رضائی در چهارمین سفرش به تبریز: خريد و فروش اوراق سهام عدالت را آزاد مي کنم

محسن رضائی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم امروز عصر در سفر به تبریز گفت: هاشمی می توانست رقیب خوبی برای من باشد. به گزارش اعتدال پرس، در جمع خبرنگاران با اشاره به لزوم تبعیت داوطلبان رد صلاحیت شده انتخابات  از قانون گفت: باید از تخریب خودداری کرد زیرا به نفع نظام نیست و باید […]

image_pdfimage_print

محسن رضائی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم امروز عصر در سفر به تبریز گفت: هاشمی می توانست رقیب خوبی برای من باشد.

به گزارش اعتدال پرس، در جمع خبرنگاران با اشاره به لزوم تبعیت داوطلبان رد صلاحیت شده انتخابات  از قانون گفت: باید از تخریب خودداری کرد زیرا به نفع نظام نیست و باید احترام افراد حفظ شود.

رضائی در خصوص احتمال کشیده شدن انتخابات به دور دوم گفت: همه چیز به دو هفته پیش رو بستگی دارد و احتمال دو مرحله ای شدن انتخابات نیز وجود دارد.

وی افراط و تفریط را دلیل اصلی تاثیرگذاری تحریم ها بر اقتصاد کشور دانسته و بر ایستادگی عاقلانه و پیش روی فرهنگی تاکید کرد.

رضائی در ذکر برنامه های خود از قرار دادن آمریکا بر سر دوراهی به عنوان برنامه خود یاد کرده و گفت: آمریکا مجبور است یکی از دو راه اعتراف به بهانه جویی یا مذاکره جدی با ایران را انتخاب کند.

وی با انتقاد از مسیر مذاکرات هسته ای خواستار تصحیح مذاکرات بر اساس منافع ملی شده و آن را راه حل خروج از مداکرات بی نتیجه، مبتنی بر وقت کشی و تداوم بخش تحریم ها دانست.

رضائی با تاکید برنامه های کارآفرینی خود به منظور رفع فشار از طبقات ضعیف جامعه گفت: با ارائه وامهای قرض الحسنه می توان هر خانه را به یک کارگاه تبدیل کرد.

وی بازگرداندن آرامش به خانواده ها و ایجاد ثبات در مدیریت کشور را از دیگر برنامه های خود نام برده و بر حفظ ارزش پول ملی به عنوان یک مولفه اقتصادی مهم تاکید نمود.

رضائی در مورد حضور نیروی دولتهای قبلی در کابینه خود در صورت پیروزی گفت: از همه نیروهای معتقد به نظام در کابینه ام استفاده خواهم کرد و البته نگاهم بیشتر به نسل سوم و چهارم خواهد بود.

خريد و فروش اوراق سهام عدالت را آزاد مي کنم

محسن رضایی امروز در جمع مردم تبریز گفت: اینکه یک عده نورچشمی باشند و یک عده نیز درست در حاشیه تبریز این محرومیت را داشته باشند غصه ام می گیرد؛ این همه جنگ کردیم تا عدالت را در کشور اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه تا رسیدن به زندگی مطلوب فاصله داریم گفت: اینکه یک عده در تامین امنیت کشور سهیم باشند و یک عده نیز ثروت کشور را در دست گیرند خلاف عدالت است و فاصله طبقاتی را تشدید می کند.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به گرانی های اخیر گفت: گرانی باعث تنزل ارزش پولی ملی شده است بطوریکه، هم اکنون ۴۵ هزار تومان معادل ۱۵ هزار تومان خرداد سال گذشته است و ۳۰ هزار تومان آن را آب برده است.

رضایی گفت:حفظ ارزش پول ملی، حفظ یکی از نوامیس کشور است.

وی از بیکاری و گرانی بعنوان فشارهایی یاد کرد که هم اکنون زندگی مردم کشور را تهدید می کند و گفت: اینکه وارد عرصه انتخابات شدم برای این است که نمی خواهم دوباره خرمشهر سقوط کند؛ نمی خواهم کشورم زیر این فشارها باشد؛ این فشارها کمتر از فشار جنگ نیست.

