شامی‌نژاد: اجرای مثلث بهبود، ارتقای کیفیت آرد و نان را به دنبال خواهد داشت

علی شامی‌نژاد، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۸ در تشریح بخشی از فعالیت‌ها و اقدامات این شرکت در طول شش سال گذشته گفت: کارگروه گندم، آرد و نان استان که اعضای آن را نمایندگان شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه، استانداری، سازمان جهاد کشاورزی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره […]

image_pdfimage_print

علی شامی‌نژاد، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۸ در تشریح بخشی از فعالیت‌ها و اقدامات این شرکت در طول شش سال گذشته گفت: کارگروه گندم، آرد و نان استان که اعضای آن را نمایندگان شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه، استانداری، سازمان جهاد کشاورزی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره کل استاندارد و انجمن صنفی کارخانجات آردسازی استان تشکیل می‌دهد از دی ماه سال ۹۲ تاکنون در جلسات متعدد مباحث مربوط به گندم، آرد و نان منطقه ۸ را مورد بررسی قرار داده است.

به گزارش اعتدال پرس، شامی‌نژاد با اشاره به سرانه استاندارد مصرف آرد کشور (هفت و نیم کیلوگرم در ماه)، ادامه داد: طی سالهای ۸۸ تا ۹۳ سرانه مصرف آرد در استان آذربایجان‌شرقی چهار و نیم کیلوگرم کاهش یافت.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۸ ، آزادسازی سهمیه واحدهای نان فانتزی از اردیبهشت سال  ۸۹، برگزاری جلسات مشترک با دبیران و مسوولان امور تربیتی و پژوهشی آموزش و پرورش نواحی استان و آگاهی از نقطه نظرات آنان درخصوص القای الگوی مصرف در مدارس و نحوه آموزش آن به دانش‌آموزان را به عنوان بخشی از اقدامات انجام شده در طول سالهای گذشته برشمرد.

وی اضافه کرد: استفاده از نیروهای دانش‌آموزی با عنوان همیار برکت به منظور نظارت و کنترل محسوس و نامحسوس نانوایان، مسابقه انشاءنویسی در مدارس با عنوان گندم، آرد و نان، ایجاد دبیرخانه مشترک بین آموزش و پرورش و شرکت غله و خدمات بازرگانی استان برای جمع‌بندی و بسترسازی مسائل بهینه گندم، آرد و نان و برگزاری اردوهای علمی در راستای بازدید دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی از کارخانجات آردسازی و سیلوهای تابعه و واحدهای تولید نان با هدف ایجاد آشنایی بیشتر با فرایند سفر گندم از مزرعه تا سفره مردم بخش دیگری از فعالیت‌های شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۸ است.

شامی‌نژاد خاطرنشان کرد: علاوه بر این موارد، شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۸ با توزیع کتاب خدا، گندم، نان و مزرعه بین مقامات استانی و ائمه جمعه، حضور درمدارس و برگزاری نمایشگاههای نقاشی با موضوع نان و ضایعات آن، ایجاد کارگاههای آموزشی در شهرستانها برای بهبود و ارتقای کیفیت نان و همچنین برگزاری جشنواره دستهای کوچک دعا برای دختران تازه مکلف شده در جهت فرهنگ‌سازی تلاش کرده است.

ارتقای سطح علمی و تربیت افراد متخصص در مرکز علمیکاربردی منطقه  ۸

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۸ در بخش دیگری از سخنان خود مرکز آموزش علمی- کاربردی شرکت غله منطقه ۸ را مورد اشاره قرار داد و گفت: این مرکز با هدف ارتقای سطح علمی و تربیت افراد متخصص در زمینه گندم، آرد، نان و مواد غذایی کار خود را از بهمن ۸۸ در ۲ رشته تکنولوژی آردسازی و صنایع غذایی گرایش تولید نان در مقطع کاردانی ناپیوسته آغاز کرد.

به گفته وی این مرکز با دارا بودن مساحتی بیش از ۳۰۰۰ مترمربع، امکانات فضای آموزشی و کمک آموزشی، آزمایشگاه مدرن، کتابخانه، نمازخانه، کارگاه کامپیوتر، بوفه و همچنین باشگاه فرهنگی ورزشی و اساتید مجرب پتانسیل بالقوه‌ای برای حضور دانشجویان علاقه‌مند در زمینه صنایع غذایی فراهم کرده است.

