یوزهای ایرانی قهرمانانه جنگیدند/شروع درخشان تیم ملی در جام ملتها

دیدار تیم ملی ایران برابر بحرین از گروه سوم جام ملت‌های استرالیا با دو گلی که احسان حاج صفی (۴۵+۱) و مسعود شجاعی (۷۱) به ثمر رساندند به سود ایران پایان یافت. به گزارش اعتدال پرس به نقل از خبرنگار اعزامی خبرورزشی به ملبورن ، بازی تیم ملی فوتبال ایران برابر بحرین در جام ملتهای […]

image_pdfimage_print

دیدار تیم ملی ایران برابر بحرین از گروه سوم جام ملت‌های استرالیا با دو گلی که احسان حاج صفی (۴۵+۱) و مسعود شجاعی (۷۱) به ثمر رساندند به سود ایران پایان یافت.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از خبرنگار اعزامی خبرورزشی به ملبورن ، بازی تیم ملی فوتبال ایران برابر بحرین در جام ملتهای آسیا درحالی شروع شد که ایرانی های حاضر در ملبورن تقریبا ورزشگاه را پر کرده بودند. بیش از ۱۰ هزار ایرانی پر شور به ورزشگاه امی پارک ملبورن رفتند تا تیم ملی تنها نباشد. تیم ملی که با ترکیب حقیقی ، حسینی ، پورعلی گنجی ، پولادی ، غفوری ، تیموریان ، نکونام ، شجاعی ، دژاگه ، حاج صفی و قوچان نژاد به مصاف بجرین رفته بود ، در شروع بازی سعی کرد بازی را آرامتر از حریف آغاز کند.

تماشاگران ایران در بازی با بحرین

بازی تا ۴ دقیقه اول مسابقه که توپ گوچی به پشت دروازه بحرین خورد اتفاق خاصی نداشت و یاران کارلوس کروش ترجیح شان حرکت کند به سمت دروازه حریف بود. بازی در ۱۵ دقیقه اول در اختیار بحرین بود . آنها یکبار توسط جان ، مهاجم اهل نیجریه شان تا آستانه دروازه ایران پیش رفتند . مسابقه در این دقایق کسل کننده تر از پیش بینی ها پیش می رفت.

آنها یک بار دیگر هم توسط بازیکن شماره ۴ شان می توانستند گل بزنند اما توپ شان به اوت رفت. در ادامه یک فرار از اشکان دژاگه ایران را صاحب اولین خطر جدی اش کرد اما این کاشته را خود اشکان خیلی بد روی دروازه فرستاد تا ایران همچنان بدون موقعیت باشد.

اشکان دژاگه

این اما آغازی بود برای حملات ایران. تیم ملی سراسر حمله شد و در دقیقه ۱۸ دژاگه باید برای ایران گل می زد. او با پاس شجاعی با دروازه بان تک به تک شد اما توپ را به پای گلر حریف کوبید. در این دقایق ایران بازی را در اختیار  داشت و با حاج صفی به گل هم رسید اما گل او آفساید بود و ویلیامز استرالیایی به او کارت زرد داد.

تیم ملی بلافاصله می توانست با ضربه زیبای پورعلی گنجی به گل برسد اما توپ روی پایش نچسبید و به بالای دروازه رفت. تیم ملی بعد از دقیقه ۱۵ کم کم بهتر شد و امیدوارانه تر بازی کرد. البته بحرینی ها هم توسط سید ضیاء شبیر چند باری خطرساز شدند.

اشتباهات دژاگه در خط دفاعی چیزی نمانده بود کار دست تیم ملی بدهد اما سید جلال زیرکانه موقعیت قطری ها را به کرنر فرستاد و خطر رفع شد. دقایقی بعد هم قوچان نژاد دوباره بعد از اعلام آفساید توپ را وارد دروازه بحرینی ها کرد.

در ده دقیقه پایانی تیم ملی توانست بازی بهتری انجام بدهد. تیم ملی که از عقب بازی کردن هافبک های دفاعی رنج می برد ، در دقیقه ۴۵ توانست روی یک ضربه کرنر به گل برسد. فرار زیبای وریا غفوری و همکاری خوب او با دژاگه ایران را صاحب ضربه کرنر کرد ، کرنر را اندو فرستاد ، گلر بحرین توپ را به بیرون ۱۸ مشت کرد و جایی که در حمله های قبلی تیم خالی بود را این بار احسان حاج صفی پر کرده بود. شوت زیبای او به تور دروازه بحرین بوسه زد و ایران با پیروزی به رختکن رفت. تماشاگران پرشمار تیم ملی سر از پا نمی شناختند و غرق در شادی بودند.

نیمه دوم

با شروع نیمه دوم انگار  ساق های ملی پوشان هم باز شده بود . از همان ابتدا ایران یکپارچه حمله بود. دو موقعیت عالی از گوچی در همان ۵ دقیقه اول نشان از این داشت که تیم ملی آمده تا تعداد گل هایش را افزایش دهد. این حملات ادامه داشت تا جایی ه روند مسابقه با ضربه ای که به سر جواد نکونام وارد شد را قطع کرد.

در دقیقه ۵۷ بازی چیزی نمانده بود بحرین به گل برسد. یک حمله خوب از بحرینی ها داشت خطرساز می شد . شوت جان را حقیقی عالی مشت کرد تا دروازه ایران بسته بماند. بعد از این دوباره ایران تیم برتر میدان شد .

تیم ملی در دقیقه ۶۳ یکبار دیگر به گل رسید اما باز در شرایط آفساید. کمک داور بازی برای چهارمین بار در این نیمه پرچم زد و دوباره گل قوچان نژاد را مردود اعلام کرد.

بحرینی ها که می دیدند گل نمی زنند ، شروع به جنگ روانی کردند اما تیم ملی می خواست قدرتش را تحمیل کند. مسعود شجاعی در دقیقه ۷۱ گل دوم را هم به بجرین زد و شادی تیم را تکمیل کرد .فرار عالی غفوری ، یک کرنر برای تیم ملی چند رفت و برگشت و  ضربه نرم شجاعی ، این یعنی گل دوم ایران و حلقه شادی ملی پوشان.

در دقیقه ۷۵ بازی کارلوس کروش سردار آزمون را به جای گوچی به زمین فرستاد . ورود او ریتم هجومی تیم را سریعتر کرده بود . مربی تیم ملی در ادامه مسعود شجاعی را هم از زمین بیرون آورد و به جای او جهانبخش را به زمین فرستاد.

او سومین تعویضش را هم سروش رفیعی بود. سروش به جای دژاگه به میدان آمد. تیم ملی با این پیروزی و به دلیل گل زده کمتر در جایگاه دوم گروه ایستاده.  تیم ملی پنجشنبه دومین بازی خود به مصاف قطر می رود.

انتهای خبر