تشریح بودجه شهرداری تبریز از زبان دکترحاجی پور:کاهش ۱۰درصدی هزینه های جاری بودجه ۹۴ / تخصیص وام برای ساماندهی بافت فرسوده و حاشیه نشینی/ افزایش۲۰ درصدی بودجه شهرداری استان

عضو شورای شهر تبریز و رئیس شورای استان، در جلسه تشریح جزئیات بودجه سال ۹۴ شهرداری تبریز اظهار کرد: وظیفه اصلی شورای اسلامی استان و شورای شهر، توسعه متوازن شهر تبریز و استان است و رویکرد بودجه سال ۹۴ شهرداری تبریز هم بر اساس توسعه پروژه های عمرانی و آبادنی شهر تبریز به صورت متوازن […]

image_pdfimage_print

عضو شورای شهر تبریز و رئیس شورای استان، در جلسه تشریح جزئیات بودجه سال ۹۴ شهرداری تبریز اظهار کرد: وظیفه اصلی شورای اسلامی استان و شورای شهر، توسعه متوازن شهر تبریز و استان است و رویکرد بودجه سال ۹۴ شهرداری تبریز هم بر اساس توسعه پروژه های عمرانی و آبادنی شهر تبریز به صورت متوازن است.

به گزارش اختصاصی اعتدال پرس، احتشام حاجی پور با بیان اینکه بخش عظیم بودجه عمرانی تصویب شده، برای نوسازی و احیاء بافتهای فرسوده و بهسازی مناطق حاشیه نشین شهر هزینه خواهد شد، افزود: ۶۰ درصد این پروژه ها برای مناطق حاشیه ای و محروم شهر اختصاص یافته است.

وی که در جمع خبرنگاران سخن می گفت، با اشاره به اهمیت رسانه ها در گوشزد کردن نارسایی ها و معضلات، خواستار رصد و پیگیری نحوه اجرای بودجه تصویب شده شد و اضافه کرد: اگر بودجه ۹۴ عملیاتی و محقق شود چهره تبریز در پایان سال آتی دگرگون خواهد شد و این شهر در مسیر آبادانی قرار می گیرد.

وی توجه به مناطق حاشیه نشین، بهسازی وروردی های شهر، زیباسازی شهر و احداث پارکینگ در مناطق مختلف شهر را رویکرد مورد توجه خود در جریان تصویب بودجه سال ۹۴ شهر تبریز بیان کرد و گفت: برای تحقق این موارد در بودجه شهرداری، بنده پیگیری و تاکید ویژه ای داشتم که خوشبختانه بخش زیادی از آن محقق شد.

رئیس شورای اسلامی استان همچنین با بیان اینکه بودجه شهرداری های استان در سال ۹۴ نسبت به سال گذشته بطور متوسط ۲۰ درصد افزایش یافته است، افزود: کاهش هزینه های جاری تا حد ممکن و افزایش سهم فعالیتهای عمرانی از ویژگیهای اصلی بودجه مصوب شوراها در شهرهای استان می باشد.

حاجی پور، گفت: ۲۰ میلیون تومان اعتبار در هر یک از شهرهای استان برای احداث پژوهشکده آموزش و پرورش اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه برای طرحهای هادی روستایی بودجه خوبی گذاشته شده است، افزود: سال آینده روستاهای استان نیز همپای شهرها شاهد عمران و آبادی و توسعه یافتگی خواهند شد.

کاهش ۱۰ درصدی هزینه های جاری شهر تبریز در بودجه ۹۴

عضو شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه این نشست و در تشریح نکات مهم بودجه سال ۹۴ شهر تبریز گفت: در بودجه مصوب برای سال آینده ، هزینه های جاری شهرداری ۱۰ درصد کاهش یافت.

احتشام حاجی پور با اشاره به تصویب بودجه ۲۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی ۹۴ تبریز اظهار کرد: از این مبلغ ۶۰ درصد صرف هزینه های عمرانی و مابقی صرف هزینه های جاری و پرداخت حقوق کارکنان خواهد شد.

وی به دو نقیصه موجود در تبریز و بخش خدماتی این شهر اشاره کرد و افزود: نبود پارکینگ و سرویس های بهداشتی دو نقیصه و معضل شهری در این شهر محسوب می شوند که در بودجه ۹۴ رقم قابل توجهی برای این دو موضوع در نظر گرفته شده است.

تخصیص ۳۰۰ میلیارد تومان وام برای ساماندهی بافت حاشیه شهر و بافت فرسوده در بودجه سال ۹۴

وی گفت: در بودجه سال آتی علاوه بر یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی که در ساماندهی بافت فرسوده و حاشیه نشین شهر هزینه می شود، این اجازه به شهرداری داده شده تا سه هزار میلیارد ریال تسهیلات جذب کند.

حاجی پور نشست خبری۲وی به توجه شهرداری به مسیرگشایی در بودجه ۹۴ اشاره کرد و گفت: بودجه شهرداری در این بخش در سال آتی دو برابر شده و حداقل ۴۰۰ میلیارد ریال است که در کنار مسیرگشایی طرح های نیمه تمام، روگذر شهید باکری و طرح شبدری ائل گولی نیز سال آینده به اتمام می رسد.

