حیدراوغلی: جای خالی اصلاح طلبان آذربایجانی در همایش اصلاح طلبی؛ قهر سیاسی اصلاح طلبان استان یا…؟

چندی پیش «شورای هماهنگی جبهه اصلاحات» با هدف همگرایی و واکاوی فضای سیاسی کشور و بررسی شرایط حضور در انتخابات مجلس دهم، اقدام به برگزاری همایش سراسری اصلاح‌طلبان در کانون توحید تهران کرد. در این همایش که عبدالواحد موسوی لاری عضو مجمع روحانیون مبارز، شرکت کنندگان در آن را تشکل‌های «اصلاح‌طلب و معتدل» اعلام کرد؛ […]

image_pdfimage_print

چندی پیش «شورای هماهنگی جبهه اصلاحات» با هدف همگرایی و واکاوی فضای سیاسی کشور و بررسی شرایط حضور در انتخابات مجلس دهم، اقدام به برگزاری همایش سراسری اصلاح‌طلبان در کانون توحید تهران کرد.

در این همایش که عبدالواحد موسوی لاری عضو مجمع روحانیون مبارز، شرکت کنندگان در آن را تشکل‌های «اصلاح‌طلب و معتدل» اعلام کرد؛ وی به همراه دکتر عارف، منتجب نیا و سیدهادی خامنه ای سخنرانی کرده و پیام هاشمی رفسنجانی و سید محمد خاتمی هم قرائت شد.

احد حیدر اوغلی، از فعالان جریان اصلاح طلب استان که تنها شرکت کننده استان در این همایش بود، یادداشتی در این خصوص در اختیار اعتدال پرس قرار داده که در زیر می آید:

جای خالی اصلاح طلبان آذربایجانی در همایش اصلاح طلبی

در حالی که طی چندین ماه گذشته تکاپوی اصلاح طلبان بعد از پیروزی دکتر روحانی در انتخابات ریاست جمهوری و باز شدن فضای سیاسی کشور بیشتر شده و آنها همایش های متعددی را در تهران و استان های مختلف برگزار کرده اند، ولی علی رغم سفرهای متعدد دکتر عارف و حجت الاسلام موسوی لاری به استان آذربایجان شرقی و حتی سفرهای متعدد سران اصلاح طلبان استانی به تهران و نیز علی رغم نشست اصلاح طلبان کشور در کانون توحید و حضور افراد سرشناس در آن، متاسفانه هیچ یک از چهره های شاخص اطلاح طلب آذربایجان شرقی در این همایش حضور نداشتند.

آنهایی که تا دیروز دم از اصلاح طلبی می زدند و در همه جریانات سیاسی حضور چشمگیری داشتند، متاسفانه در این همایش حضور نداشتند. جای تعجب است که آیا استان اذربایجان شرقی با این پیشینه سیاسی و تاریخی و داعیه اصلاح طلبی و حضور چشمگیر مردم در انتخابات، و به نوعی نگاه ویژه سیاسی حاکم در این منطقه عدم حضور چهره های شاخص اصلاح طلبی استان در این همایش جای تعجب و سوال دارد؟!

محور اصلی این همایش رسیدن به وحدت نظر و اجماع کلی در بحث انتخابات مجلس و ترجیح دادن منافع جبهه اصلاح طلبی به منافع حزبی و نگاه ویژه به ساختار منسجم در مجلس آتی، لزو بازبینی در سیاست های انتخاباتی و شاخص های لازم برای مجلس مقتدر، و با وجود چهره های شاخص اصلاح طلبی، چگونه شده است که چهره های اصلاح طلبی استان اذربایجان شرقی در این همایش حضور نداشتند؟ چه چیزی مانع از شرکت این افراد در این همایش گردیده است؟ آیا عملکرد قیم مآبانه ای تیم مدیریتی دولت روحانی در استان و رکود فعالیت های سیاسی باعث عدم حضور این افراد گردیده است؟ و یا این امر را می توان در اثر قهر سیاسی اصلاح طلبان استانی دانست؟ عدم حضور این افراد چه پیامی را می خواهد ارسال نماید؟

آنچه مسلم است این است که در استان آذربایجان شرقی در میان طیف اصلاح طلبان متمایل به جریان دوم خرداد و جبهه اعتدال روز به روز شکاف عمده ای بروز می کند، ولی به هر حال جای خالی این اصلاح طلبان استانی در این همایش جای سوال و تردید دارد و باید در آینده به این ابهامات پاسخ داده شود.

انتهای خبر