اطلاع رسانی ناآزاد از بزرگترین برنامه افتتاحی دولت در آذربایجان شرقی!/ ممانعت روابط عمومی استانداری از پوشش خبری سفر مقام ارشد دولت به استان

بی برنامگی و برخورد حذفی روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی با رسانه های استانی، مانع از اطلاع رسانی حداکثری و مطلوب برنامه های سفر معاون رئیس جمهور به استان شد. به گزارش اعتدال پرس، دکتر جهانگیری معاون اول محترم رئیس جمهور و هیئت همراه وی شامل وزیر صنعت و تجارت و معاونین چند وزارتخانه دیگر […]

image_pdfimage_print

بی برنامگی و برخورد حذفی روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی با رسانه های استانی، مانع از اطلاع رسانی حداکثری و مطلوب برنامه های سفر معاون رئیس جمهور به استان شد.

به گزارش اعتدال پرس، دکتر جهانگیری معاون اول محترم رئیس جمهور و هیئت همراه وی شامل وزیر صنعت و تجارت و معاونین چند وزارتخانه دیگر امروز صبح در حالی برای افتتاح تعدادی پروژه بزرگ صنعتی و عمرانی به آذربایجان شرقی سفر کرد که کج سلیقگی ناشی از دعوت گزینشی و محدود رسانه ها از سوی روابط عمومی استانداری و دیگر دستگاههای اجرایی متولی این سفر، امکان اطلاع رسانی بسیاری از رسانه ها بخصوص رسانه های مجازی مطرح و پرمخاطب استان، از برنامه ها و دستاوردهای این سفر را سلب کرد.

این گزارش حاکی است، روابط عمومی استانداری که اصولا متولی و هماهنگ کننده استانی ارشد در پوشش رسانه ای سفرهای استانی مقامات بلندپایه دولت می باشد، همچنین با بی برنامگی و ضعف در هماهنگ نمودن دستگاههای اجرایی دخیل در برنامه های این سفر، باعث سردرگمی و نارضایتی خبرنگاران و رسانه های استان شد.اعتدال پرس لوگو

بطوریکه دستگاههای اجرایی مختلف در استان هر کدام به صورت جزیره ای و مستقل اقدام به دعوت و تشکیل تیم رسانه ای جهت پوشش برنامه های مختص به نهاد خود کرده و عدم برنامه ریزی منظم و یکدست در این خصوص، رسانه های مختلف استان را از پوشش خبری کامل، مناسب و حداکثری سفر معاون اول محترم رئیس جمهور به استان محروم کرد.

بر این اساس و به علت برنامه ریزی ضعیف و برخورد گزینشی و حذفی سرپرست روابط عمومی استانداری، باعث شد اعتدال پرس از پوشش خبری برنامه های جهانگیری معذور باشد چرا که به زعم این آقایان نیازی به اطلاع رسانی اعتدال پرس، این رسانه پرمخاطب و تاثیرگذار استان و شمالغرب کشور از سفر معاون اول محترم نبوده! لذا صرفا به آقای جهانگیری و استاندار محترم عرض خسته نباشید و خداقوت می گوییم.

ضمنا، سوالاتی نیز که از طرف این پایگاه خبری به نمایندگی از مخاطبان سایت و افکار عمومی جهت طرح در این جلسات مد نظر بود، را جهت دریافت پاسخ آنها به دفتر معاون اول محترم ارسال می کند.

جا دارد، استاندار محترم که همین چندی پیش و بدرستی از وضعیت اطلاع رسانی و ارتباطات رسانه ای دستگاههای اجرایی استان انتقاد کرده بود، نست به برخوردهای حذفی و سلیقه ای سرپرست روابط عمومی استانداری که برخلاف منش و دستور صریح استاندار در این خصوص می باشد، تذکر داده و مانع از اعمال سلایق شخصی و اقدامات منفی در توسعه ارتباطات رسانه ای و اطلاع رسانی حداکثری از فعالیتهای دولت در استان شوند.

اعتدال پرس(اعتدال آذربایجان)، بزودی گزارش مشروحی از وضعیت اطلاع رسانی و آسیب شناسی حوزه ارتباطات رسانه ای دولت بالاخص عملکرد نهادهای متولی این مسئولیت مهم در استان و موانع و خلاهای موجود در این خصوص، منتشر خواهد کرد.

انتهای خبر