمامی فرق اسلامی در تهران حضور یافتند و قریب ۲۰۰ نفر از بزرگان و صاحب نظران کشور نیز به گفتگو با آنها پرداختند که این گردهمایی در تاریخ جهان اسلام بی‌نظیر است.

مشاور مقام معظم رهبری همچنین از علما و روحانیون تبریز خواست نسبت به مطالعه انقلاب های منطقه و اهمیت اسلام در این تحولات توجه کافی را داشته باشند و تلاش کنند ارتباط خوبی با علما و اندیشمندان جهان اسلام ایجاد کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سئوالات حاضران در خصوص نظر جامعتین نسبت به کاندیداهای حاضر گفت: فعلا نظری داده نشده اما هر تصمیمی از طرف آنها گرفته شود ما تبعیت می کنیم.

ولایتی با بیان اینکه هر سه عضو ائتلاف پیشرفت به این موضوع پایبند هستند، گفت: با گروههای اصولگرا صحبت کرده‌ایم که در نهایت یک کاندیدای واحد داشته باشیم.

برخی طلاب و روحانیون با بیان اینکه مردم از تورم و مشکلات فراوان اقتصادی در تنگنا هستند، از این عضو ائتلاف پیشرفت خواستند برنامه‌های خود را در این خصوص بیان کند که ولایتی در پاسخ گفت: ما برای حل مشکلات اقتصادی برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت داریم که راهکار کوتاه مدت برای یک دوره صد روزه برنامه‌ریزی شده تا تورم و گرانی‌ها تا حد قابل قبولی کنترل شود و در برنامه های دیگر نیز کمک به بخش های صنعتی و کارخانجات در زمینه مواد اولیه و استمهال وام‌ها در نظر گرفته شده است.

وی ضرورت واگذاری کارها به مردم و حمایت از تولید را متذکر شد و افزود: می توان تحریم‌ها را برداشت بدون آنکه از حقوق مسلم مردم ایران عقب‌نشینی کرد و طرف مقابل هم باید حقوق ما را به رسمیت بشناسد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص وضعیت فرهنگی جامعه و بدحجابی نیز گفت: اکثر مردم ایران به ارزش‌های اسلامی پایبند هستند اما مشکلاتی نیز وجود دارد که باید با کار مناسب فرهنگی حل شود.

ولایتی همچنین یکی دیگر از رئوس فعالیت‌های خود را حل مشکلات جوانان اعلام کرد و گفت: حل این مشکلات تنها با حمایت از تولید امکان پذیر است.

n00011998-r-b-007

 علی اکبر ولایتی در جمع دانشجویان دانشگاه تبریز: مثل کره شمالی حصار به دورمان نکشیم

کسانی که احساس مسئولیت کردند تا در کسوت رئیس جمهوری به اداره امور بپردازند به این ائتلاف پیوستند. ما با ائتلاف پنچ گانه نیز جلسه تشکیل داده به بحث و بررسی و تبادل افکار می پردازیم. امیدوارم از این ۱۲ نفر که فعلا ثبت نام نموده اند شخصی که در گذشته خود اشتباه نداشته است انتخاب شود و انجام وظیفه نماید.

ولایتی در ادامه برنامه های خود در تبریز، ظهر امروز در جمع دانشجوبان دانشگاه تبریز حاضر شد.

وی در این نشست دانشجویی اظهار داشت: در طول تاریخ ایران همواره شاهد رشادت های مردم آذربایجان بوده و قبل از ظهور سلسله صفویه که خاستگاهشان آذربایجان و تبریز بود ایران یکپارچه نبود و به برکت پیروی از اهل بیت و کوشش صفویان ایران یکپارچه شد و یکپارچه ماند و خواهد ماند. آذری ها در خط مقدم جبهه از کشور دفاع کردند و هر زمان که حکومت دچار انحراف شد؛ آنها حکومت مناسب را سر کار آوردند. در زمان قاجار، عباس میرزا که ولیعهد مقتدر و تبریز نشین بود، اگر از حکومت مرکزی کمک گرفته بود، ۱۷ شهر قفقاز از دست نمی رفت.