رضایی با تاکید بر اینکه بیکاری و گرانی قابل حل است گفت: کارشناس، جوانان با غیرت، زمین مستعد، نفت و گاز داریم، اما مشکل ما نحوه مدیریت منابع کشور است؛ شکل اداره کشور درست نیست.

وی با بیان اینکه دولتهای پیشین بیشتر دولت ثروت خرج کن بودند و با فروش نفت برای خود درآمد ایجاد می کردند گفت: در کشور باید ثروت تولید شود.

رضایی تاکید کرد: دولت نمی تواند منهای حضور مردم ثروت ایجاد کند و تولید ثروت باید بدست مردم باشد و دولت باید پشت سر مردم حرکت کند.

وی اجرای طرح کسب و کار خانگی را بهترین راهکار برای تولید ثروت در کشور عنوان کرد و افزود: اگر ۷۷ میلیون چشمه ولو اینکه با آب کم شروع به جوشش کند، اقیانوس بزرگ ایجاد می شود؛ ژاپنی ها و چینیها همین کار را کردند و در هر خانه یک چشمه ایجاد کردند.

رضایی اعطای یارانه سبز را از دیگر برنامه های دولت خود خواند و افزود: این برنامه با تمرکز بر حمایت از صنایع تبدیلی در حوزه کشاورزی، مکانیزه کردن کشاورزی تحولی در کشاورزی اجرا خواهد شد.

وی گفت: هم اکنون در هر هکتار زیر ۲ تن گندم دیم برداشت می شود، در حالی که در دنیا در هر هکتار بالای ۴ تن برداشت گندم صورت می گیرد.

رضایی افزود: زراعت و کشاورزی ما همانند ۵۰ و ۷۰ سال قبل در دنیا حرکت می کند و معلوم است که درآمدناچیزی عاید کشاورزان می شود و باعث بی رغبتی آنها به ادامه فعالیت در این عرصه خواهد شد.

رضایی مهمترین برنامه خود را حل مشکلات اقتصاد کشور عنوان کرد و افزود: ۲۰ سال است که اقتصاد کشور را مطالعه می کنم؛ بعد از جنگ، متوجه شدم که جنگ دیگر نظامی نخواهد بود و دشمن سعی خواهد داشت اقتصاد کشور را مورد هجمه قرار دهد.

رضایی با بیان اینکه هم اکنون زمان سعی و خطا گذشته است و باید با اطمینان نسبت به آینده حرکت کرد گفت: امروز زمان شعار دادن تمام شده است؛ باید با برنامه کارشناسی، علمی و مورد صحه متخصصان و با قدرت اجرایی بر مشکلات فائق آییم.

وی نقطه شروع حل مشکلات جامعه را رفع هرگونه تبعیض در جامعه عنوان کرد و افزود: ۵۰ درصد اعتبارات وام های کشور در تهران است در حالیکه اگر ایالتهای اقتصادی اجرا شوند، درآمد و سرمایه مردم در بین خود آنها اختصاص خواهد یافت.

رضایی در خصوص ادامه طرح هدفمندی یارانه ها در دولت احتمالی خود نیز گفت: پرداخت یارانه ۴۵ هزار تومان را باید حفظ کرد، چرا که تعهد دولت قبلی است و درست نیست تعهدات دولت قبلی زیر سوال برود.

وی افزود: مرحله دوم هدفمندی یارانه ها نیز ۶۵ هزار تومان است، که با اجرای فرمولی به صورت درآمدی و تولیدی به شکل غیر تورمی پرداخت خواهد شد.

رضایی با بیان اینکه هم اکنون ۴۵ میلیون نفر از جمعیت کشور سهام عدالت دریافت کرده اند گفت: متاسفانه سهام عدالت بدلیل اینکه قابلیت خرید و فروش ندارد و در گرو دولت است، کاربرد چندانی ندارد.

وی گفت: سعی می کنم خرید و فروش اوراق سهام عدالت را آزاد کنم و با بخشش بقیه طلب دولت در سهام عدالت اولین شیرینی دولت خودم را به مردم بدهم.

وی در پایان با بیان اینکه شهدا برای سربلندی کشور شهید شدند گفت: نباید بگذاریم زحمتی که برای ایران کشیده شده است زیر سوال رود.

وی ادامه داد: به شرافت رزمندگی ام سوگند یاد می کنم که گرانی و بیکاری قابل حل است.

واحد مرکزی خبر

انتهای خبر