سوقصد به احمدی نژاد در ترکیه/ حاشیه های سفر رئیس جمهور سابق به ترکیه +تصاویر

شب گذشته در مقابل سالن همایش چهارمین سال درگذشت “نجم الدین اربکان” در ترکیه به دکتر احمدی نژاد حمله انتحاری از سوی یک نوجوان ترک طرح ریزی شد. به گزارش اعتدال پرس، دکتر احمدی نژاد در سفری که به دعوت “موسسه وقف اربکان” به ترکیه کرده است دیشب(شب جمعه) قرار بود، در مراسم چهارمین سالگرد […]

image_pdfimage_print

شب گذشته در مقابل سالن همایش چهارمین سال درگذشت “نجم الدین اربکان” در ترکیه به دکتر احمدی نژاد حمله انتحاری از سوی یک نوجوان ترک طرح ریزی شد.

به گزارش اعتدال پرس، دکتر احمدی نژاد در سفری که به دعوت “موسسه وقف اربکان” به ترکیه کرده است دیشب(شب جمعه) قرار بود، در مراسم چهارمین سالگرد نجم الدین اربکان، از روسای جمهور سابق ترکیه، شرکت کند. در این مراسم طبق برنامه ریزی صورت گرفته مقرر شده بود دکتر احمدی نژاد سخنرانی نماید.

قبل از رسیدن رئیس جمهور سابق ایران به سالن همایش یک نوجوان ترک در مقابل سالن همایش، با گفتن شهادتین کوله پشتی خود را به زمین پرت کرد.

این پسر جوان مدعی شد بمبی همراه دارد که آن را منفجر خواهد کرد و ضمن آن می خواست کوله پشتی را به سمت احمدی نژاد پرتاب کند که در بازرسی پلیس به جای بمب آنچه به دست آمد قالب صابون بود.

با توجه به تدابیر امنیتی شدید پلیس ترکیه، بلافاصله نوجوان مورد نظر دستگیر شده و به بازداشتگاه پلیس منتقل شد و کیف پرتاب شده توسط نیروهای ویژه پلیس بررسی گردید.

پس از بررسی های صورت گرفته مشخص گردید کیف حاوی بمب نبوده  و چند قالب صابون به شکل بمب بسته بندی شده است.

همچنین در هنگام سخنرانی دکتر احمدی نژاد در سالن ۴ تن از حاضران در سالن شروع به اعتراض کردند که با برخورد شدید سایر حضار مواجه شد. معترضان به سخنرانی احمدی‌نژاد در دست خود پرچم مخالفان سوریه داشتند. پلیس ترکیه پس از بیرون برده شدن معترضان از سالن، ترتیبات امنیتی و حفاظتی احمدی‌نژاد را افزایش داد.

پلیس اعلام نموده به احتمال زیاد نوجوان دستگیر شده دارای مشکل روانی است و ۴ نفر دستگیر شده در سالن نیز از دوستان وی می باشند.

بعد از حوادث رخ داده پلیس تدابیر امنیتی خود را در سالن و اطراف دکتر احمدی نژاد و هیئت همراه افزایش داد.

دیدار رییس جمهوران سابق ایران و ترکیه

گفتنی است؛ سفر به ترکیه نخستین سفر خارجی محمود احمدی‌نژاد پس از پایان دوره ریاست‌جمهوری او است و به دعوت بنیاد موقوفه اربکان که یک موسسه خصوصی است، انجام شده است.

وزارت امور خارجه سفر احمدی‌نژاد را به ترکیه سفری خصوصی عنوان کرده است. چند تن از مقام‌های سابق دولت محمود احمدی‌نژاد از جمله محمدرضا میرتاج‌الدینی، غلامحسین الهام و مرتضی تمدن او را در این سفر همراهی می‌کنند.

 در این سفر دکتر احمدی نژاد و هیئت همراه با گروهی از سران دولت سابق و حال ترکیه و مسولان وقف اربکان دیدار نمود.

رئیس جمهور سابق ایران در این سفر دیدار مفصلی با عبدالله گل رئیس جمهور سابق ترکیه داشت.

