در سفر احمدی نژاد به تبریز چه گذشت؟!/ حواشی سفر رئیس جمهور سابق + تصاویر و فیلم

سفر محمد احمدی نژاد به تبریز که به منظور حضور در مجلس بزرگداشت مادر مرحوم وی که از طرف جمعی از هواداران و مدیران دولت سابق در تبریز برپا شده بود، با حواشی جالبی همراه بود. به گزارش اعتدال پرس و به نقل از رسانه های خبری حاضر در مراسم، محمود احمدی‌نژاد برای شرکت در […]

image_pdfimage_print

سفر محمد احمدی نژاد به تبریز که به منظور حضور در مجلس بزرگداشت مادر مرحوم وی که از طرف جمعی از هواداران و مدیران دولت سابق در تبریز برپا شده بود، با حواشی جالبی همراه بود.

به گزارش اعتدال پرس و به نقل از رسانه های خبری حاضر در مراسم، محمود احمدی‌نژاد برای شرکت در مراسم یادبود مادرش ساعت ۱۴٫۵۵ دقیقه وارد فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز شد و مورد استقبال هواداران و جمعی از مدیران دوره دولت خود قرار گرفت.

در جمع استقبال کنندگان در فرودگاه تبریز، آیت الله قریشی نماینده آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، محمد حسین فرهنگی، نماینده تبریز و وحید جلال زاده، استاندار سابق آذربایجان غربی حضور داشتند. حجت الاسلام دادیزاده و جمعی از خانواده های شهدا و اقشار مختلف دیگر نیز به استقبال احمدی نژاد رفته بودند.

حجج اسلام برگی و دادی زاده از روحانیون مشهور تبریز در مراسم ترحیم مادر بزرگوار دکتر احمدی نژاد به سخنرانی پرداختند. حاج صادق کمالی از مداحان قدیمی و مشهور تبریز نیز در این مراسم به مدیحه سرایی پرداخت.

رئیس جمهور سابق کشورمان به تبریز را در این سفر علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی دولت دهم، محمد رضا میر تاج الدینی معاون پارلمانی دولت دهم، ثمره هاشمی و برادرش امیر همراهی می‌کردند.

وی پس از مراسم کوتاه استقبال در فرودگاه به سمت محل برگزاری مراسم یادبود مادرش سیده فاطمه قادری در محله قطران مسجد نظیروندی تبریز حرکت کرد تا در این مجلس که از سوی طرفداران وی در آذربایجان شرقی تشکیل شده بود، حضور یابد.

صدها نفر از هواداران رئیس جمهور سابق در مسجد نظیروندی حاضر شده بودند تا به وی بابت درگذشت مادرش تسلیت بگویند و دیداری با او تازه کنند.

حضور گسترده مردم،مراسم را از عرف عادی خارج کرد/استقبال فرهنگی از احمدی نژاد/بنر ها سه بار پایین آورده شد/هجوم گسترده مردم، مسئولین را از چشم تیز بین دوربین ها دور نگه داشت

مهمترین حاشیه مراسم یادبود مادر رئیس جمهور سابق، حضور گسترده طیف های مختلف مردم بود که تا حدودی غیر قابل پیش بینی بود.

به اذعان بسیاری از تحلیلگران سیاسی و همانطور که پیش بینی می شد، مراسم ترحیم مادر مرحومه رئیس جمهور پیشین کشورمان بیشتر از آنکه یک مجلس ختم معمولی باشد به یک نمایش سیاسی تبدیل شد و فرصتی برای عرض اندام و قدرت نمایی نیروهای حامی احمدی نژاد در تبریز فراهم آورد تا شاید زنگ خطری باشد برای حامیان دولت یازهم در استان!. سر داده شدن شعارهایی خاص این برداشت را بیشتر تقویت می کرد.

مردم از ساعاتی قبل در مقابل مسجد نظیروند تجمع کرده و منتظر رسیدن احمدی‌نژاد بودند که وی با نیم ساعت تاخیر و با استقبال مردم وارد مسجد شد.

