جزئیات محاکمه قاتلان دختربچه دانش آموز بنابی/ گروگانگیران ۱.۵ میلیون یورویی قتل را به گردن هم انداختند

۳ مرد جنایتکار که پس از ربودن دختربچه ۱۲ ساله‌ای در شهرستان بناب او را به قتل رسانده بودند، در دادگاه کیفری محاکمه شدند که ۲ نفر از متهمان با انکار اتهامشان، جنایت را به گردن دیگری انداختند و به دروغ‌پردازی پرداختند. به گزارش اعتدال پرس، صبح پنجشنبه گذشته، جلسه محاکمه ۳مرد گروگانگیر که یکی […]

image_pdfimage_print

۳ مرد جنایتکار که پس از ربودن دختربچه ۱۲ ساله‌ای در شهرستان بناب او را به قتل رسانده بودند، در دادگاه کیفری محاکمه شدند که ۲ نفر از متهمان با انکار اتهامشان، جنایت را به گردن دیگری انداختند و به دروغ‌پردازی پرداختند.

به گزارش اعتدال پرس، صبح پنجشنبه گذشته، جلسه محاکمه ۳مرد گروگانگیر که یکی از دلخراش‌ترین جنایات سال را در شهرستان بناب رقم زده بودند، در شعبه دوم دادگاه کیفری استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

این ۳مرد، ظهر یکشنبه ۶ مهر امسال، دختربچه ۱۲ساله‌ای به نام زهرا بدیهی را زمانی که از مدرسه‌ا‌ش به خانه برگشته بود، پس از پیاده‌شدن از سرویس مدرسه ربوده و برای آزادی او درخواست ۵/۱میلیون‌ یورو کرده بودند.

آنها اما ۲روز بعد از گروگانگیری، از ترس دستگیری، گروگان خود را به قتل رساندند و جسدش را در حیاط خانه‌ یکی از متهمان مدفون کردند. با گذشت ۵ روز از ربوده‌شدن دختر ۱۲ساله، کارآگاهان پلیس توانستند آدم‌ربایان را شناسایی و آنها را دستگیر کنند.

وقتی راز قتل گروگان خردسال فاش شد، جسد او از اعماق زمین بیرون کشیده شد و پرونده هر ۳ متهم به اتهام مشارکت در قتل به دادگاه کیفری استان آذربایجان شرقی فرستاده شد.

ساعت ۹صبح پنجشنبه گذشته جلسه محاکمه متهمان در شعبه دوم دادگاه در حالی برگزار شد که خانواده مقتول با حضور در جایگاه درخواست قصاص کردند.

پس از گفته‌های نماینده دادستان و درخواست قصاص خانواده زهرا، متهمان یکی بعد از دیگری در جایگاه قرار گرفتند تا از خودشان دفاع کنند.

هر چند آنها در تمامی مراحل بازجویی و تحقیق مدعی شده بودند که هنگام قتل دختربچه هر ۳ نفرشان مشارکت داشته‌اند، اما در جلسه محاکمه ۲نفر از آنها اتهام قتل را انکار کردند و آن را به گردن دیگری انداختند.

آنها مدعی شدند که فقط در آدم‌ربایی نقش داشتند و در قتل دختربچه نقشی نداشتند. دفاعیات ضد‌ونقیض آنها در حالی صورت می‌گرفت که پیش از این و در تمامی مراحل تحقیقات و همچنین هنگام بازسازی صحنه جرم، آنها مدعی شده بودند که در قتل گروگانشان هر ۳ نفر آنها نقش داشتند و یکی از آنها دهان دختربچه را گرفته و ۲ نفر دیگر نیز ۲ سر طناب را کشیده و او را به قتل رسانده بودند.

قضات دادگاه وقتی با دفاعیات ضد‌ونقیض متهمان روبه‌رو شدند، اعترافات قبلی آنها را در دادگاه خواندند اما به غیر از یکی از متهمان که اتهامش را به گردن گرفت، ۲ نفر دیگر همچنان مدعی شدند که در قتل دختربچه نقش نداشته‌اند.

این دو متهم حتی مدعی شدند که پس از ربودن زهرا، با او رفتار خوبی داشته و حتی به وی غذا نیز داده بودند اما قضات دادگاه با رد این ادعا، گزارش پزشکی قانونی را در دادگاه قرائت کردند که در آن آمده بود معده دختربچه کاملا خالی بوده و او در این مدت چیزی نخورده بود.

به این ترتیب پس از اینکه متهمان آخرین دفاعیات خود را نیز به زبان آوردند، ختم جلسه دادگاه اعلام شد و قضات برای صدور حکم وارد شور شوند./ منبع:همشهری

انتهای خبر