در این دیدار عبدالله گل که در روزهای اخیر سر ماجرای “جک استراو” دیپلمات انگلیسی مورد نقد برخی رسانه ها قرار گرفته استقبال گرمی از او به عمل آورد.

حاشیه های سفر احمدی نژاد به ترکیه

احمدی نژاد اولین بار بود که بعد از پایان دوران ریاستش بر قوه مجریه سفری خارجی انجام می داد که این سفر با حاشیه های چندی مواجه شد.

به گزارش «سایت روز نو »، محمود احمدی نژاد به دعوت موسسه وقف اربکان برای شرکت در مراسم چهارمین سالگرد نجم الدین اربکان،نخست وزیر اسبق ترکیه به این کشور سفر کرده بود.

او از یک سو مقابل مسجد جامع شهر بورسا که روز گذشته نماز جمعه را در آن به جا آورد با استقبال مردمی مواجه شد که از دو طرف دستهایش را گرفته و شکل صلیب ایجاد کردند، از سوی دیگر با نقدهای پسر جوانی در مقابل سالن همایش مواجه شد که هم می خواست بمب منفجر کند و هم کوله پشتی را به سمت احمدی نژاد نشانه برود. ضمن اینکه هنگام سخنرانی او درگیری هایی در داخل سالن بوجود آمد که در نظم برنامه اختلال ایجاد کرد.

مردم مقابل مسجد احمدی نژاد را به صلیب کشیدند

با این حال محمود احمدی نژاد قبل از این حاشیه های جنجالی با استقبال مردمی مواجه شد.او که از همان ساعات اولیه روز جمعه در شهر بورسا محل برگزاری مراسم گرامیداشت نجم الدین اربکان حضور یافت در نماز جمعه این شهر در مسجد جامع تاریخی شرکت کرد.

مردم شهر جلوی مسجدی که محمود احمدی نژاد در آن نماز جمعه خواند صف کشیده و نسبت به او ابراز احساسات کردند.آنها دستهای احمدی نژاد را از دو طرف گرفته و شعار دادند “زنده باد اسلام،مرگ بر اسرائیل”.

علاوه بر مردم ترکیه توریست های خارجی و عرب که به زبان عربی احمدی نژاد را صدا می زدند دستهای خود را دراز کرده و به او دست می دادند.دیروز تیتر اغلب رسانه های ترکیه این بود “ازدحام مردم برای دیدار از احمدی نژاد”.

ازدحام جمعیت به گونه ای بود که بارها تیم محافظ از مردم خواهش کردند راه را برای حرکت آنها باز کنند.

شوخی احمدی نژاد با خانم میزبان ترکیه ای که از او پذیرایی کرد

به گزارش روزنو، محمود احمدی نژاد یکی از کارهایی که در بورسا انجام داد این بود که از خانه محل اقامت امام خمینی در زمان تبعید به ترکیه دیدن کرد.

بعد از اقامه نماز جمعه بود که محمود احمدی نژاد برای بازدید از خانه تاریخی محل اقامت رهبر انقلاب ایران در بورسا رفت.

امام خمینی بین سالهای ۱۹۶۴_۱۹۶۳ به مدت ۸ ماه در این خانه اقامت داشت.این خانه ۳۵ سال پیش از سوی مالک قبلی فروخته شده و امروز مالک آن فردی به نام تیفون کوکتای است که دیروز همراه محمود احمدی نژاد با تعداد زیادی مهمان در خانه اش مواجه شد.

تیفون کوکتای گفته در مورد مالک سابق خانه هیچ اطلاعی ندارد.اما ۳۵ سال پیش این خانه را با قیمت مناسبی خریده است.

خانم جانسل همسر مالک فعلی این خانه که ۳۵ سال پیش آن را خریده اند در خانه خود از احمدی نژاد و هیئت همراه با شیرینی معروف کستانه پذیرایی کرد که احمدی نژاد حین پذیرایی واکنش صمیمانه ای به میزبان نشان داد.

انتهای خبر