با همکاری شورای اسلامی آذربایجان شرقی؛ بنیاد مفاخر آذربایجان آغاز به کار کرد

رییس شورای اسلامی آذربایجان شرقی در جلسه ای که به منظور تصویب آغاز به کار بنیاد مفاخر آذربایجان تشکیل شده بود گفت: بنیاد مفاخر به عنوان یک پایلوت متمرکز و ثابت جهت پیگیری مستمر و جامع امور مرتبط با مفاخر و نخبگان فرهنگی آذربایجان، کار خود را آغاز کرد.  به گزارش اعتدال پرس به نقل […]

image_pdfimage_print

رییس شورای اسلامی آذربایجان شرقی در جلسه ای که به منظور تصویب آغاز به کار بنیاد مفاخر آذربایجان تشکیل شده بود گفت: بنیاد مفاخر به عنوان یک پایلوت متمرکز و ثابت جهت پیگیری مستمر و جامع امور مرتبط با مفاخر و نخبگان فرهنگی آذربایجان، کار خود را آغاز کرد.

 به گزارش اعتدال پرس به نقل از روابط عمومی شورای استان، احتشام حاجی پور هدف از تشکیل این بنیاد را الگو سازی فرهنگی، ایجاد انگیزه پیشرفت ، مقابله با جنگ نرم و مقابله با سرقت هویت فرهنگی و مفاخر استان و ایجاد پیوست فرهنگی بین مفاخر و نسل حاضر جهت هویت سازی و تناسل فرهنگی برشمرد و افزود: حاجی پور 00این شورا با همکاری کانون فرهنگ و مفاخر آذربایجان شرقی و شورای اسلامی استان تاسیس و از این پس به فعالیت خواهد پرداخت.

وی ادامه داد: همانطور که دگرگونیهای فرهنگی در اروپا انقلاب صنعتی را در غرب آسان نمود وانقلاب صنعتی نیز تغییراتی با خود به همراه آورد و همین دگرگونیهای فرهنگی است که امروزه مسیر جوامع را هدایت میکند لذا انتقال فرهنگ گذشته به آینده از مهمترین اقداماتی است که می توانداز زوال یک جامعه جلوگیری نماید.

عضو شورای شهر تبریز و رییس شورای استان تصریح کرد: در عصر حاضر و با پیچیده شدن مناسبات بین المللی در اقتصاد و سیاست و فرهنگ ،نقش آذربایجان با محوریت تبریز به عنوان دروازه فرهنگی-اقتصادی ایران غیر قابل کتمان شده که این امر توجه، دقت و برنامه ریزی بیشتر تمام مسئولان استانی و شهری را می طلبد.

دکتر حاجی پور گفت: در این راستا و به منظور پر کردن خلا فرهنگی موجود جمعی از فرهیختگان و اندیشه ورزان پیشنهاد نمودند مرکزی جهت پیگیری امور مرتبط با مشاهیر و فرزانگان خطه آذربایجان با اهداف کلان فرهنگی و اجتماعی به صورت مستمر ،متمرکز و جامع تشکیل شود.

بابکدبیر بنیاد مفاخر آذربایجان نیز در این جلسه گفت: کانون فرهنگ و مفاخر آذربایجان با همت جمعی از اصحاب قلم و اندیشه راه اندازی شد تا با تکیه بر پیشینه فرهنگی آذربایجان که نام آوران بسیاری را به این مرز و بوم معرفی کرده است، با همکاری شورای استان به کار خود ادامه دهد.

محمدزاده علمداری افزود: این بنیاد با هدف معرفی و شناساندن مشاهیر ،مفاخر و نخبگان دیروز وامروز این خطه و تکرار تاریخ و تمدن پر افتخار آذربایجان واحیای مکتب تبریز تشکیل شده است.

وی اظهار امیدواری کرد: بنیاد مفاخر آذربایجان در این بحران هویتی که در عصر جدید با آن دست به گریبانیم، بتواند تشعشع ستاره های همیشه فروزان آذربایجان را به همه جهان رسانده و با پیوند دادن مفاخر و نسل حاضر بتواند هویت سازی فرهنگی و تناسل فرهنگی را به نحو مطلوب به فعلیت برساند.

* گفتنی است طرح تاسیس کانون فرهنگ و مفاخر آذربایجان شرقی از یکسال پیش و با هدف پرکردن خلاهای استراتژیک موجود در فضای فرهنگی استان و حفظ میراث معنوی و فرهنگی استان کلید زده شد که هیئت موسس اولیه این کانون با برگزاری جلسات کارشناسی متعدد و رایزنی های مختلف با مسئولان نهادهای فرهنگی و سیاسی آذربایجان شرقی، سرانجام در اواخر سال گذشته طرح نهایی آن را تدوین و جهت اجرایی شدن به ارگانهای مختلف ارائه شد که علی رغم تایید و تحسین مسئولان مربوطه در استان، نهایتا شورای اسلامی آذربایجان شرقی تنها ارگانی بود که اقدام عملی در جهت اجرایی شدن آن برداشت و اقدام به تصویب آغاز بکار بنیاد مفاخر آذربایجان تحت حمایت این مجموعه کرد.

انتهای خبر