هجوم گسترده مردم، مسئولین را از چشم تیز بین دوربین ها دور نگه داشت. تعدادی از هواداران احمدی نژاد، گوسفند برای قربانی آماده کرده بودند.

به علت حضور گسترده مراسم از عرف معمولی خارج شده و علمای حاضر در جلسه شخصا مردم را به آرامش دعوت کردند. حضور رسول خطیبی در مراسم، حاشیه سیاسی را به حاشیه ورزشی تبدیل کرد.

بیشتر حاضران با موبایل‌هایشان مشغول عکس و فیلمبرداری از مراسم بودند.

در این مراسم بیشتر مدیران و فرمانداران سابق استان آذربایجان‌شرقی در دولت احمدی‌نژاد شرکت کرده بودند که می‌توان به حجت‌الاسلام میرتاج الدینی(معاون پارلمانی)، اشرف نیا(معاون عمرانی استاندار)، تراب محمدی(مدیرکل میراث فرهنگی)، مسعود محمدیان(جهاد کشاورزی)، یونس فاتح(مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی)، رئیسی(محیط زیست)، حجت‌الاسلام ابراهیمی (مدیر کانون فرهنگی پرورشی کودکان)، فیروز رضایی (مدیرکل آموزش و پرورش)، علی داننده (مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی)، بهزاد زندیه(مدیرکل دامپزشکی)، اسدیان(مدیرکل بازرسی استانداری)، فروغی(فرماندار ورزقان)، صادقی(مدیرکل بهزیستی) اشاره کرد.

عدم حضور بیگی استاندار سابق و تیم وی در استانداری و نیز برخی دیگر از مدیران ارشد استان در دولت احمدی نژاد در این مراسم، از نکات جالب توجه آن بود.

جالب اینکه هیچ یک از مدیران بازمانده از دولت احمدی نژاد در دولت یازدهم در استان از جمله سیابانی، دینی، نظری، امین فرد، رسولی، حسینی، مسجدی، چمنی و نیز مدبر و شیاری مسئولان ستادهای انتخاباتی وی در سال ۸۸، در این مراسم حضور پیدا نکردند.

از دولت فعلی نیز هیچ مسئولی در این مراسم حضور پیدا نکرد.

حجت الاسلام میرتاج الدینی درباره علت عدم حضور بیگی، استاندار سابق آذربایجان شرقی در مراسم گفت: قرار بر این بود که حضور داشته باشند اما حتما بنا به حادث شدن گرفتاری حضور نیافته اند.

وی همچنین دلیل عدم حضور آیت الله مجتهد شبستری در این مراسم را حضورشان در تهران اعلام کرد و از ارسال پیام تسلیت از سوی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خبر داد.

علاوه بر مسئولین سابق استان، تعدادی از فعالین سیاسی و روحانیون در این مراسم حضور داشتند که می توان به حجت الاسلام بجانی، مسئول انصار حزب الله تبریز اشاره کرد.

حاضران در این مراسم با سردادن چندباره شعارهایی نسبت به احمدی نژاد ابراز علاقه کرده و به وی تسلیت گفتند.

چند بنر در اطراف مسجدی نظیروندی محل برگزاری مراسم والده احمدی‌نژاد با عکس وی نصب شده بود.

خیابان‌های اطراف برگزاری این مراسم با ترافیک سنگین مواجه بود و تعدادی از مردم نیز در حال نوشتن نامه بودند تا به دست وی برسانند.

مادری از راننده یکی از خودروهای احمدی‌نژاد پرسید که احمدی‌نژاد از کدام در مسجد بیرون می‌آید راننده برگشت و گفت که نمی‌دانم؛ در کنار ماشین فرد دیگری گفت، مادر کاری دارید کمک‌تان کنم که وی در جواب گفت، مگر وی الان رئیس جمهور است که اینطور دوره‌‌اش کرده‌اید.

تعداد زیادی نامه از سوی مردم که بیشتر آنها در همان مکان نوشته شد به دست وی یا محافظان وی رسانده شد.

همچنان، سکوت اختیار می کنم!

