جابجایی در مدیریت ورزش استان و بازگشت اسبقیان/ محمودی: برکناریم به اصرار شخص استاندار بود

مراسم تودیع و معارفه مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی فردا برگزار می شود. به گزارش اعتدال پرس، در حالیکه از چند روز پیش خبرهایی در خصوص جابجایی در مدیریت ورزش استان منتشر شده بود، سرانجام اعلام شد جلسه تودیع و معارفه مدیرکل ورزش و جوانان استان روز سه شنبه  برگزار خواهد گردید. شروین […]

image_pdfimage_print

مراسم تودیع و معارفه مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی فردا برگزار می شود.

به گزارش اعتدال پرس، در حالیکه از چند روز پیش خبرهایی در خصوص جابجایی در مدیریت ورزش استان منتشر شده بود، سرانجام اعلام شد جلسه تودیع و معارفه مدیرکل ورزش و جوانان استان روز سه شنبه  برگزار خواهد گردید.

شروین اسبقیان کسی است که بار دیگر مدیریت ورزش و جوانان استان را بر عهده خواهد گرفت. اسبقیان پس از آنکه ریاست فدراسیون قایقرانی را بر عهده گرفت به دلیل تعلیق این فدراسیون از سوی فدراسیون جهانی کنار رفت و اکنون به تبریز بر می گردد تا بار دیگر مسئولیت اداره کل ورزش و جوانان استان را بر عهده بگیرد.

محمودی درباره دلیل تودیعش گفت: دلیلی مطرح نشده است و این سوال باید از آقای استاندار پرسیده شود که دلیل تصمیم ایشان چه بوده است.

اکبر محمودی مدیرکل ورزش و جوانان استان، در گفتگو با خبرنگار آناج،  تودیع خود را به خواست شخص استاندار دانسته و گفت: آقای استاندار طبق اطلاع دقیق بنده و دیداری که با ایشان داشته ام خواستار این جابجایی هستند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا دلیلی برای این تودیع اعلام شده است؛ گفت: دلیلی مطرح نشده است و این سوال باید از آقای استاندار پرسیده شود که دلیل تصمیم ایشان چه بوده است.

وی ادامه داد: علی رغم تخصیص فقط یک پنجم اعتبارات این اداره کل با همکاری ادارات شهرستان ها و هیات ورزشی استان هیچ رکودی به وجود نیامده است و جایگاه ورزش استان در کشور را ارتقا داده ایم که ساده ترین مثال آن سه برابر شدن نمایندگان فوتبال استان در لیگ برتر است. با تلاش باشگاه ها علاوه بر این در لیگ فوتسال هم سهمیه استان به سه تیم ارتقا یافته است.

محمودی همچنین افزود: اکثر هیات های ورزشی استان هم ارتقا داشته اند و توانسته ایم کارنامه قابل قبولی در بخش ورزش استان کسب کنیم.

مدیر کل ورزش و جوانان استان در پاسخ به این سوال که عملکرد حیطه جوانان این اداره کل را چگونه ارزیابی می کنید؛ گفت: در شاخصه هایی چون ازدواج در رتبه اول کشور ایستاده ایم و طبق اعلام معاونت ساماندهی امور جوانان وزارت، عملکرد آذربایجان شرقی رتبه سوم کشور را دارد.

وی ادامه داد: هیچ خللی به عملکرد بنده وارد نیست و من مدیر تازه کاری نیستم که بگویند تجربه نداشته است. من حدود 10 سال مدیر کل و قبل از آن نیز معاون و قائم مقام مدیر کل بوده ام و حدود 30 سال سابقه کار در سازمان تربیت بدنی و سابقه مدیر کلی در سه استان دیگر را نیز دارم. دو بار هم به عنوان مدیر نمونه کشوری انتخاب شده ام که نشان می دهد این تصمیم به عملکرد باز نمی گردد.

محمودی در پاسخ به خبرنگار آناج در مورد سیاسی بودن این تصمیم گفت: من یک فرد اجرایی هستم و نه یک مدیر سیاسی. همه تلاش من خدمت به جوانان عزیز و جامعه ورزش استان بوده است. اگر کسانی خواسته های سیاسی از بنده داشته باشند، من نمی توانم در خدمتشان باشم.

محمودی این سوال خبرنگار آناج که واکنش وزارت ورزش و جوانان به این خواسته آقای استاندار چیست؛ اینگونه جواب داد: وزارت خانه اعلام کرده است که به درخواست و اصرار آقای استاندار این جابجائی انجام می گیرد.

محمودی با اشاره به سهمیه تعیین شده برای حاضر کردن ورزشکاران در استقبال از  سفر استانی هیئت دولت گفت: ما در حد وسع تلاشمان را انجام دادیم ولی ورزشکاران خود آزاد هستند و حتی هیچ ارتباط سازمانی نیز با این اداره کل ندارند که بتوانیم اجباری انجام دهیم. بنده نیز آنروز به همراهی وزیر محترم در شهرستان سراب بودم و اطلاعی از میزان استقبال نداشته ام.

وی در پاسخ به این سوال که مسئولیت دیگری بر عهده گرفته است یا نه؛ گفت: وزارت خانه از من به عنوان رئیس فدراسیون دعوت به کار کرده است تا از تجارب بنده استفاده شود ولی بنده درخواست بازنشستگی کرده ام و لقای این کارها را به عطای آن بخشیده ام.

محمودی اسبقیان را مدیری لایق و با تجربه دانسته و گفت: انتصاب مدیری بومی و دارای سوابق مدیریت مرتبط را به فال نیک گرفته و برای ایشان آرزوی موفقیت می کنم.

انتهای خبر