واکنش باهنر به ادعای دریافت پول از رحیمی: اگر پولی گرفتم و خرج کردم پاسخگو هستم

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: به عنوان کسی که در انتخابات فعال بوده و هستم ، اگر پولی گرفتم و خرج کردم ، پاسخگو هستم. به گزارش اعتدال پرس به نقل از ایرنا، «محمدرضا باهنر» روز دوشنبه در نشست خبری خود با رسانه ها در پاسخ به این سوال که وکیل محمدرضا رحیمی گفته […]

image_pdfimage_print

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: به عنوان کسی که در انتخابات فعال بوده و هستم ، اگر پولی گرفتم و خرج کردم ، پاسخگو هستم.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از ایرنا، «محمدرضا باهنر» روز دوشنبه در نشست خبری خود با رسانه ها در پاسخ به این سوال که وکیل محمدرضا رحیمی گفته است که باهنر در جریان پرداخت یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به ۱۷۰ نماینده اصولگرای نامزد مجلس هشتم بوده و آقای باهنر نیز این کمک را دریافت کرده است ، این مطلب را بیان کرد.

وی ادامه داد: من در مورد پرونده آقای رحیمی معاون اول دولت دهم ، که این حکم برایشان صادر شده و محکوم شده اند و باید دوران محکومیت را طی کنند ، نه حرفی و نه دخالتی در آن دارم و البته شنیده شده که ایشان درخواست اعاده دادرسی را داده اند.

باهنر با بیان اینکه شنیده شده آقای رحیمی با استفاده از ماده ۱۸ اختیارات قوه قضاییه درخواست اعاده دادرسی داده و این موضوعات به مسائل قضایی کشور بازمی گردد گفت: خوشبختانه قوه قضاییه ما هم در قانون اساسی و هم در عمل یک قوه مستقل است و ان شاءالله رسیدگی به این پرونده ادامه داشته باشد و این قوه عادلانه رسیدگی خواهد کرد و حکم عادلانه ای را صادر می کند.

وی درباره بحث هایی که آقای رحیمی به آن متهم است مبنی بر اینکه پولی را گرفته و برای انتخاباتی خرج کرده است، گفت: این موضوعات نیز محتوای داخل پرونده است و بنده از بعضی مسائل آن خبر ندارم و اگر هم اطلاع داشته باشم قاعدتاً از نظر قوانین موضوعه کشور یک زمانی لازم است تا دادگاهی که قاضی تشخیص داده غیرعلنی و محرمانه باشد، خودشان افشا کنند و به اطلاع عموم برسانند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در خصوص موضوع احزاب و انتخابات در کشور گفت: در کشور احزابی وجود دارند که فعال هستند و از اول انقلاب اسلامی نیز این احزاب اسامی متفاوتی را برای خود انتخاب کردند. از صدر انقلاب و بعد از جریان لیبرال ها و بنی صدر و منافقین تا سال ۶۰ که خسارت های عظیم را به نظام وارد کردند ، ترورهایی را انجام دادند، بعد از آن اختلافات درون خانواده انقلاب و اختلافات درون خط امام از بحث های اقتصادی آغاز شد و از همان زمان نیز گروه ها به چپ و راست مشهور شدند.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری یادآور شد: چپ و راستی که آن زمان مطرح می شد بیشتر چپ و راست اقتصادی بود، یعنی راست ها معتقد بودند که کار اقتصاد باید دست بخش خصوصی و مردم باشد، اما چپ ها معتقد بودند کار باید در دست دولت باشد، البته من قصد ارزش گذاری را ندارم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به هر حال چپ و راست از این داستان آغاز شد و بعد به اصول گرایی و اصلاح طلبی تقسیم شدند و زمانی نیز اسم رادیکال و معتدل مطرح شد و اسامی مختلفی بود و احزابی که در این جریان ها فعالیت می کنند بعضا طلوع و غروب کردند و البته احزاب ماندگاری وجود دارند که فعالیت می کنند، اما تعدادشان کم است.

باهنر در ادامه گفت: کاندیداهایی که برای انتخابات نامزد می شوند، به هر صورت انتخابات خرج دارد بنابراین به مخارجی نیاز دارند. نامزدها خرج را یا خودشان می دهند یا ستادهای آنها از مردم کمک می گیرند یا برخی اوقات هم بدون اطلاع کاندیداها علاقه مندان نسبت به کاندیداها هزینه هایی را انجام می دهند. این هزینه ها از چاپ پوستر و بنر هست تا اجاره کردن محلی برای ستاد انتخابات و حتی اتومبیل هایی که برای انتخابات در آن چند روز استفاده می شود.

