کدام نمایندگان استان از رحیمی پول گرفته اند؟/ واکنش نماینده تبریز به قرار گرفتن نامش در فهرست دریافت کنندگان پول از رحیمی

همزمان با اجرای حکم زندان محمدرضا رحیمی، نام ۱۶۳ نفر از نمایندگان مجالس هشتم و هفتم، به عنوان کسانی که از رحیمی پول گرفته و در انتخابات مجلس صرف تبلیغات خود کرده اند؛ در فضای مجازی و محافل سیاسی منتشر شد. به گزارش اعتدال پرس، یکی از ۱۶۳ نفری که در این لیست به عنوان […]

image_pdfimage_print

همزمان با اجرای حکم زندان محمدرضا رحیمی، نام ۱۶۳ نفر از نمایندگان مجالس هشتم و هفتم، به عنوان کسانی که از رحیمی پول گرفته و در انتخابات مجلس صرف تبلیغات خود کرده اند؛ در فضای مجازی و محافل سیاسی منتشر شد.

به گزارش اعتدال پرس، یکی از ۱۶۳ نفری که در این لیست به عنوان دریافت کننده کمک مالی از رحیمی در انتخابات مجلس هشتم نام برده شده است؛ مسعود پزشکیان، نماینده اصلاح طلب تبریز، آذرشهر و اسکو است.

موضوعی که این نماینده اصلاح طلب تکذیب کرده و گفت: اگر کمی وجدان داشتند لااقل به این فکر می‌کردند که چطور ممکن است بعد از اینکه این فرد علیه من پرونده‌سازی کرده، من بیایم از این آدم برای شرکت در انتخابات پول بگیرم؟

گفتنی است، علاوه بر مسعود پزشکیان نام چند نماینده سابق و فعلی دیگر آذربایجان شرقی نیز در فهرست۱۶۳ نماینده مجلس هشتم که نامشان به عنوان دریافت کنندگان پول از جابر ابدالی با واسطه گری محمدرضا رحیمی، که بارها در فضای مجازی بازنشر شده است؛ دیده می شود.

این نمایندگان که از چهره های مشهور بوده و از هر دو طیف اصولگرا و اصلاح طلب در بین آنها دیده می شود، تاکنون(غیر از پزشکیان) واکنشی در تایید یا تکذیب این لیست نشان نداده اند و اعتدال پرس بزودی در این خصوص اطلاعات تکمیلی را منتشر خواهد کرد.پزشکیان: اگر کمی وجدان داشتند نمی گفتند من از رحیمی پول گرفته ام

پزشکیان شایعه درافت کمک از رحیمی برای انتخابات مجلس هشتم را تکذیب کرد

وی که وزیر بهداشت دولت خاتمی بوده و هم اکنون یکی از چهره های شاخص اصلاحات در مجلس استدر گفت‌وگو با روزنامه اصلاح طلب شرق گفت: «من در این‌باره دو مطلب را بیان می‌کنم. اول اینکه باید به‌روشنی مشخص شود که دقیقا چه کسانی این پول‌ها را گرفته‌اند و دوم اینکه وقتی اسامی مشخص شد، با رسانه‌هایی که اسامی دیگران را به عنوان دریافت‌کننده پول منتشر کرده‌اند برخورد مناسب صورت گیرد.»

پزشکیان ادامه داده است: «اگر ما این پول را گرفتیم باید ما را محاکمه کنند و اگر ما این پول را نگرفتیم و چنین تهمتی به ما زده‌اند باید محاکمه شوند.»

وی در ادامه گفتگوی خود با این روزنامه نزدیک به اصلاح طلبان به تشریح نحوه تامین هزینه های انتخاباتی خود پرداخته و گفت:«من وقتی کاندیدا شدم به همه گفتم که بنده پولی برای خرج‌کردن ندارم و هرکس دلش می‌خواهد کاری کند، از من توقع جبران نداشته باشد. حتی به من گفتند خرج ارسال پیامک‌های گروهی در ایام انتخابات پنج‌‌میلیون‌تومان است و من گفتم این تبلیغات پیامکی را هم نمی‌خواهم و پولی برای این کارها خرج نکردم و از این به بعد هم چنین پول‌هایی خرج نخواهم کرد.»

پرونده پزشکیان در دیوان محاسبات به اتهام سواستفاده مالی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز

پزشکیان سپس ادعا کرده است رحیمی در دوره ریاستش بر دیوان محاسبات پرونده ای علیه وی تشکیل داده بود. وی اظهار داشت: «زمانی که ایشان رییس دیوان محاسبات بود، بنده وزیر بهداشت بودم و این آقا علیه من پرونده تشکیل داده بود و مدعی بود که من در دوران دانشگاه، سوءاستفاده مالی کرده‌ام. اگر کمی وجدان داشتند لااقل به این فکر می‌کردند که چطور ممکن است بعد از اینکه این فرد علیه من پرونده‌سازی کرده، من بیایم از این آدم برای شرکت در انتخابات پول بگیرم؟»

انتهای خبر