این مقام مسوول اضافه کرد: این مرکز بزرگترین مرکز آموزش علمی- کاربردی در زمینه صنایع غذایی است که می‌تواند در آینده‌ای نزدیک به قطب پرورش افراد متخصص در زمینه صنایع غذایی تبدیل شود و بیش از پیش منطقه شمال غرب را در این زمینه فعال کند.

وجود تجهیزات مدرن در آزمایشگاه کنترل کیفی غله منطقه ۸

شامی‌نژاد در ادامه با بیان اینکه آزمایشگاه کنترل کیفی شرکت غله منطقه ۸ یکی از پیشرفته‌ترین آزمایشگاه‌‌های کنترل کیفی شمال غرب کشور است، اظهارکرد: این آزمایشگاه از سه بخش رئولوژی، میکروبیولوژی، فیزیک و شیمی تشکیل شده و توسط کارشناسان مجرب گروه کنترل کیفی شرکت در جهت کنترل کیفی غلات و فرآورده‌های آن و آموزش دانشجویان و هنرجویان رشته‌های مرتبط راه‌اندازی شده است.

وی از راه ‌اندازی آزمایشگاه پخت نان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: علاوه بر آن اقدامات و پیگیری‌های لازم به منظور اخذ گواهینامه آزمایشگاه همکار با اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی از اولویت‌های کاری آزمایشگاه این شرکت است.

اخذ گواهینامه مدیریت کیفیت توسط شرکت غله منطقه  ۸
شامی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۸ در سال ۸۹ برای اولین‌بار موفق به اخذ گواهینامه مدیریت کیفیت براساس استاندارد ۹۰۰۱:۲۰۰۸ Iso از شرکت CCPL نروژ در بین شرکت‌های غله مناطق چهارده گانه شد.

وی ارتقای اعتبار شرکت در ارتباط با جامعه ذینفعان، ایجاد اطمینان بین مشتریان شرکت درخصوص شیوه انجام کار و استاندارد شدن مراحل انجام کار در شرکت را به عنوان دستاوردهای این اقدام برشمرد.

کارگروههای بهسازی نانوایان یکی از سالمترین سیستمهای بهسازی کشور

مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۸ ضمن بیان اینکه بهسازی و بازسازی واحدهای نانوایی همواره مورد توجه این سازمان بوده است گفت: در این راستا شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۸ اقدامات مختلفی انجام داده که منجر به ارتقای سطح کیفی پخت نان، ارتقای سطح بهداشتی آرد و ارتقای بهداشت محیطی نانوایی‌های شده است.

وی تأکید کرد: شرکت غله و خدمات بازرگانی همواره در راستای ارتقای کیفیت قوت غالب مردم منطقه و استان تلاش می‌کند و در این خصوص از هیچ اقدامی فروگذار نخواهد بود.

شامی‌نژاد ارتقای کیفیت آرد و نان را در گرو اجرای مثلث بهبود دانست و خاطرنشان کرد: در یک ضلع این مثلث مواد اولیه مرغوب، در ضلع دیگر تجهیزات، امکانات و دستگاه‌های مناسب و در ضلع دیگر مهارت کارگری و نیروی انسانی قرار دارد، بنابراین در هر سه زمینه باید تلاشی مضاعف شود.

وی ادامه داد: در زمینه بهبود مواد اولیه با انتخاب بذر مناسب و توجیه گندمکاران زحمتکش باید گامهای اساسی و مؤثری برداشته شود. درخصوص مهارت منابع انسانی نیز می‌بایست با آموزش‌های لازم، مؤثر و تربیت کادر و نیرویی متخصص به این مهم دست یافت.

گفتنی است، علی شامی‌نژاد، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۸  از سال ۸۷ در این سمت مشغول فعالیت است. وی که دارای مدرک فوق لیسانس مدیریت و مؤلف ۲ جلد کتاب است در دوران مدیریتی خود اقدامات و فعالیت‌های متعددی در راستای تحقق اهداف دولت انجام داده است.

انتهای خبر