وی تاکید کرد: مهم این است که کاندیداهایی که کمک جلب می کنند باید دقت کنند تا پولی که به سمت فعالیت های انتخاباتی و حمایت آنها می آید منشأ آنها منشأ کثیفی نباشد و منشأ آنها پاک باشد.

دبیرکل جامعه مهندسین اسلامی ادامه داد: به هر صورت کسی که نامزد برای مجلس یا شوراها یا حتی ریاست جمهوری می شود هزینه های زیادی دارد که باید انجام شود.

باهنر گفت: حاکمیت هم به این نتیجه نرسیده که به کاندیداها برای انتخابات یک هزینه مشخص را کمک کند البته منظورم از حاکمیت، مجلس و دولت و آنهایی است که تصمیم گیرنده هستند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: من خودم طرفدار این هستم که نظام جمهوری اسلامی حتما باید برای تبلیغات انتخاباتی نامزدهایی که تایید صلاحیت می شوند، یک کمک هایی را داشته باشد که هنوز این مساله قانونمند نشده است که مشخص شود که وزارت کشور یا جایی به نمایندگان کمک کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنابراین نمایندگانی که می آیند کاندیدا می شوند ممر کسب هزینه هایشان دو تا سه کانال بیشتر نیست که یا باید از پول شخصی باشد که معمولا کشش این نوع هزینه ها را ندارد و خدای ناکرده یک کسی ممکن است یک جایی کانالی بزند به یک جای بیت المال یعنی وزارتخانه ای، نهادی یا یک جایی که آن هم مشروع نیست . می ماند کمک هایی که از طرفداران آن جلب کند. این کمک ها را باید دقت کند که منشا آن باید پول کثیف و ناپاک نباشد.

وی افزود: نقل شده است که مثلا فرض کنیم این پولی که آقای رحیمی گرفته و به عده ای کاندیدا داده ، طبق تعداد نفری که به آنها پول داده شده به طور متوسط به هر کاندیدا ۵ میلیون تومان کمک شده است. به عنوان مثال این ۵میلیون تومان به پول امروز که نمایندگان صد میلیون تومان خرج هزینه های خود می کنند؛ ۲۵ درصد هزینه های جاری شان می شود و به احتمال قریب به یقین هیچ یک از نمایندگان مطلع نبودند که منشأ این پول ناپاک و یا کثیف بوده است.

باهنر ادامه داد: بنابراین اگر مجموعه ای از رقبای اصولگرا البته اصلاح طلبان عاقل و سالم این کارها را نمی کنند و رسانه های اصلاح طلب هم این کارها را نمی کنند اما اگر بخواهند از این موضوع استفاده کنند که کاندیداهای اصولگرایی مثلا یک پولی ۵ میلیون تومانی ۸ سال پیش مثلا گرفته اند و الان کشف شده که منشأ آن ناپاک است من فکر می کنم این بداخلاقی انتخاباتی است.

وی اضافه کرد: سوال متقابل هم این است که شما کدام اصلاح طلب را سراغ دارید که هیچ پولی خرج نکرده باشد و به مجلس آمده باشد. واقعا اگر کسی موردی سراغ دارد به ما اعلام کند. بالاخره هر کاندیدایی چه اصلاح طلب و چه مستقل و چه اصولگرا باشد در صورتی که بخواهد وارد مجلس شود چند تا پوستر چاپ می کند و یک ستاد فراهم می کند. یک مقدار ماشین می گیرد و بعضاً هم شام و نهار هم داده باشد و بالاخره خرج دارد. آنها هم قطعا از جاهایی پول گرفته اند.

وی تاکید کرد: نامزدها باید تلاش کنند پولی که جذب می کنند اولا ناپاک نباشد نکته دوم این که خدای ناکرده وامدار کسی نشوند .

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: من به عنوان کسی که در انتخابات همواره فعال هستم و در مسایل انتخاباتی بودم و اگر پولی هم گرفتم و خرج کردم و هزینه کردم باید در مقابل قوه قضاییه پاسخگو باشیم که پولی که گرفتیم منشاء آن، منشاء مبهمی نباشد و دست اندازی به بیت المال نباشد که متاسفانه بعضی وقتها دقت نمی شود و بعضی ها این کار را می کنند و الان نمی خواهم اسم نهاد خاصی را ببرم که متاسفانه بله هستند، می روند به بیت المال دست اندازی می کنند.

