سفر احمدی نژاد به ترکیه/ دلیل سفر احمدی‌نژاد به ترکیه از زبان افخم+ عکس

احمدی‌نژاد در اولین سفر خارجی خود پس از ریاست جمهوری ، تهران را به قصد استانبول ترک کرد تا در مراسم نکوداشت نجم‌الدین اربکان شرکت کند. به گزارش اعتدال پرس، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور سابق در اولین سفر خارجی خود پس از فاصله گرفتن از مقام ریاست جمهوری، امروز پنجشنبه تهران را به مقصد استانبول ترک […]

image_pdfimage_print

احمدی‌نژاد در اولین سفر خارجی خود پس از ریاست جمهوری ، تهران را به قصد استانبول ترک کرد تا در مراسم نکوداشت نجم‌الدین اربکان شرکت کند.

به گزارش اعتدال پرس، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور سابق در اولین سفر خارجی خود پس از فاصله گرفتن از مقام ریاست جمهوری، امروز پنجشنبه تهران را به مقصد استانبول ترک کرد تا در مراسم نکوداشت مرحوم نجم‌الدین اربکان از شخصیت‌های برجسته ترکیه شرکت کند.

این سفر، بنا به دعوت رسمی فرزند مرحوم اربکان و رئیس بنیاد اربکان انجام می‌شود و قرار است احمدی‌نژاد، در مراسم یادبودی که به مناسبت چهارمین سالگرد درگذشت اولین نخست‌وزیر اسلام‌گرای ترکیه برگزار می‌شود، سخنرانی کند.

احمدی نژاد

نجم‌الدین اربکان موسس «دیدگاه ملی» در ترکیه و از پیشگامان ایجاد وحدت بین ملت‌ها، در سال ۲۰۱۱ میلادی و در سن ۸۵ سالگی چشم از جهان فرو بست.

بنابر گزارش سایت مهر مردم، نخبگان ترکیه شامل علما، روحانیون، دانشگاهیان، جوانان و نمایندگان اصناف، تجار و بازرگانان این کشور با احمدی‌نژاد ملاقات خواهند کرد. همچنین برخی از شخصیت‌های ترکیه و اهالی فرهنگ و اندیشه از جمله شماری از نویسندگان و روزنامه‌نگاران این کشور‌، جداگانه با احمدی‌نژاد دیدار و گفت‌و‌گو می‌کنند.

احمدی نژاد

بورسا محل برگزاری مراسم یادبود مرحوم اربکان، چهارمین شهر مهم ترکیه و مرکز استانی به همین نام است و امام خمینی (رض) در مسیر تبعید به عراق، به مدت هشت ماه میهمان مردم شهر بورسا بودند که به گرمی مورد استقبال آنان قرار گرفتند.

در سفر سه روزه احمدی‌نژاد به ترکیه‌، ثمره هاشمی‌، الهام‌، میرتاج الدینی‌، حجت‌الاسلام بهرامی، امیدی‌، تمدن و شمقدری وی را همراهی می‌کنند.

احمدی‌نژاد، رییس جمهور سابق در سال ۱۳۹۱ نیز در پیامی به همایش بین‌المللی اربکان در آنکارا، نگاه مبتنی بر عدالت و انسان‌دوستی نجم‌الدین اربکان را ریشه در اعتقادات اسلامی وی و موجب چالش او با محافل استکباری و صهیونیستی دانسته بود.

دلیل سفر احمدی‌نژاد به ترکیه از زبان افخم

مرضیه افخم درباره‌ی سفر محمود احمدی‌نژاد به ترکیه و اقدامات وزارت خارجه در این باره گفت: سفر آقای احمدی‌نژاد کاملا شخصی است و هماهنگی از سوی وزارت خارجه به عمل نیامده است.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از ایسنا، سخنگوی وزارت خارجه درباره‌ی سفر محمود احمدی‌نژاد به ترکیه گفت: سفر آقای احمدی‌نژاد کاملا شخصی بوده است.

مرضیه افخم درباره‌ی سفر محمود احمدی‌نژاد به ترکیه و اقدامات وزارت خارجه در این باره گفت: سفر آقای احمدی‌نژاد کاملا شخصی است و هماهنگی از سوی وزارت خارجه به عمل نیامده است.

انتهای خبر