وزیر دادگستری: موسوی اگر نظام را قبول نداشت چرا کاندیدا شد؟/ دولت بحثی در خصوص رفع حصر نداشته است/ نمی‌توانم به دینی و انقلابی بودن افراد فرهنگی دولت نسبت منفی بدهم.

وزیر دادگستری گفت: در دولت بحثی در خصوص رفع حصر صورت نگرفته است و درخواستی از سوی دولت مطرح نشده است. به گزارش اعتدال پرس به نقل از فارس، دوازدهمین نشست طلبه انقلابی با موضوع «تحلیل شرایط فعلی ایران و جهان و تاثیر انقلاب اسلامی بر مناسبات جهانی» در مدرسه علمیه حقانی با حضور حجت‌الاسلام […]

image_pdfimage_print

وزیر دادگستری گفت: در دولت بحثی در خصوص رفع حصر صورت نگرفته است و درخواستی از سوی دولت مطرح نشده است.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از فارس، دوازدهمین نشست طلبه انقلابی با موضوع «تحلیل شرایط فعلی ایران و جهان و تاثیر انقلاب اسلامی بر مناسبات جهانی» در مدرسه علمیه حقانی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری برگزار شد.

بخش‌هایی از این برنامه به پرسش و پاسخ طلاب اختصاص داشت.

پورمحمدی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه به دولت تدبیر و امید چه نمره‌ای در زمینه فرهنگی می‌دهید، اظهار کرد: بحث فرهنگی مسئله بسیار اساسی و جدی می‌دانم؛ فرهنگ شاکله دین و انقلاب ما را تشکیل داد.

وی با بیان اینکه در حوزه فرهنگ نمی‌شود چیزی را تحمیل کرد چرا که مرتبط با گرایش فکری افراد است گفت: وضعیت فرهنگی با تغییر دولت‌ها تغییری نمی‌کند؛ آیا مسائل فرهنگی امروز برای یک سال گذشته است؟ اینکه گاهی پسران ما آرایش می‌کنند و دختران با وضع نامناسب در خیابان‌ها می‌آیند برای امروز است؟

وزیر دادگستری با اشاره به نسبت‌های بی‌دینی که به وزیر ارشاد داده می‌شود، گفت: آقای جنتی طلبه و آخوند مدرسه حقانی بوده و سابقه انقلابی دارد؛ نمی‌توان به وی گفت تو در محیط ناسالم تربیت شدی و دل در گروی انقلاب و دین نداری.

وی افزود: ممکن است سلیقه ما و وزیر ارشاد متفاوت باشد؛ اما نمی‌توان به وی تعلق بی‌دینی و بی‌تفاوتی نسبت به ارزش‌های انقلاب را زد.

وزیر دادگستری تصریح کرد: آقای جنتی معتقد است؛ اگر برخی از کارها را در گذشته انجام نمی‌دادیم؛ امروز اوضاع فرهنگی کشور این گونه نبود و تاکید دارد روش‌ها در گذشته غلط بوده است.

وی با بیان اینکه در مورد سینما باید حرف بزنیم؛ اما نباید بی‌انصافی کنیم، تصریح کرد: دکتر ایوبی رئیس سازمان سینمایی طلبه دانشگاه آقای مهدوی‌کنی بوده است، سابقه جبهه دارد، رایزن فرهنگی کشور بوده است؛ آیا بهتر از ایشان در این زمینه می‌توانیم؛ بگذاریم.

خبرگزاری فارس: موسوی اگر نظام را قبول نداشت چرا کاندیدا شد؟/ دولت بحثی در خصوص رفع حصر نداشته است

وزیر دادگستری افزود: برخی افراد انتقادات خود را به حدی رساندند که آیت‌الله علم‌الهدی امام جمعه مشهد از دکتر ایوبی دفاع کرد.

پورمحمدی تصریح کرد: اگرچه ممکن است بنده برخی تردیدهای آقایان را نپسندم؛ اما نمی‌توانم به دینی و انقلابی بودن افراد فرهنگی دولت نسبت منفی بدهم.

وی همچنین در پاسخ به پرسش سوالی مبنی بر اینکه موضع دولت مردان در خصوص فتنه ۸۸ چیست؟؛ اظهار داشت: تا عصر روز ۲۴ خرداد سال ۸۸ مسئله فتنه مطرح نیست و قرار نیست به ۱۳ میلیون نفر بگوییم فتنه‌گر هستید.

وی تصریح کرد: رفتار غروب روز ۲۴ خرداد مرز رد و علیه افراد است.

وزیر دادگستری افزود: وقتی شورای نگهبان، همه کاندیداها را تایید کرده است؛ مردم می‌توانند به هر کسی می‌خواهند رای بدهند؛ ظاهرا نمی‌خواهیم قبول کنیم ۱۳ میلیون نفری که به یک کاندیدای خاص رای دادند؛ فتنه‌گر نیستند.

پورمحمدی تصریح کرد: بنده مواضع سیاسی آقای موسوی را قابل دفاع نمی‌دانستم و به تفکر بسته اقتصادی وی نیز اعتقاد نداشتم.

وی افزود: اشتباه بزرگ آقایان این بود که نتوانستند بفهمند؛ حادثه فتنه چیست و چه کسانی دارند این مسئله را می‌گردانند و خط خودی و دشمن را تشخیص ندادند؛ خودی ممکن است اشتباه کند؛ اما قابل گذشت است.

وزیر دادگستری تصریح کرد: بنده این پرسش را از طرفداران آقای موسوی داشتم که اگر ایشان نظام را قبول نداشت چرا در انتخابات شرکت کرد؟ چرا حضور در انتخابات را ادامه داد؟

پورمحمدی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا دولت تلاش می‌کند موضوع رفع حصر را پیگیری کند، اظهار کرد: در دولت بحثی در خصوص رفع حصر صورت نگرفته است و درخواستی از سوی دولت مطرح نشده است.

وی تصریح کرد: دولت به تنهایی جایگاه تصمیم‌گیری نسبت به این مسئله را ندارد و در دولت نیز این مسئله مطرح نشده است و بنده اعتقاد دارم کشور را باید با کمترین هزینه هدایت کنیم.

وزیر دادگستری افزود: اصلاح‌طلبان به دنبال دامن زدن موضوع رفع حصر هستند و بهتر است کمتر به این مسائل بپردازیم.

پورمحمدی تاکید کرد: باید دایره جذب نظام را افزایش داد و هر فردی از کارهای خود پشیمان شد را در دایره موافقان نظام قرار دهیم.

وی تصریح کرد: بنده شخصا اعتقاد دارم باید راه‌هایی را انتخاب کنیم که برای نظام کم هزینه باشد.

 

انتهای خبر