باهنر یادآور شد: شورای نگهبان اعلام کرده است که ما در این زمینه مراقبت هایی را خواهیم داشت و ما نیز در مجمع تشخیص مصلحت نظام هم سیاست های کلی انتخابات را بررسی می کنیم و یکی از مباحث مهم ما این است که منابع و هزینه های انتخاباتی هردو طرف باید شفاف، قابل ارائه و قابل دفاع باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هم نوع کسب مال و هم نوع هزینه مال باید به شکل سالم باشد، خدای ناکرده این پول صرف خرید رأی نشود که از مسائل جدی قانونی است که ممکن است باعث ابطال انتخابات و یا رد صلاحیت آن نامزد شود و ما هم در حال نوشتن این سیاست های کلی هستیم.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری اضافه کرد: پرونده آقای رحیمی از پرونده های مهم قضایی است؛ مسیری را طی کرده است و تقریباً به نقاط آخر رسیده است و آنگونه که من خبر گرفتم، آقای رحیمی باز درخواست اعاده دادرسی دادند که این هم به مقامات قوه قضاییه برمی گردد و در هرصورت ما منتظر صدور و اجرای حکم نهایی هستیم.

دبیرکل جامعه مهندسین یادآور شد: همواره باید این دقت را داشته باشیم که پولی را که کسب می کنیم، منشأ آن باید کاملا روشن، شفاف و پاک باشد. اگر در آن پول شبهه باشد، همه ما باید پاسخگو باشیم هم بنده و هم بزرگتر و هم کوچکتر از بنده باید پاسخگو باشد.

باهنر در پاسخ به این سؤال که آیا شما رسیدی به آقای رحیمی بابت دریافت پول داده اید، گفت: خیر، بنده به کسی رسید نداده ام.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شما لیست ۱۷۰ نفره نمایندگان مجلس را که گفته می شود از آقای رحیمی پول دریافت کرده اند حمایت کرده اید، گفت: بنده درباره مسائل مربوط به آقای رحیمی پاسخگو نیستم، البته می گویم که ما در طول هر دوره انتخابات، کم و زیاد، همواره بیش از ۲۰۰ کاندیدا را حمایت می کنیم.

نایب رئیس مجلس در ادامه یادآور شد: برای ۲۹۰ نماینده مجلس ممکن است در ۲۰ حوزه انتخابیه به نتیجه نرسیم، اما برای بالای ۲۵۰ حوزه انتخابیه کاندیدا داریم و حمایت می کنیم.

باهنر با بیان اینکه برخی از کاندیداها را با اطلاعیه، سخنرانی و تلکس یا تراکت حمایت می کنیم و انواع و اقسام حمایت ها است، افزود: اینکه ۱۷۰ تن بوده اند و یا رسید داده اند و یا بنده رسید داده ام، خیر این طور نبوده است، اما در جریان انتخابات همواره این کارها انجام می شود.

وی در پاسخ به این سؤال که نماینده شهرضا گفته است پولی که از سوی آقای رحیمی داده شده است، انتخاباتی نبوده و به دلیل جلوگیری از استیضاح آقای کردان بوده است، گفت: از خودشان بپرسید، بنده اطلاعی ندارم.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین، در پاسخ به این سوال که چه اقداماتی در زمینه شفاف سازی اموال کاندیداهای انتخابات براساس بند ۶ اصلاح قانون انتخابات در حال انجام است، افزود: مواردی مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب می کند، سیاست های کلی و بالاتر از قانون است و برای اجرایی شدن، باید به قانون تبدیل شود و قانون هم در حال حاضر اشارات کلی به مسائل مالی و هزینه ها دارد، اما ریز و شفاف نیست.

