نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس خبر داد: الحاق هادی‌شهر و بخشهایی از مرند به منطقه آزاد ارس

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس خواستار تعیین تکلیف فرمانداری جلفا در منطقه آزاد ارس شد و گفت: در کمیسیون اقتصادی مجلس، الحاق قسمت‌های از دشت هادی شهر به منطقه آزاد ارس تصویب رسیده و لایحه آن تقدیم صحن علنی می‌شود. به گزارش اعتدال پرس به نقل از تسنیم، محمد حسن‌نژاد در نشست شورای […]

image_pdfimage_print

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس خواستار تعیین تکلیف فرمانداری جلفا در منطقه آزاد ارس شد و گفت: در کمیسیون اقتصادی مجلس، الحاق قسمت‌های از دشت هادی شهر به منطقه آزاد ارس تصویب رسیده و لایحه آن تقدیم صحن علنی می‌شود.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از تسنیم، محمد حسن‌نژاد در نشست شورای برنامه‌ریزی استان، با اشاره به مسائل وحدت مدیریتی در منطقه جلفا و مرند اظهار داشت: در بحث منطقه آزاد ارس باید مسئله فرمانداری جلفا تعیین تکلیف شود، امروز کسی نمی‌داند مسئول کیست، طبق تقسیمات کشوری مرکز شهرستان جلفا در شهر جلفا است اما فرمانداری در هادی‌شهر است.

وی، با بیان اینکه فرمانداری جلفا در هادی‌شهر ساختمان مستقل ندارد، افزود: طبق قانون داخل محدوده منطقه آزاد کل اختیارات با مدیریت منطقه است و حتی در روستاها مصوبه‌ها با بخشدار است اما بخشدار حق ندارد داخل محدوده حق دخالت ندارد.

حسن‌نژاد گفت: شهرستان جلفا جزو شهرستان ممنوعه اعلام شده طبق برنامه پنجم ، روستاها به خاطر بی‌آبی در شرایط بدی به سر می‌برند ولی حق حفر چاه را ندارند.

حسن نژاد با تاکید بر تقویت توریسم سلامت در استان، خاطرنشان کرد: در مناطق آزاد تولید علم می‌شود این مسئله چرا نباید در منطقه آزاد اتفاق بیفتد اما با وجود دستور وزیر مبنی بر راه‌اندازی دانشکده پزشکی در منطقه ازاد ارس، راه‌اندازی نشده است در حالی که با وجود این دانشکده می‌توان توریسم سلامت استان را تقویت کرد.

وی با انتقاد از وجود برخی زمین‌خواران در این منطقه، گفت: اگر می‌خواهید جلوی واگذاری‌های را بگیرید جلوی زمین‌خواران را بگیرید چرا شرایطی را که ایجاد اشتغال شده است مختل می‌کنید.ارس

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس با تاکید بر اینکه پساب کارخانجات معدنی ارمنستان، منطقه  ارس را بدبخت کرده است، گفت: کسی به این مسئله حساسیت نشان نمی‌دهد ولی در داخل به مسائلی که به اندازه آن تاثیر ندارد و موجب اشتغالزایی است حساسیت نشان می‌دهند.

بخش عمده ای از شهرستان های مرند و جلفا به منطقه آزاد ارس ملحق می شود

نماینده مردم شهرستان های مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی گفت : توسعه محدوده منطقه آزاد ارس بخصوص از شهرستان جلفا محدودیتی نداشت و توسط دولت امکان پذیر بود اما متاسفانه در سال ۱۳۸۲ وقتی منطقه آزاد تجاری ارس مصوب شد بخش هایی از شهرستان مرند ، جلفا و نوار مرزی قید نشده بود .

دکتر محمد حسن نژاد، خاطرنشان کرد: باید از منطقه آزاد استفاده کنیم تا دیگر شهرهای اطراف نیز از این مبحث بهره‌مند شوند و اینگونه نباشد که حتی مردم جلفا نیز نتوانند بهره‌مند شوند.

وی اظهار داشت : در جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی الحاق شهر هادیشهر و دشت هادیشهر و همچنین بخش هایی از شهرستان مرند به تصویب کمیسیون فوق رسید و مقرر گردید طرح فوق به پیوست نقشه جدید منطقه آزاد تقدیم صحن علنی مجلس شورای اسلامی شود که امیدواریم بزودی مناطق مشخص شده به منطقه آزاد ارس ملحق شوند .گفتنی است نمایندگان ادوار گذشته شهرستان های مرند و جلفا، متاسفانه هادیشهر و مرند را از الحاق به این منطقه تجاری را محروم کرده بودند که خوشبختانه با تلاش ها و پیگیری های دکتر حسن نژاد نماینده مردم شهرستان های مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی، طرح جدید الحاق بخش عمده ای از شهرستان مرند و هادیشهر به منطقه آزاد ارس از سوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی مورد موافقت قرار گرفته است و مقرر گردیده است طرح الحاق این مناطق برای تصویب به صحن علنی مجلس شورای اسلامی برود .

انتهای خبر