در حین سخنرانی احمدی نژاد، مردم با شعار یار علی در نهروان، سکوتو بشکن قهرمان، وی را مورد حمایت خود قرار دادند. اما احمدی نژاد در پاسخ اظهار داشت: هم من و هم شما حرف ها برای گفتن داریم اما صدها احمدی نژاد فدای آرمان های انقلاب. حفظ نظام و حرکت به سمت آرمان های انقلاب مهمترین ماموریت ما می باشد.

رئیس جمهور سابق که پس از پایان مراسم با ازدحام جمعیت در مقابل مسجد روبرو شده بود در داخل ماشین حامل خود در پاسخ به سؤال خبرنگار تبریزبیدار مبنی بر اینکه آیا در انتخابات سال ۹۶ حضور خواهید داشت؟ گفت: دعا کنید تا سال ۹۶ امام زمان عج ظهور کنند.

محمود احمدی نژاد در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه اگر بخواهید مردم تبریز را در یک جمله توصیف کنید چه می گویید؟ اظهار داشت: از طرف من به همه مردم تبریز بگویید: هامیا نوکرم!

مراسم ترحیم مرحومه “سیده فاطمه قادری” مادر محمود احمدی نژاد در حالی در مسجد نظیروندی تبریز به پایان رسید که پس از پایان مراسم هواداران رئیس جمهور سابق با جمع شدن گرد خودروی حامل احمدی نژاد به ابراز احساسات نسبت به او پرداخته و شعارهایی در حمایت از وی سر دادند.

سخنرانان مراسم احمدی نژاد چه گفتند؟

حجج الاسلام و المسلمین دادیزاده و برگی در مراسم یادبود والده محمود احمدی نژاد در تبریز سخنرانی کردند.

دادیزاده: برای دکتر احمدی نژاد آیه بت شکنی ابراهیم آمد

حجت الاسلام و المسلمین دادیزاده یکی از سخنرانان مراسم والده رئیس جمهور سابق اظهار داشت: ای کاش ائمه اطهار(ع) در سختی های رسالت یک احمدی نژاد داشتند.

وی افزود: من در ایام انتخابات برای انتخاب رئیس جمهور انقلابی سه بار در مسجد الحرام و در مقام ابراهیم استخاره کردم. برای یکی از کاندیداها آیه جهنم آمد، برای دیگری آیه کناره گیری و برای دکتر احمدی نژاد آیه بت شکنی ابراهیم آمد. از آن لحظه بر خود واجب دانستم که به آقای احمدی نژاد رای بدهم. استخاره من عملی شد و  معتقدم احمدی نژاد بت های بزرگی را شکست.

برگی: ما احمدی نژاد را با اللهم عجل لولیک الفرج می شناسیم/ ما به این علت که در روز تنفیذ ، دست رهبری را بوسیدید، به شما عشق می ورزیم

حجت الاسلام و المسلمین برگی یکی دیگر از سخنرانان این مراسم اظهار داشت: ما احمدی نژاد را با اللهم عجل لولیک الفرج می شناسیم.

برگی خطاب به احمدی‌نژاد گفت: ما شما را سرباز رهبر می‌شناسیم و عزیز دل ما هستید و دست شما را می‌بوسیم، چراکه در اول مراسم تنفیذ دوره نخست دست رهبر را بوسیدید. وی با بیان اینکه برای ملت ایران فصل‌الخطاب فرمایشات رهبری است، گفت:  شما سرباز رهبر و انقلاب هستید و ما نوکر شما هستیم تا زمانی که سرباز رهبر بمانید.

افتتاح کارخانه ها در دولت امروز مرهون زحمات دولت شماست

وی در پایان تصریح کرد: خدمات شما به این انقلاب و کشور انکار شدنی نیست. کسانی که مسکن مهر را مزخرف می نامند، نادان هستند. افتتاح کارخانه ها در دولت امروز مرهون زحمات دولت شماست. رهبری هم تا آخرین لحظات دولت دهم، از شما حمایت کردند.