باهنر ادامه داد: قاعدتا ما باید منتظر باشیم تا سیاست های کلی، پس از تصویب خدمت رهبر معظم انقلاب ارائه شود که براساس اصل ۱۱۰ قانون اساسی، رهبر معظم انقلاب پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام، سیاست های کلی را تصویب و ابلاغ کنند که پس از آن، یا قوانین جدیدی تصویب و یا قوانین قبلی اصلاح می شود.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مرکز پژوهش های مجلس، سایر پژوهشکده ها و دانشکده های حقوق باید به مجلس کمک کنند تا پس از ابلاغ سیاست های کلی انتخابات از سوی رهبر انقلاب، مجلس بتواند قوانینی جامع و مانع تصویب کند، گفت: باید این قانون طوری باشد که مانع از تبلیغات و شور انتخاباتی نشود و از طرفی نیز از کارهای خلاف عُرف و قانون جلوگیری شود که باید مجلس بر روی آن کار بیشتری انجام دهد.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام (ره) و رهبری در پاسخ به این سوال که شما گفتید در انتخابات ها همواره از کاندیداهایی حمایت می کنید، آیا این حمایت شامل حمایت های مادی نیز می شود، گفت: اینها مساعدت های مجموعه ای بوده که ممکن است حدود ۲۵ حزب در ائتلافی با هم کاندیدایی را تعیین و کمک کنند البته بین احزاب حمایت هایی هست.

باهنر به فعال بودن مرحوم عسکراولادی در انتخابات ها اشاره کرد و گفت: مرحوم عسکراولادی بخشی از کمک ها را جلب می کردند که این یک کار دسته جمعی است و این طور نیست که یک نفر مسئول امور مالی در این زمینه باشد.

وی اضافه کرد: این موضوع باید حل شود که آیا احزاب سیاسی می توانند کار و فعالیت سیاسی بکنند یا خیر؟ هنوز این مسئله مقداری مبهم است. باید قبول کنیم که کار انتخاباتی هزینه دارد، در ضمن این هزینه نیز باید به صورتی تأمین شود و در وهله بعدی نیز این پول ها کثیف و همراه با فساد نیز نباید باشد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: در انتخابات ها، کاندیداهای مورد نظر خودمان را با اطلاعیه و برخی را نیز با سخنرانی و یا چاپ پوستر و انواع و اقسام موارد، حمایت می کنیم که تقریبا تعدادشان به ۲۵۰ تن می رسد.

وی در پاسخ به سوالی درباره چگونگی وحدت در جبهه اصولگرایی، گفت: ما در قالب ۶+۵، ۸+۷، مؤتلفه، جبهه پیروان خط امام (ره) و رهبری، در زمان انتخابات بی تفاوت نیستیم، بلکه تلاش و فعالیت می کنیم و ضمن انتخاب نامزد، از آنها نیز حمایت می کنیم که بنده نیز بسیاری از مواقع و در دوره های انتخاباتی گذشته نقش محوری داشته ام.

نایب ربیس مجلس شورای اسلامی افزود: در دوره های چهارم و پنجم مجلس، فقط با جامعه روحانیت کار و فعالیت می کردیم؛ البته از کاندیداهای مورد نظر خودمان نیز حمایت می کردیم و می کنیم و باید پاسخگو نیز باشیم.

باهنر در پاسخ به این سؤال که در انتخابات دوره نهم مجلس شورای اسلامی اختلاف بین اصولگرایان، به خصوص جبهه پایداری و جبهه پیروان زیاد شده بود، اما در این دوره از انتخابات همگرایی بیشتر شده و صحبت شده است که جبهه پیروان در راستای همگرایی جلساتی را با جبهه پیروان داشته باشد ، گفت: ما فکر می کنیم که در انتخابات پیش رو، یک رقیب جدی به نام اصلاح طلب را داریم، اما از آن دسته از دوستان اصلاح طلب خودمان که قصد ورود به انتخابات آینده را دارند، خواهش و توصیه می کنیم که چارچوب قانون اساسی و قوانین موضوعه کشور را بپذیرند و در این چارچوب عمل کنند.

وی با تأکید بر اینکه فعالیت سیاسی انتخاباتی و هنجارشکنی با هم همسویی ندارند و امکان پذیر نیست، افزود: اصلاح طلبان تلاش کنند و تجربیات گذشته باعث شود که در چارچوب قانون اساسی و قوانین موضوعه کشور فعال باشند.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام (ره) و رهبری به یکی دیگر از دلایل همگرایی بیشتر احزاب اصولگرا در این دوره از انتخابات اشاره کرد و گفت: با توجه به فعال بودن اصلاح طلبان، اصولگرایان باید تلاش کنند که به یکدیگر بیشتر نزدیک شوند، در دوره های گذشته به دلیل اینکه اصلاح طلبان حضور کمرنگی داشتند و یا امیدی برایشان فراهم نبود و یا امکانات برایشان فراهم نبود، رقابت ها بیشتر در درون خانواده اصولگرایی بود.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی افزود: به همین دلیل بنده معتقدم که در این دوره اصولگرایان به دلیل داشتن رقیب مشترک باید تلاش کنند که به یکدیگر نزدیک شوند، البته این فضای کلی وجود دارد.