وی افزود: در زمان مشروطه نیز، بدون تردید مقاومت مردم آذربایجان، ستار خان و باقرخان بود که ظلم و استبداد را ریشه کن کرد و در بحبوحه گیر و دارها که بیشتر از چند تفنگدار برای ستارخان نمانده بود، ستارخان گفت: ۷ دولت باید بیایند زیر بیرق ایران و من زیر بیدق بیگانه و کفر نمی روم.

وی ادامه داد: اولین مدرسه به سبک جدید در تبریز بود، افکار جدید و آزادیخواهانه توسط مردم آذربایجان صورت گرفت، اولین کتابخانه، سینما، پول اسکناس، اتاق بازرگانی، شهرداری و چاپخانه همه برای اولین بار در تبریز بودند. مرحوم «تربیت» نقش مهمی در مدرسه های تبریز داشتند. رهبر معظم ما نیز که تدبیر جهان اسلام به دست اوست آذربایجانی است.

عضو ائتلاف پیشرفت در رابطه با شعار امسال “حماسه سیاسی و اقتصادی”  بیان داشت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، حماسه اقتصادی و سیاسی از دو بخش داخلی و خارجی تشکیل شده است و بخش داخلی آن که مهمترین بخش است به انتخابات پیش رویمان مربوط می شود که بسیار تعیین کننده است با توجه به بحران های اخیر و مشکلات عدیده و پیچیده، بعد از انقلاب تا حالا اهمیت انتخابات و تعیین یک دولت مقتدر و کارآمد و متعهد به مبانی جمهوری اسلامی اینقدر که الان مورد نیاز است تا حالا مورد نیاز نبوده است.

ولایتی در قسمت دیگری از سخنان خود گفت: در طی نامه ای آقای مرسی تأکید کرده بود که بدون مشارکت ایران امکان حل مشکل سوریه وجود ندارد و همه اعم از دوست و دشمن به این اذعان دارند که نقش ایران در این زمینه بسیار کلیدی است.

مشاور مقام معظم رهبری ادامه داد: ممکن است عده ای بحران های اخیر را به حساب حفظ تکنولوژی هسته ای بگذارند اما این حرف درست نیست. در دولت قبل فشار آوردند که سانترفیوژها را متوقف کنید و با مژده فریبکارانه ای هر روز یک پرونده جدید را باز کردند. در جای دیگر گفتند پروتکل الحاقی را امضا کنید ما نیز امضا کردیم. مسئله دیگر در رابطه با حقوق بشر بود و گفتند که مجازات اعدام را لغو کنید و در پرونده ای دیگر در بلژیک موضوع منع تولید موشک های بالستیک را مطرح کردند و درنهایت این گونه فرصت نفس کشیدن و مجال هر گونه تأمل را از ما گرفتند. در این میان، مقام معظم رهبری فرمودند که از مرداد ۸۴ همه کارها را از سر بگیرید و غنی سازی را شروع کردیم و هم اکنون جزو ۲۰ کشور اول دارای انرژی خودکفای هسته ای هستیم.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در خصوص گرانی، تورم، بیکاری، مسائل ازدواج و مسکن بی ثباتی تصمیم گیری، تنزل ارزش پول گفت: همه این مشکلات را می دانم، معتقدم با تدبیر هم کار هسته ای را می توان ادامه داد و هم می توان تحریم را برداشت و با دنیا تعامل کرد. تولید می تواند مشکلات خارجی را برطرف سازد.

دولت آینده باید بتواند با رتبه بندی مشکلات برای تحقق ثبات اقتصادی در جهت رفع مشکلات بربیاید که در این راستا حل برخی از مشکلات زمان کمتر و برخی دیگر نیازمند مدت طولانی تری هستند.

ولایتی در پاسخ به این سوال که برنامه شما راجع به طرح یارانه ها و افزایش یارانه ها و نرخ ارز چیست، گفت: یارانه جزو قانون برنامه پنجم است که از برنامه سوم مطرح بوده است. یعنی اگر اقتصاد قرار است سالم باشد، باید تولیدکننده در رقابت با اجناس خارجی فعالیت کند و صرفاً نفت نباشد که در نهایت منجر به فقیر شدنمان بشود. ۳۰ درصد یارانه برای پرداخت به تولید اختصاص یافته بود که به دلیل افزایش قیمت انرژی ۵۰ درصد به مردم، ۱۰ درصد سلامت و ۱۰ درصد افزایش حقوق ها به خوبی اجرا نشد. حال هر دولتی سر کار بیاید باید قانون را به درستی اجرا کند. و قشر کم درآمد باید قادر باشد از طریق یارانه معاش او بهبود یابد و تولید هم روند بهبودی به خود بگیرد. نرخ ارز بستگی به تولید ثروت دارد، چون پشتوانه هر دولت بسته به عملکرد و وظایف دولت آینده و ثبات آن است.

