هشدار رئیس شورای اسلامی استان به پرونده سازی فرمانداری‌ها برای اعضای شوراها: از مقامات بلند پایه، مسئله را پیگیری می‌کنیم

رئیس شورای آذربایجان‌شرقی از شوراهای اسلامی استان خواست فرق بین نظارت و دخالت را بدانند و در کارهایی که به آنها مربوط نیست و در حوزه آنها نیست ورود نکنند اما در عوض با نظارت دقیق و آگاهانه شأن و مقام شورا را حفظ کنند. به گزارش اعتدال پرس، احتشام حاجی‌پور در چهاردهمین جلسه عمومی […]

image_pdfimage_print

رئیس شورای آذربایجان‌شرقی از شوراهای اسلامی استان خواست فرق بین نظارت و دخالت را بدانند و در کارهایی که به آنها مربوط نیست و در حوزه آنها نیست ورود نکنند اما در عوض با نظارت دقیق و آگاهانه شأن و مقام شورا را حفظ کنند.

به گزارش اعتدال پرس، احتشام حاجی‌پور در چهاردهمین جلسه عمومی شورای اسلامی استان اظهار داشت: در آستانه ایام الله دهه فجر مسئولان استانی به ویژه اعضای شورای اسلامی با عملکرد مثبت خود روح امام وشهدا را خشنود کنند نه با نصب پرچم و چراغانی کردن خیابان‌ها.

وی افزود: تفاوت مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی با مسئولان رژیم طاغوت در نوع خدمت رسانی عاشقانه و صادقانه به مردم به خصوص نیازمندان جامعه است، اعضای شورای اسلامی هم در این ایام عملکردهای مثبت خود را به صورت شفاف به مردم انعکاس دهند.

رئیس شورای اسلامی استان در ادامه با مثبت ارزیابی کردن فعالیت‌های شورای چهارم گفت: مجموعه خادمان مردم در شوراهای اسلامی با تلاش برای انعقاد تفاهم نامه‌های مختلف با نهادهای گوناگون  سعی در تحول و رشد استان دارند.

شوراهای اسلامی فرق بین نظارت و دخالت را بدانند

وی از شوراهای اسلامی استان خواست فرق بین نظارت و دخالت را بدانند و در کارهایی که به آنها مربوط نیست و در حوزه آنها نیست ورود نکنند اما  در عوض با نظارت دقیق و آگاهانه شأن و مقام شورا را حفظ کنند.

حاجی‌پور با اشاره به بالا رفتن تعداد پرونده‌های شورا در حل اختلاف ، عامل برخی از آنها را پرونده سازی برخی از فرمانداری‌ها برای شوراها دانست و افزود: برخی فرماندارها درک مثبتی از شورا ندارند و مانع نظارت شوراها می‌شوند.

وی تصریح کرد:  در صورتی که به ناحق برای شوراها پرونده‌سازی بکنند و مانع فعالیت‌های آنها بشوند خودشان متضرر می‌شوند و از طریق مقامات بلند پایه این مسئله را پیگیری می‌کنیم.

رییس شورای اسلامی استان در ادامه گفت: اولین هدف همکاران و اعضاء محترم شورای اسلامی استان به عنوان شورای فرادست در سطح استان در دوره چهارم احیاء و ارتقاء جایگاه شورا ست که این امر مستلزم تعامل و همکاری مدیران سازمانها و ادارات با شوراها می باشد ، در راستای رسیدن به این هدف استفاده از ظرفیت و پتانسیل اعضاء شورا به عنوان منتخبین مردم امری لازم و ضروری می باشد.

انعقاد تفاهم نامه بین شورای اسلامی آذربایجانشرقی و آموزش و پرورش استان

گفتنی است در این نشست همچنین، مابین شورای اسلامی استان آذربایجان شرقی و اداره کل آموزش و پرورش استان تفاهم نامه همکاری منعقد شد.

در حال نمایش IMG_0479.JPG

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی استان، این تفاهم نامه که به امضای دکتر حاجی پور رئیس شورای اسلامی آذربایجان شرقی و پاشائی مدیرکل آموزش و پرورش استان رسید، در راستای عملیاتی نمودن اولویت ابلاغی وزیر مبنی بر توسعه مشارکت های همگانی در آموزش و پرورش می باشد.

دکتر احتشام حاجی پور استفاده حداکثری از ظرفیت شورای های اسلامی و شوراهای آموزش و پرورش به منظور کمک و حمایت در حل مسائل آموزشی فرهنگی و اجتماعی مدیریت شهری و ایجاد بستر مناسب جهت ارتقاء سطح آموزشی، تربیتی ، فرهنگی ، ورزشی و هنری و آموزش شهروندی شهرستانها و مناطق را از اهداف این تفاهم نامه برشمرد.

در ادامه این جلسه مدیرکل آموزش و پرورش استان، شورا و مشورت را یکی از به روزترین آموزه‌های دین و از ظرفیت‌های اثر بخش دموکراسی در جامعه دانست.

پاشائی با اشاره به وجود ۳۰۰ عضو شورا که از کارکنان آموزش و پرورش هستند، اظهار داشت: این میزان نیروی مشترک بین شورا و آموزش پرورش نقطه اتصال و اتحاد بین دو نهاد و سازمان است و هر دو باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

وی گفت: بیش از ۹۰ درصد موفقیت‌ها و اقدامات مثبت را مدیون همکاری با شوراها و شهرداری‌ها هستیم و از نگاه حمایتی شورا که افق تازه‌ای هم در این نگاه ایجاد شده است بسیار خرسندم وآماده همکاری با شوراها در همه زمینه‌ها هستیم.

انتهای خبر