همین دیروز بود که …! / انتظاری که از دولت راستگویان می رفت

یاداشت وارده/دیروز خبری شنیدم بس تلخ و ابدا غیرقابل باور در باب محکومیت مدیر یکی از رسانه های استان و بلافاصله به یاد سخنانی افتادم که… انگاری همین دیروز بود که مراسمی برای گرامیداشت و نکوداشت روز خبرنگار با حضور استاندار محترم آذربایجان شرقی و جمعی از خبرنگاران گزینش شده استان در سالن متعلق به دستگاه […]

image_pdfimage_print

یاداشت وارده/دیروز خبری شنیدم بس تلخ و ابدا غیرقابل باور در باب محکومیت مدیر یکی از رسانه های استان و بلافاصله به یاد سخنانی افتادم که…

انگاری همین دیروز بود که مراسمی برای گرامیداشت و نکوداشت روز خبرنگار با حضور استاندار محترم آذربایجان شرقی و جمعی از خبرنگاران گزینش شده استان در سالن متعلق به دستگاه متولی خبرنگاران برگزار شد.

در این مراسم نمادین از چند تن از خبرنگاران که در انعکاس پاستوریزه اخبار و گزارشات ادارات و بالاخص …. نقش آفرینی خوبی داشتند، تجلیل شد و منتقدین چون همیشه به حاشیه سپرده شدند. البته از دولتی که داعیه ی امید و تدبیر را داشت انتظار نمی رفت که به همین زودی آرمان هایش را باورناپذیر کند ولی چه کنیم که دیگر به این قبیل بداخلاقی ها و کج سلیقگی ها عادت کرده ایم و معمولا هم فریادهایمان به گوش کسی نمی رسد و اگر هم رسید کاری از پیش نمیبرد!

حالا کاری با این تجلیل و صحبت های دلگرم کننده مسئولین در مدح و ستایش خبرناگاران صریح و درست کردار و راست گو (با جناح راست اشتباه نشود) ندارم. چه پس از چندی معلوم شد که همه آن حرف ها فقط حرف بوده و بس!

استاندار محترم و نماینده عالی دولت تدبیر و امید که خواهان انعکاس دقیق اخبار و گزارشات از سوی رسانه ها بود، در پاسخ به تظلم خواهی یکی از اصحاب رسانه در خصوص اعلام جرم یکی از مدیران دولتی، با لحنی پرشور و تحسین برانگیز اعلام نمود که بخش حقوقی استانداری و شخص مشاور حقوقی استاندار به عنوان نماینده ویژه استاندار مراحل قانونی دفاع از رسانه ها را عهده دار خواهد بود و نیازی به قدم فرسایی خبرنگاران در راهروهای دادگاه بجای قلم فرسایی در رسانه هایشان نیست!

این اعلام نظر با تشویق پرشورتر جامعه رسانه ای استان شور و حرارت فزون تری به خود گرفت و همه به هم تبریک می گفتند که بالاخره یکی پیدا شد تا از آنان و حقوق حقه شان دفاعی تمام قد کند ولی…

ولی بازهم تاریخ تکرار شد و این بار نیز طبل توخالی وعده های فریبنده پس از گذشت چند ماه نواخته شد و روزنامه نگار متشاکی نه تنها شاهد دفاع مشاور استاندار در جلسه دادگاه نشد بلکه رسانه موردنظر نیز غریبانه به دلیل انتشار خبری پیرامون برکناری یکی از مدیران کل که چندی بعد نیز تحقق یافت، به دلیل نشر اکاذیب محکوم شد!

خدا کند ۱۷ مرداد زودتر فرا برسد و دستمان به آقای استاندار برسد و سوال کنیم که این بود وعده راستگویی و دفاع از حق گویی؟! این بود امید و تدبیر؟! شما دیگر چرا آقای استاندار!

تبریز – ۸ آبان سال ۱۳۹۳ شمسی/

الاحقر : موحد – خبرنگار پاستوریزه نویس دست به قلم(ببخشید دست به عصا)

انتهای خبر