با حضور شهردار تبریز، طرح نوسازی آپارتمان های نگین پارک کلنگ زنی شد/ شهردار منطقه یک تبریز: آپارتمان های چوب کبریتی در شان شهروندان نیست

در ادامه نهضت نوسازی بافت های فرسوده شهری و با مشارکت بخش خصوصی و حمایت شهرداری منطقه یک تبریز، طرح تجدید بنا و نوسازی آپارتمان های مجتمع مسکونی نگین پارک تبریز کلنگ زنی شد. تحول شهر نیازمند اتحاد مردم ومسئولین است به گزارش اعتدال پرس، در مراسم کلنگ زنی، تجدید بنا و نوسازی آپارتمان های […]

image_pdfimage_print

در ادامه نهضت نوسازی بافت های فرسوده شهری و با مشارکت بخش خصوصی و حمایت شهرداری منطقه یک تبریز، طرح تجدید بنا و نوسازی آپارتمان های مجتمع مسکونی نگین پارک تبریز کلنگ زنی شد.

تحول شهر نیازمند اتحاد مردم ومسئولین است

به گزارش اعتدال پرس، در مراسم کلنگ زنی، تجدید بنا و نوسازی آپارتمان های مجتمع مسکونی نگین پارک که با حضور شهردار کلانشهر تبریز ، شهردار منطقه یک، اعضای شورای اسلامی تبریز و جمعی از سرمایه گذاران برپزار شد، دکتر نجفی شهردار تبریز با اشاره به تصویب به موقع بودجه ۲۸۵۰ میلیارد تومانی سال ۹۴ توسط اعضای شورای اسلامی کلانشهر تبریز اظهار داشت :۷۰ درصد بودجه مذکور در حوزه های عمرانی و خدماتی شهر است که امیدواریم با تحقق آن در شهر در حال توسعه تبریز اقدامات بسزایی به ثبت رسانیم.

نجفی با بیان اینکه در حال حاضر شهرداری پروژه هایی به ارزش ۱۴۰۰ میلیارد تومان در سطح کلانشهر تبریز انجام می دهد تصریح کرد: زندگی برخی از شهروندان تبریزی در شرایط نامطلوب، امری بسیار آزار دهنده است و بایستی به این مسئله واقف باشیم که شهر جز با همکاری شهروندان توسعه نخواهد یافت و وظیفه دولت و شهرداری در این خصوص بسترسازی و کمک به رشد وتوسعه شهرهاست.

تحول شهر نیازمند اتحاد مردم ومسئولین است title=

وی ادامه داد: تبریز در ۵ دوره پایتخت ایران بزرگ بوده و یکی از افتخارآمیزترین شهرهای منطقه و کشور است؛ به نظرم کلانشهر تبریز بایستی به حدی از توسعه نائل گردد که بتواند به کشورهای همسایه نیز خدمات ارائه نماید.

شهردار کلانشهر تبریز با تاکید بر ضرورت ارتقاء سطح زندگی مردم به حد متوسط یادآور شد: در سال جاری حدود ۵ هزار میلیارد تومان پروژه های سرمایه گذاری در شهر تبریز آغاز شده و ادامه این امر نیازمند ایجاد شرایط امنیتی و حمایتی برای سرمایه گذاران است.

وی از صدور پروانه ساختمانی و ارائه خدمات شهرداری از طریق دفاتر پیشخوان از سال آینده خبر داده و گفت: بایستی همه کارها وقوانین شفاف سازی شده و مردم از کارهایانجام شده ، مطلع گردند.

نجفی تحول شهر را نیازمند اتحاد مردم و مسئولین دانست و افزود:۲۱ نفر اعضای شورای اسلامی کلانشهر تبریز هر کدام نماینده گروهی از مردم بوده و می توانند با نظارت بر عملکرد شهرداری در خصوص مسائل مختلف شهر برنامه ریزی نموده و پیگیر امور باشند.

وی در خصوص پروژه آپارتمان های نگین پارک اظهار داشت: این پروژه در منطقه ای با آب وهوای خوب و امکانات و فضایی با ارزش ساخته می شود و بایستی سرمایه گذار با توجه به زمان بندی و کیفیت کار، این پروژه را به عنوان پروژه ای الگو و نمونه مطرح سازد.

شهردار کلانشهر تبریز همچنین با تاکید بر ضرورت ساختی شهری آبادتر از گذشته خاطر نشان ساخت: بایستی در انجام هر کاری ابتدا برنامه ریزی و بعد تلاش نماییم و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در صددیم در کلانشهر تبریز در ۲/۵ سال آینده تحولات بزرگی ایجاد نماییم.

وی در خاتمه با اشاره به وضعیت نامناسب خیابان سطح شهر تبریز یادآور شد:متاسفانه خیابان های سطح شهر وضعیت نامناسبی داشته و موجبات نارضایتی و فرسودگی خودروها را به دنبال دارد که برای رفع این مشکل بایستی از ماشین آلات و مصالح با کیفیت استفاده نماییم.

