رئیس شورای شهر تبریز: استیضاح شهردار به خاطر تخلفات در تیم فوتبال شهرداری/معاونت ورزشی شهرداری غیرقانونی است

جواد ششگلانی در مصاحبه مطبوعاتی خود بین خبرنگاران اظهار کرد: نامه‌ای که هیئت فوتبال استان به فدراسیون فوتبال نوشته است، که در پاسخ به استعلام درخواستی بوده و بعید است کمیته انضباطی یا استیناف تنها به این نامه برای صدور رای اکتفا کرده باشند. وی افزود: طبق بخشنامه فدراسیون فوتبال بازی‌های لیگ باید توسط هیئت‌های […]

image_pdfimage_print

جواد ششگلانی در مصاحبه مطبوعاتی خود بین خبرنگاران اظهار کرد: نامه‌ای که هیئت فوتبال استان به فدراسیون فوتبال نوشته است، که در پاسخ به استعلام درخواستی بوده و بعید است کمیته انضباطی یا استیناف تنها به این نامه برای صدور رای اکتفا کرده باشند.

وی افزود: طبق بخشنامه فدراسیون فوتبال بازی‌های لیگ باید توسط هیئت‌های فوتبال ضبط و یک نسخه آن به فدراسیون ارسال شود که با توجه به اینکه فیلمبردار باشگاه شهرداری و هیئت فوتبال استان یک نفر بود، به ادعای فیلمبردار از ضبط این بازی از سوی باشگاه شهرداری ممانعت به عمل آمده است.

ششگلانی افزود: خود من از کمیته انضباطی شاکی هستم که در رای اعلامی به این نامه استناد شده و جواب این نامه باید داخل پرونده می‌شد و حتما با فدراسیون فوتبال در مورد این موضوع برخورد خواهم کرد.

شورا به قضیه فوتبال شهرداری تبریز ورود نکرده است

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: شورا به قضیه تیم شهرداری ورود نکرده است، ولی شهردار تبریز باید پاسخگوی مسائل مربوط به تیم شهرداری باشد و از ایشان خواسته‌ایم که توضیحات لازم را ارائه دهد.

وی تصریح کرد: که شهردار تبریز ۱۵ روز برای توضیح فرصت دارد و اگر نتواند شورا را قانع کند مراحل بعدی سئوال از وی و استیضاح است.

کمیته استیناف برای تخفیف مجازات است نه تشدید

ششگلانی با اعتراض به رای کمیته استیناف گفت: مبنای کار این کمیته در تخفیف مجازات بوده و نه در تشدید آن.

وی افزود: بعد از رای کمیته انضباطی جلساتی در کمیسیون مجلس و جلسه‌ای با حضور آقایان کفاشیان، اسبقیان، آیت الهی و قره‌سید و خود من برگزار شد.

معاونت ورزشی شهرداری غیرقانونی است

ششگلانی با اعلام اینکه رئیس شورای شهر مجری مصوبات است، تصریح کرد: در مورد معاونت ورزشی شهرداری تبریز مخالفت خود را اعلام کرده و این پست غیرقانونی بوده و باید اراده جمعی در شورا می‌شد تا از شهردار در این مورد سئوال شود.

وی ضمن اعتراض به تعطیلی باشگاه شهرداری تبریز گفت: رفتن آقای نوین به هیئت مدیره باشگاه تراکتورسازی به شورای شهر ربطی نداشته و خود ایشان باید در این مورد پاسخگو باشند.

وی افزود: نیت از عضویت نوین در هیئت مدیره باشگاه تراکتورسازی، کمک شهرداری به این تیم است، اما شهردار تبریز به تنهایی و بدون مصوبه شورای اسلامی شهر نمی‌تواند کمکی به تراکتورسازی کند.

به خودم نمره بیست می دهم

رئیس هیئت فوتبال استان آذربایجان‌شرقی که نزدیک به دو دهه در این سمت تکیه زده است در پاسخ خبرنگاری که پرسیده بود چه نمره‌ای به خود می‌دهید، گفت: من از لحاظ مدیریتی به خود نمره بیست می‌دهم و این را می‌توانید پررنگ بنویسید.

وی در پاسخ خبرنگاری دیگر در مورد حمایت رئیس هیئت فوتبال یک استان از تیم‌های آن منطقه نیز گفت: من نمی‌توانم تخلف کنم، وظیفه هیئت فوتبال استان هماهنگی است و وقتی مربی و بازیکنی تخلف کرده‌اند، هیئت فوتبال زمینه را فراهم کرد که آنها در فدراسیون و کمیته انضباطی از خود دفاع کنند.

ششگلانی گفت: اگر با نامه هیئت فوتبال استان، میرمعصوم سهرابی را محروم کردند، اما در کمیته استیناف محرومیت وی لغو شد.

محمدپور مدیر باشگاه است نه مالک ماشین‌سازی

ششگلانی در مورد قضیه باشگاه ماشین‌سازی تبریز و نامه این هیئت به استانداری گفت: سال گذشته از طریق هیئت فوتبال استان تیم ماشین‌سازی به جوانان خیر واگذار شد و بعد ادغام جوانان خیر در موسسه کوثر و عدم تقبل مسئولیت این موسسه نسبت به باشگاه ماشین‌سازی، سرنوشت این تیم باید در استانداری مشخص شود، همانطور که واگذاری آن به جوانان خیر نیز در استانداری صورت گرفته بود.

رئیس هیئت فوتبال استان با بیان اینکه توافقات ماشین‌سازی با سپاه عاشورا به صورت شفاهی بوده، افزود: سینا اصل محمدپور مدیر باشگاه ماشین‌سازی است نه مالک آن و روز گذشته در جلسه‌ای وضعیت وی در تیم ماشین‌سازی تشریح شد.

امسال کارخانه تراکتورسازی درخواست کمک کرده است

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در پاسخ خبرنگاری مبنی اینکه لایحه خرید سهام باشگاه تراکتورسازی توسط شهرداری تبریز حرکت تبلیغاتی اعضای شورا اسلامی بوده و چرا در سال‌های گذشته به تراکتورسازی کمک نمی‌شده است، گفت: این تفسیر شخصی خبرنگار سئوال کننده است.

ششگلانی گفت: امسال کارخانه تراکتورسازی از شورای اسلامی درخواست کمک به تیم تراکتورسازی کرده و خرید سهام این باشگاه به صورت سه فوریتی در صحن شورا رای نیاورد و به کمیسیون مربوط بازگشت.

از نکات قابل ذکر این مصاحبه مطبوعاتی مکان برگزاری آن بود. سه روز بعد از افتتاح ساختمان جدید هیئت فوتبال استان، مصاحبه رئیس هیئت در زیر زمین یک نمایشگاه خودرو برگزار شد که فضای مکان مصاحبه برای خبرنگاران حاضر جالب نبود.

فارس

انتهای خبر