باهنر ادامه داد: به عنوان مثال در دوره گذشته که با جبهه پایداری رقیب بودیم، در این دوره هر دو احساس می کنیم که باید با هم به ائتلاف برسیم که این تلاش در حال انجام است. بنده امیدواری زیادی دارم اصولگرایان در مجموع کنار هم باشند، البته هدف ما صددرصدی است، اما ممکن است که به ۱۰۰ نرسیم، اما تلاش می کنیم که اصولگرایان تا ۷۵ یا ۸۵ درصد با یکدیگر به ائتلاف برسند.

وی در توصیه ای به رسانه ها، گفت: علی رغم اینکه ما توفیقات بسیار مهمی را در انقلاب داشتیم، امروز نیز مشکلات جدی در کشور وجود دارد و مردم مشکلات شان امروز تعداد کرسی انتخاباتی اصولگرایان و اصلاح طلب ها نیست که از این جهت توصیه می کنم که رسانه ها در شرایط حاضر تا جایی که امکان دارد، فضای انتخاباتی را کلی و عمومی نکنند، مردم حوصله این حرف ها را ندارند. مسئله ما بیکاری جوانان و مسائل معیشتی و نرخ تورم است.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام (ره) و رهبری با بیان اینکه طبیعی است که فعالان سیاسی در جلسات شان باید به انتخابات فکر کنند و مطالعه داشته باشند، یادآور شد: اینکه رسانه ها فضای کلی کشور را انتخاباتی نکنند، اما فعالان سیاسی جلسات انتخاباتی داشته باشند، با هم متضاد نیست. احزاب و فعالان سیاسی باید برای انتخابات فعال باشند، اما فضا و افکار عمومی و رسانه ها، خیلی در بوق انتخابات نکوبند.

این نماینده مردم در مجلس گفت: ما در کشور مشکل تورم، بیکاری، رکود و برخی مسائل اجتماعی را داریم که بهتر است دولت و مجلس و نهادهای تصمیم گیر را کمک کنیم تا به مشکلات و معضلات روزمره مردم بیشتر برسند.

باهنر یادآور شد: ما با جبهه پایداری، جامعه روحانیت و جامعه مدرسین نشست های خوب و مفیدی را داریم که امیدواریم به وحدت برسیم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا برای انتخابات آینده دیدارها و جلساتی را با آیت الله مصباح یزدی داشته اید و اینکه آیا قرار است وی در انتخابات آینده محوریت جریان اصولگرا را به دست بگیرد، افزود: حضرت آیت الله مصباح یزدی از نظر علمی و فرهنگی خدمات زیادی را به انقلاب و نظام کرده اند و طلبه های فاضل زیادی را نیز برای نظام تربیب و پرورش داده اند؛ مشی سیاسی جبهه پیروان خط امام (ره) و رهبری در گذشته نیز این بوده است که ما زیر سایه و چتر و هماهنگ با جامعتین که حضرت آیت الله مصباح هم عضوی از جامعه مدرسین هستند، کار کردیم که این را ادامه می دهیم.

باهنر ادامه داد: آیت الله مصباح یزدی نیز در جامعه مدرسین فعال هستند و اینکه حتی اگر ایشان جداگانه فعال باشند ما علاقه مند به وحدت جامعتین با آیت الله مصباح یزدی هستیم و برای ما مهم است و درخواست مان نیز این است که به جمع بندی برسند. ما علاقه مند هستیم که اگر مسئله ای بین بزرگان هست که البته مسئله ای هم نیست، حل شود تا ما کار را جدی تر دنبال کنیم و در مجموع ما امیدواریم که جامعتین و آیت الله مصباح یزدی به نتیجه برسند.

نایب رئیس مجلس در پاسخ به این سؤال که آیا استانی شدن انتخابات به رانت خواری در بخش های کوچکتر منجر نمی شود یا خیر؟ گفت: بنده معتقدم که استانی شدن انتخابات، مزایا و معایبی را دارد.

وی ادامه داد: حُسن انتخابات استانی این است که افرادی که وارد انتخابات می شوند، مقداری شناخته شده تر و ملی تر هستند و بهتر می توانند به مسائل کلان فکر کنند.