ولایتی در پاسخ به این سوال که برنامه شما در رابطه با سیاست خارجی چیست، اظهار داشت: چند مشخصه در رابطه با سیاست خارجی وجود دارد. شناخت محیط و زبان بین الملل برای برقراری تفاهم و راه مذاکره مهمترین فرمول و زبان مشترک در رابطه با سیاست خارجی است.

گاهی بعضی مسئولین چیزی را بیان داشتند که نتیجه آن به ضرر کشور بوده است.
لازم نیست به بهانه های کوچک خود را از ارتباط با کشورهای دیگر محروم کنیم. چرا باید با محدود کردن خود در جریان آخرین پیشرفت ها قرار نگیریم.

ما در خیلی از موارد علمی حتی از ترکیه هم جلو هستیم. این در حالی است که تعداد مقاله های ISI  ایران ۳۴ هزار و تعداد مقاله های ISI ترکیه ۳۱ هزار است.

اگر سیاه مشق سیاست را به دست کسی بدهیم که بی تجربه است نتیجه آن همین سیاست خارجی کنونی است که شاهد آن هستیم.

رئیس بیمارستان مسیح دانشوری در پاسخ به این سوال که رهبر معظم انقلاب به پیشرفت، عدالت و حرکت به سمت ساخت تمدن اسلامی تاکید دارند و این حرکت یکسری ملزومات را می طلبد که متأسفانه ما راهبردی برای آن در برنامه هایمان ندیدیم؛ با توجه به سابقه طولانی شما در امور وزارت، رویکرد سیاست خارجی شما در رابطه با غرب دقیقاً چگونه است؟ بحث سازش با غرب و تنش زدایی قبلاً از سوی مقام معظم رهبری تاکید شده بود اما این رویکرد در دولت نهم و دهم اجرا نشد و مقام معظم رهبری نیز آن را کاملاً تایید کرده اند، شما در این باره چگونه برخورد خواهید کرد؟ گفت:ساخت تمدن اسلامی نه بازسازی چون قلاً وجود داشته و کتاب ۱۴۰۰ صفحه ای من در دانشگاه ها تدریس می شود و در همه علوم تمدن اسلامی حرف اول را می زند ولی اکنون در حال نزول است. حال باید به این موضوع بپردازیم که پیشرفت نباید از نوع غربی باشد. یعنی آمریکا یک سوم تولید ناخالص داخلی را دارد ولی در عین حال فقیر بسیار دارد. این یعنی پیشرفت کرده اما عدالت ندارد. پس پیشرفت حتماً باید با عدالت همراه باشد که بازسازی تمدن اسلامی شود. و تمدن تبلور فرهنگ است .

بنابه نظر بسیاری از نویسندگان مانند ویل دورانت بازگشت به فرهنگ اسلامی و در عین حال ارتباط با غربی ها برای استفاده از علم و پیشرفت آنها می باشد. این ارتباط از ارکان بازسازی تمدن است. رویکرد دیپلماتیک با غرب رویکرد ستیزه جویانه نیست. ولی رویکرد عزت مدارانه است. مثل کره شمالی حصار به دورمان نکشیم. با دعوا و مرافعه بستر سازی ممکن نیست و با حرف تند و بی حساب زدن، سیاست خارجی شکل نمی گیرد.

هم در دولت هفتم و هشتم و هم در دولت اخیر ایستادگی و پایداری نداشتیم. حیثیت و عزت ایرانی فقط باید با رابطه معقول حفظ شود.

سیاست خارجی یعنی این که حرف را در جای خودش بزنی؛ هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد.

در رابطه با بحث قومیت، همه ایرانی اند و همانطور که می دانیم در همه حوزه و در بسیاری از جهات مردم آذربایجان سرامد هستند و مهمتر از همه بالاترین مقام کشور آذربایجانی است.

