وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: صدور مجوز برای تک‌خوانی زنان دروغ است/ در آلبوم مورد انتقاد زنان همخوانی داشتند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه انتقادات وارد شده به صدور مجوز آلبوم تک‌خوانی زنان از سوی وزارت ارشاد دروغ است، گفت: در آلبومی که مورد انتقاد قرار گرفته، زنان همخوانی داشته‌اند. به گزارش اعتدال پرس، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه افتتاح نمایشگاه بین‌المللی جهان عاری از خشونت که […]

image_pdfimage_print

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه انتقادات وارد شده به صدور مجوز آلبوم تک‌خوانی زنان از سوی وزارت ارشاد دروغ است، گفت: در آلبومی که مورد انتقاد قرار گرفته، زنان همخوانی داشته‌اند.

به گزارش اعتدال پرس، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه افتتاح نمایشگاه بین‌المللی جهان عاری از خشونت که عصر امروز در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد در جمع خبرنگاران در پاسخ به انتقادات از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: من در ۱۸ ماهی که در وزارت فرهنگ و ارشاد هستم احساس می کنم مجموعه‌هایی هستند که قاعدتا این دولت، دولت منتخب آنها نیست و آنان کاندیدای دیگری دارند که در انتخابات ریاست جمهوری پیروز نشده است.

وی ادامه داد: تمام تلاش آنان این است که با دولت در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری، اقتصادی، سیاست خارجی مقابله کنند و حتی برای این منظور اتاق عملیاتی را تشکیل دادند و به دنبال آن هستند تا با دولت در زمینه هنری مقابله کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه موافق انتقاد هستیم تصریح کرد: ما نظر مخالف و انتقاد را می‌پذیریم اما آنان به این بسنده نمی‌کنند با جعل و تحریف اطلاع‌رسانی غلطی را به مجامع دینی، حوزه‌های علمیه و برخی شخصیت‌های مذهبی می‌کنند و متاسفانه گاهی این تبلیغات دروغ موثر واقع می‌شود.

جنتی با اشاره به انتقادات وارد شده نسبت به صدور مجوز فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه تک‌خوانی زنان گفت: اخیرا موجی را راه انداختند و در آن اعلام می‌کنند که مجوزی برای تک‌خوانی زنان داده شده است در صورتی که تک‌خوانی وجود ندارد و ضمن اینکه عکس آلبومی که به آن انتقاد می کنند عکس یک خانم است اما این آلبوم توسط محسن کرامتی و نوشین طافی همخوانی شده و در واقع تک‌خوانی نبوده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه اصل این خبر دروغ است تصریح کرد: براساس آن حاشیه‌سازی و ایجاد موج علیه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفته که عمل غیراخلاقی، غیردینی است و به آنان می‌گوییم اگر قصد مقابله با دولت را دارند به نقاط ضعف اساسی که وجود دارد بپردازد و چرا دروغ‌پردازی می‌کنند.

جنتی تصریح کرد: برای ما جای تاسف است که عناصر مدعی دفاع از انقلاب، ارزش‌های اسلامی به این دروغ‌پردازی‌ها می‌زنند و هم جای تاسف است که برخی، این حرف‌ها را می‌پذیرند در حالی که در قرآن درباره صحت خبر مبنی بر اینکه خبری جهت دارد تاکید دارد.

جنتی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه اقداماتی برای معرفی این نمایشگاه پوستر جهان عاری از خشونت به جهان کرده‌اید، گفت: با توجه به اینکه دنیا از خشونت رنج می‌برد بخصوص کشورهای همسایه ایران، همچون عراق، افغانستان، سوریه و همچنین در شمال آفریقا احساس می‌کنند که این نوع خشونت و افراط‌گری آنان را تهدید می‌کند و با توجه به اینکه مجمع عمومی سازمان ملل پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران را در زمینه مقابله با جهان عاری از خشونت و افراط‌گری با اجماع تصویب کرده است، پس جا دارد که همه هنرمندان چه در حوزه‌های سینما، تئاتر و در حوزه‌های هنرهای تجسمی از این طرح حمایت کنند.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی در این زمینه و برگزاری نمایشگاه جهان عاری از خشونت اقدامات ارزنده‌ای را انجام داده است، گفت: برای این نمایشگاه افزون بر هزار اثر از ۳۳ کشور جهان شد و برای انتخاب آثار برتر از داوران بین‌المللی استفاده کردیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه آثار این نمایشگاه هم در داخل و هم در خارج قابل ارائه است، تصریح کرد: ما می‌توانیم در مجامع مختلف داخلی مانند مدارس و مراکز آموزشی و هم از طریق رایزن‌های فرهنگی این آثار را در نمایشگاه‌های خارجی و حتی سازمان ملل متحد به نمایش بگذاریم؛سازمانی که برای رسیدن به صلح و دوستی بین کشورها است و امیدواریم بتوانیم در سایر رشته‌های هنری بخصوص در حوزه سینما و تئاتر آثار خوبی را در این زمینه عرضه کنیم.

انتهای خبر