باهنر یادآور شد: مشکل اساسی که امروز داریم این است که نماینده مجلس از طرفی باید در مورد کلان ترین و مهم ترین مسائل کشور قانون تصویب کند و از طرفی دیگر نیز با جزئی ترین مشکلات مردم در حوزه انتخابیه اش درگیر باشد که این یک تضاد است، اما اگر انتخابات استانی شود، نماینده بیشتر به وظایف اصلی اش رسیدگی می کند.

نایب رئیس مجلس به معایب استانی شدن انتخابات مجلس اشاره کرد و گفت: یکی از اشکالات استانی شدن انتخابات مجلس این است که ارتباط نماینده با مردم مقداری کم می شود. البته طراحان ، این مسئله را در مجلس به صورتی حل کرده اند.

وی ادامه داد: اگر انتخابات استانی شود، بیشتر به سمت انتخابات حزبی پیش می رود و لیست ها بیشتر حرف اول را می زنند و کسی که به صورت انفرادی کاندید شود، احتمال رأی آوری اش خیلی ضعیف است که البته مزایا و معایبی را دارد که باید بررسی شود.

باهنر با بیان اینکه در صورت تصویب قانون استانی شدن انتخابات مجلس در صحن علنی پارلمان، این قانون در این دوره از انتخابات اجرایی می شود، گفت: درباره سیاست های کلی انتخابات نیز باید بگویم که اگر این سیاست ها تا اوایل تابستان سال آینده ابلاغ شود، این احتمال وجود دارد که قوانین بر مبنای آن اصلاح شده و از انتخابات آینده قابل اجرا باشد، اما در صورتی که این سیاست ها پس از شهریور باشد، قاعدتا به انتخابات سال ۹۴ نمی رسد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤالی درباره اظهارات مداخله جویان نایب رئیس مجلس آلمان که چندی پیش به تهران سفر کرده بود، گفت: متاسفانه برخی مقامات غربی همچنان در فضای گذشته سیر می کنند؛ ممکن است نتوان جلوی برخی کارها را گرفت اما اینکه یک میهان خارجی به کشور سفر می کند، میزبان که دولت و نظام است می توانند اجازه برخی دیدارها که مصالح ملی در آن نادیده گرفته می شود را ندهند؛ نایب رئیس مجلس آلمان در سفر تهران حرف هایی زد که گنده تر از حدش بود. او باید ادب را رعایت می کرد و حرفی نمی زد که میزبان ناراحت شود.

وی گفت: واقعاً اینکه مقام یک کشوری به ایران بیاید و برای موفقیت یک حزب آرزوی موفقیت و برای سرنگونی حزب دیگر ابراز امیداوری کند، چیپ (کم ارزش) است که باید آقایان پاسخگو باشند.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در پاسخ به سؤالی درباره چند قطبی بودن انتخابات آینده گفت: ممکن است انتخابات آتی بین اصولگرایان و اصلاح طلبان به صورت دوقطبی برگزار شود و یا با حضور اعتدالیون سه قطبی باشد اما آنچه مهم است وحدت اصولگرایان است که امیدواریم محقق شود.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه ضمن تبریک دهه فجر و وارد شدن به ۳۶ سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: نظامی که همان اوایل بعضی از متفکریان غربی از این واژه استفاده کردند که یک زلزله ای به وقوع پیوسته که موج آن نقاط مهمی از دنیا را می گیرد و امروز بعد از ۳۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می بینیم که یک رایحه نظام مردم سالار دینی در کشورهای منطقه غوغایی به پا کرده که ظرف یکی دو سال چند نفر از مزدوران و سردمداران قدرت و وابستگان به استکبار را به پایین کشید.

وی یادآور شد: داستان بیداری اسلامی هم اکنون به مشکلاتی برخورد کرده که بسیاری از این مشکلات قابل پیش بینی بود و رهبر معظم انقلاب در سال های شروع بیداری اسلامی و در کنفرانسی که در تهران برگزار شد مبسوط فرصت ها و تهدیدات بیداری اسلامی را برشمردند و بسیاری از پیش بینی هایی که رهبری درباره بیداری اسلامی مطرح کردند واقعیت پیدا کرد.

نایب رییس مجلس ابراز امیدواری کرد انقلابیون کشورهای منطقه علی رغم همه گرفتاری ها بتوانند راه خود را ادامه دهند و بتوانند به نتیجه غایی و استقرار نظام مردم سالاری واقعی در کشورشان برسند.

انتهای خبر