وی اظهار کرد: در سال ۹۴ تقاطع غیر هم سطح میدان آذربایجان تبریز را تکمیل خواهیم کرد و برای بازگشایی و ساماندهی خیابان ۴۲ متری تبریز ۱۵ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.

اجرای پل وحدت، تقاطع غیرهمسطح پل قاری، مطالعه و اجرای اتوبان شرق به غرب تبریز با ۲۰۰ میلیارد ریال، ساخت پارکینگ طبقاتی با هزینه شهرداری در خیابان ۱۷ شهریور، احداث بلوک های ساختمانی برای اسکان ساکنین مناطق حاشیه نشین شهر، کف سازی بازار کفاشان و زرگرها، مرکز همایش های بین المللی و ساختمان پارک موزه دفاع مقدس از جمله طرح های مصوب شورای شهر برای سال آینده می باشند.

 تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان برای توسعه فضای سبز شهر تبریز

وی گفت: برای توسعه فضای سبز شهر تبریز اعم از احداث پارک های محله ای،توسعه جنگل کاری عون بن علی و پارک برگ تبریز، اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی در بودجه ۹۴ شهرداری تبریز در نظر گرفته شده است.

رییس شورای استان اظهار کرد: برای ساماندهی و زیباسازی ورودی های شهر، در بودجه سال ۹۴ تبریز ۵ میلیارد تومان اعتبار برای هر ورودی پیش بینی شده است.

حاجی پور گفت: جهت آسفالت اساسی معابر و خیابانهای شهر نیز حداقل ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه می شود و برای افزایش کیفیت، کمیته ای متشکل از متخصصین این امر جهت نظارت تشکیل شده است.

 وی در خصوص اعتبار در نظر گرفته شده برای ساختمان شورای شهر تبریز در بودجه ۹۴ گفت: برای اتمام ساختمان جدید شورای شهر تبریز اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی در نظر گرفته شده است.

تخصیص ۸ میلیارد تومان برای ایجاد فضاهای ورزشی و چمن مصنوعی در مناطق محروم شهر

حاجی پور خاطرنشان کرد: اعتبار ۸ میلیارد تومان برای ایجاد فضاهای ورزشی و چمن مصنوعی در مناطق محروم شهر تبریز در بودجه ۹۴ شهرداری تبریز پیش بینی شده است.

وی همچنین تصویب بودجه برای روستاهای اطراف تبریز از دیگر ویژگیهای بودجه سال ۹۴ بیان کرد و گفت: برای اولین بار، ۵ میلیارد تومان برای توسعه و آبادانی روستاهای اطراف تبریز اختصاص یافت.

وی گفت: سال آینده برای متروی تبریز به نحو مطلوب و مکفی تزریق بودجه صورت خواهد پذیرفت تا شاهد شتاب فعالیتهای مترو و راه اندازی یکی از خطوط آن باشیم.

وی همسان سازی خدمات رفاهی و مزایای شغلی کارگران همه شرکتهای طرف قرارداد شهرداری را از دیگر ویژگیهای بودجه سال آینده بیان کرد و گفت: قرار شد از سال آینده کارگزان دیگر شرکتها نیز همچون شرکت همشهری از امکانات رفاهی شهرداری تبریز بهره مند شوند.

حاجی پور در پاسخ به سوال اعتدال پرس: باید طرح جامع فرهنگی قویتری برای شهر تبریز تدوین و اجرا شود/ با ورزش قهرمانی موافق نیستم

وی در پاسخ به سوال خبرنگار اعتدال پرس درخصوص ضعیف بودن مدیران و برنامه های تدوین شده حوزه فرهنگی شهرداری تبریز و راهکار شورای شهر برای تقویت این بخش در سال آتی گفت: بنده نیز معتقدم نقشه راه فرهنگی تدوین شده در شهرداری تبریز، ضعیف و دارای نواقصاتی است و مدیران حوزه فرهنگی شهرداری علی رغم تلاشهای صورت گرفته، باید طرح جامع فرهنگی قویتری برای شهر تبریز تدوین و اجرا کنند.

وی افزود: در این راستا و در بودجه سال ۹۴، اعتبارات خوبی برای توسعه فعالیتهای فرهنگی، هنری و مذهبی شهر تبریز مصوب شده است و امیدوارم سال آینده بتوانیم خانه ای مناسب برای استقرار مطبوعات و سازمانهای مردم نهاد احداث کنیم.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگر اعتدال پرس مبنی بر اینکه آیا لازم است بودجه های کلان، بجای صرف در امور عمرانی و خدماتی که وطایف اصلی شهرداری هستند در امر تیمداری و ورزش حرفه ای که وظیفه ای فرعی و غیرضروری است هزیه شود، گفت: بنده نیز با این امر موافقم و معتقدم شهرداری نباید در ورزش قهرمانی ورود پیدا کند و بهتر است این بودجه ها صرف ورزش محلات و توسعه فضاهای ورزشی در مناطق مختلف شهر بخصوص مناطق محروم و حاشیه ای شهر شود.

وی افزود: در این راستا از ۱۶ میلیارد تومان بودجه تصویب شده برای حوزه ورزش، مصوب شد که نصف آن در ورزش قهرمانی و نصف آن در ورزش محلات هزینه شود.

حاجی پور نشست خبری

 

انتهای خبر