ولایتی در پاسخ به سوال دیگری در رابطه با دلیل پیوستن قالیباف به ائتلاف سه گانه چه بود، گفت: ما در مسائل حکومتی هیچ ملاحظه ای جز مصالح کشور نداریم. هیچ کدام از دستورات رهبری در رابطه با مبارزه با فساد اجرا نشد. ایران بیش از ۵۰ درصد در بازسلزی تمدن اسلامی مؤثر بوده و این جزو افتخارات ماست.

در جواب به موضوع ائتلاف سه گانه باید تصریح کنم که مشکل اصولگرایان تعددشان است و راه مقابله با آن توافق ایشان است.

کسانی که احساس مسئولیت کردند تا در کسوت رئیس جمهوری به اداره امور بپردازند به این ائتلاف پیوستند. ما با ائتلاف پنچ گانه نیز جلسه تشکیل داده  به بحث و بررسی و تبادل افکار می پردازیم. امیدوارم از این ۱۲ نفر که فعلا ثبت نام نموده اند شخصی که در گذشته خود اشتباه نداشته است انتخاب شود و انجام وظیفه نماید.

ولایتی در پاسخ به اینکه چرا با کسی که خود را تکنوکرات خوانده است، ائتلاف کرده اید، ابراز داشت: جواب من همان است که گفتم؛ به هر حال انسانها متفاوتند. طبق فرمایش مقام معظم رهبری: “در مسائل داخلی ما جاذبه مان باید حداکثر باشد و دافعه مان حداقل. در نهایت انتخاب با خود مردم است. سیاست به معنی تدبیر امور است و تکنیک نیز باید در اختیار انسان باشد نه اینکه انسان اسیر تکنیک. بنده به نفع هیچ کس کنار نمی روم مگر اینکه طبق آنچه که در ائتلاف قرار گذاشته ایم.

n00011998-r-b-014

 دیدار با جامعه ورزشکاران استان آذربایجان شرقی + حواشی

دکتر ولایتی در دیداری با جامعه ورزش استان آذربایجان شرقی ضمن آگاهی از وضعیت ورزش استان، به تشریح برنامه های خود برای ارتقا ورزش این استان پرداخت.

به گزارش آناج، دکتر علی اکبر ولایتی عصر امروز در دیدار با جامعه ورزشکاری استان آذربایجان شرقی از برنامه های خود برای بهبود ورزش استان و حمایت از ورزش قهرمانی   و ورزش بانوان استان خبر داد و حضور ورزشکاران در انتخابات را یکی از مقوله های مهم و اساسی دانست.

این مراسم از ساعت ۱۷:۳۰ در محل آمفی تئاتر هتل شهریار تبریز با حضور ورزشکاران، مربیان، مسئولان ورزش استان و اصحاب رسانه برگزار گردید. در این دیدار افراد شاخصی همچون رسول خطیبی، دکتر دبیری، ایوب بنی نصرت، فوتبالیست ها و ورزشکاران رشته های مختلف حضور داشتند.

رسول خطیبی در این مراسم به نمایندگی از جامعه ورزش استان طی سخنانی ضمن خیر مقدم گویی و خوشامدگویی به دکتر ولایتی، به تشریح وضعیت ورزش استان پرداخت. وی همچنین از حضور گسترده جامعه ورزش در انتخابات سخنانی را بیان کرد.

در ادامه دکتر ولایتی ار برنامه های خود برای بهبود وضعیت ورزش استان آذربایجان شرقی و حمایت از ورزش قهرمانی و توجه بیشتر به ورزش بانوان اشاره کرد. وی همچنین حضور ورزشکاران در انتخابات را یکی از مقوله های مهم و ضروری دانست.

در حاشیه این مراسم جمعی از مسئولین، پیشکسوتان و ورزشکاران به خوش و بش با دکتر ولایتی پرداختند و در رابطه با وضعیت ورزش به گفتگو نشستند.

از نکات قابل اشاره می توان به حضور پرشمار عکاسان و خبرنگاران رسانه های مختلف استان در این مراسم اشاره کرد.

ورزشکاران جانبار و معلول نیز استقبال خوبی از این دیدار داشتند.همچنین “امیر بیرنگ ” فرمانده قرارگاه عملیاتی ۲۱ حمزه از میهمانان ویژه این دیدار بود.

در پایان این برنامه، دکتر ولایتی با برخی از مسئولین و ورزشکاران بدون حضور خبرنگاران جلسه ای برگزار کرد.

انتهای خبر