حجت‌الاسلام رسول برگی با بیان اینکه خدمات احمدی‌نژاد در دوران ریاست جمهوری‌اش به ویژه در راه و شهرسازی و مسکن و عمران بر کسی پوشیده نیست، گفت: امروز اگر شاهد افتتاح طرح‌های عمرانی یا کارخانه در کشور هستیم، همگی آنها مربوط به دوران شماست.

احمدی نژاد در تبریز چه گفت؟

محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق در مراسم یادبود والده مرحومش که با حضور پرشور طیف های مختلف مردم برگزار شد، با قدردانی از همدردی صمیمانه مردم آذربایجان اظهار داشت: از خدای بزرگ میخواهم، مردم آذربایجان را از یاران حقیقی امام عصر قرار داده و در برقراری و اداره حکومت جهانی امام عصر(عج) نقش تعیین کننده ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه صدها امثال احمدی‌نژاد فدای یک لحظه عزت و عظمت ملت ایران است، ادامه داد: عزیزان من امروز کشور عزیز ما و انقلاب ما بیش از هر زمان نیازمند همدلی، وحدت و استحکام در مقابل فاسدان و جهانخواران بی‌فرهنگ است.

رئیس جمهور سابق‌ کشورمان با بیان اینکه از عشق من به مردم تبریز باخبرید، وقتی اسم آذربایجان و تبریز آورده می‌شود، احساس افتخار و پشتیبانی می‌کنم، خاطرنشان کرد: آذربایجان و تبریز نشان داده‌اند که همیشه در پیچ‌های تند، حساس و سرنوشت‌ساز تاریخ با آگاهی، ایمان، همبستگی و فداکاری کشتی کشور را به سمت ساحل هدایت کرده‌ و راه را برای ملت ایران باز کرده‌اند.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: مگر می‌شود کسی آذربایحان و تبریز را بشناسد و با مردم، ارزش‌ها و سنت‌های متعالی آن آشنا شود و عاشق و افتخار آن نشود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: گسترده‌ترین شبکه‌های رسانه‌ای و مراکز قدرت جهانی دست شیاطین هستند و دست آنها به خون انسان‌‌ها آغشته است.

وی اضافه کرد: بوی عطر بهار و نرگس در فضای عالم پیچیده است؛ مردم آذربایجان و تبریز در طول تاریخ همانطور که پیشگام هستند در حرکت آخر  نیز امیدوارم پیشگام باشند.

رئیس جمهور سابق کشورمان ضمن تشکر صمیمانه از همدردی مردم آذربایجان به ویژه تبریز، تأکید کرد: من برادر و خادم کوچک شما هستم. از خدای بزرگ می‌خواهم مردم آذربایجان را از یاران حقیقی امام عصر (عج) در اداره و برقراری حکومت جهانی قرار دهد.

مردم در حین سخنرانی احمدی‌نژاد شعار «یارعلی قهرمان، سکوتو بشکن قهرمان» سر دادند و احمدی‌نژاد به شعار مردم پاسخ داده و گفت: هم من حرف دارم، هم شما، اما حفظ نظام و آرمان‌های بلند انقلاب مهم‌ترین مأموریت ماست.

محمود احمدی نژاد در بازگشت از تبریز به تهران با اعضای تیم استقلال همسفر شد.

نکته قابل توجه بازگشت محمود احمدی‌نژاد ، همسفر شدن وی با اعضای تیم استقلال تهران بود

تیم فوتبال استقلال بلافاصله پس از پایان دیدار با گسترش فولاد تبریز راهی فرودگاه شد تا با پرواز ساعت ۱۹:۴۰ دقیقه هواپیمایی آتا به مقصد تهران حرکت کند که رئیس‌جمهور سابق نیز در این پرواز حضور داشت.

بازیکنان تیم استقلال پس از دیدن رئیس‌جمهور با وی برخورد جالب توجهی داشتند که البته این مسئله موجب تعجب مسافران پرواز شده بود.

…………………………………………………………………………………………………………………..

 

 

عکاس: مصطفی دولتی

 

اخبار مرتبط:

انتهای خبر