آپارتمان های چوب کبریتی در شان شهروندان نیست title=

آپارتمان های چوب کبریتی در شان شهروندان نیست

دکتر بهرا شهردار منطقه یک کلانشهر تبریز در مراسم کلنگ زنی ، تجدید بنا و نوسازی آپارتمان های مجتمع مسکونی نگین پارک طی سخنانی وجود آپارتمان های چوب کبریتی آسیب پذیر در مقابل زلزله را در شان شهروندان ندانسته و اظهار داشت: از اعضای هیئت امنای مجتمع های واقع در این مسیر دعوت کردیم با تجدید بنا مجتمع هایشان نسبت به رفع بسیاری از مشکلات اقدام نماییم.

بهرا در خصوص مشخصات پروژه نگین پارک تصریح کرد: کل زیربنای احداث غیر مفید پروژه مذکور ۱۲ هزار متر مربع و با ۱۵۰۰ متر مربع اعیانی می باشد که با تجدید بنا متراژ مذکور دو برابر شده و ساخت پارکینگ ویژه مهمان از جمله امکانات منحصر به فرد آن خواهد بود.

شهردار منطقه یک تبریز با دعوت از هیئت امنای مجتمع های فرهنگ شهر، گلپارک، شفیع زاده و نگین پارک جهت بازسازی مجتمع ها تاکید کرد: در صورت نوسازی آپارتمان های مذکور واحدهای مسکونی بزرگتر از متراژ فعلی شده و سود خوبی نصیب ساکنین خواهد شد.

وی همچنین با بیان اینکه شهرداری و اعضای شورای اسلامی کلانشهر تبریز با تمام توان و امکانات به صورت شبانه روزی در خدمت اهالی می باشند اضافه کرد: امیدواریم با نوسازی آپارتمان های مذکور در شان مردم تبریز ، بتوانیم به عنوان الگو و سرمشق در کل کشور مطرح شده و با ساخت منحصر به فرد ترین و لوکس ترین آپارتمان ها با توجه به استعداد بی نظیر منطقه ، سرمایه ها و امکانات بالقوه را به بالفعل تبدیل نماییم.

 نوسازی بافت فرسوده نیازمند گام های اساسی است

نوسازی بافت فرسوده نیازمند گام های اساسی است title=

عضو شورای اسلامی کلانشهر تبریز با ابراز نگرانی از وجود بافت های فرسوده شهری یادآور شد: بافت های فرسوده در دیگر کشورها از جمله کشور ترکیه در سایه تدابیر و مدیریت قوی به مرور کم شده در حالیکه در کشور ما ، تاکنون اشخاص خودشان قدم هایی در نوسازی بافت های فرسوده برداشته اند.

وی ادامه داد:هم اکنون بخش عمده جمعیت در ۵ هزار هکتار بافت ناکارآمد و ۲۵۰۰هکتار حاشیه نشینی زندگی می کنند که بایستی در این حوزه قدم های اساسی برداشته شده و به عنوان الگویی برای دیگرمناطق مطرح گردیم.

بابایی اقدم ادامه داد: هم اکنون بسیاری از مجتمع ها به لحاظ پارکینگ و استحکام بنا با مشکلات زیادی مواجه بوده که برای رفع این مشکلات بایستی از پتانسیل های موجود ، توان و امکانات خود و سرمایه گذاران استفاده نماییم.

حمید قره بگلو نماینده سرمایه گذاران (برادران زارعی)  در مراسم کلنگ زنی با بیان اینکه تاکنون ذهنیت ها نسبت به کار جمعی زیاد مثبت نبوده اظهار داشت: تا به امروز پروژه هایی مشابه ولی در مقیاس های کوچک انجام شده است ولی هیچ پروژه ای در این مقیاس و با این سرعت موفق به دریافت مجوز و صدور پروانه نگردیده بود .

وی با اشاره به حمایت های بی دریغ شهردار منطقه یک از سرمایه گذاران پروژه نگین پارک خاطر نشان ساخت: امیدوارم با اتمام وتحویل به موقع پروژه مذکور بتوانیم این پروژه را به عنوان یکی از پروژه های الگو در این منطقه مطرح سازیم.

قره بگلو در پایان در خصوص مشخصات پروژه نگین پارک خاطر نشان ساخت:این پروژه در متراژ۱۲۷۰۰ متر مربع و در ۱۳ طبقه سازه ای و ۱۱ طبقه مسکونی شامل ۴۲ واحد و با سرمایه گذاری حدود ۳۰۰ میلیارد ریالی انجام خواهد شد.

۶کلنگ زنی شهرداری تبریز

۱کلنگ زنی شهرداری تبریز

۲کلنگ زنی شهرداری تبریز

۵کلنگ زنی شهرداری تبریز

۳کلنگ زنی شهرداری تبریز

۴کلنگ زنی شهرداری تبریز  ۷کلنگ زنی شهرداری تبریز

انتهای خبر