درخواست استاندار و رئیس شورای شهر جهت انصراف نجفی از اتاق بازرگانی تبریز!

 استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: برای اینکه هیچگونه شائبه دخالت دولت نباشد از شهردار تبریز و مشاور استاندار خواستیم تا در این انتخابات شرکت نکند. به گزارش اعتدال پرس، در حالی که چند روز بیشتر به  انتخابات هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز باقی نمانده‌است، زمزمه‌هایی در مورد احتمال انصراف صادق نجفی شنیده می‌شود. انتخابات هیئت نمایندگان اتاق […]

image_pdfimage_print

 استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: برای اینکه هیچگونه شائبه دخالت دولت نباشد از شهردار تبریز و مشاور استاندار خواستیم تا در این انتخابات شرکت نکند.

به گزارش اعتدال پرس، در حالی که چند روز بیشتر به  انتخابات هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز باقی نمانده‌است، زمزمه‌هایی در مورد احتمال انصراف صادق نجفی شنیده می‌شود.

انتخابات هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی استان آذربایجان شرقی که با حضور صادق نجفی و تایید صلاحیت اخیر وی، در کنار سایر رقبای انتخاباتی وارد دور تازه ای از رقابت شده بود با درخواست سیاسیون و برخی فعالان اقتصادی اقتصادی برای انصراف وی از این انتخابات شکل دیگری به خود گرفته است.

طی روزهای گذشته علاوه بر رئیس شورای شهر و تنی چند از اعضای شورای شهر تبریز، تعدادی از فعالان اقتصادی استان به همراه برخی از مسوولان از جمله استاندار آذربایجان شرقی در ملاقات با صادق نجفی، خواستار انصراف وی از انتخابات هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی شدند.جبارزاده

اسماعیل جبارزاده عصر امروز در شورای اداری استان که با حضور حجت‌الاسلام ناطق‌نوری همراه بود، گفت: از شهردار تبریز خواستم از انتخابات اتاق بازرگانی انصراف دهد، دولت هیچگونه دخالتی در انتخابات اتاق بازرگانی تبریز ندارد و تلاش شده تا استقلال بخش خصوصی در این زمینه حفظ شود.

وی با اشاره به نزدیک بودن انتخابات اتاق بازرگانی در تبریز بر استقلال انتخابات اتاق بازرگانی تبریز تاکید کرده و یادآور شد: این انتخابات در واقع انتخابات کابینه‌ای بخش خصوصی است و اتاق بازرگانی تبریز سابقه‌ای دیرین و طولانی دارد.

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: دولت هیچگونه دخالتی در انتخابات اتاق بازرگانی تبریز ندارد و تلاش شده تا استقلال بخش خصوصی در این زمینه حفظ شود.

 جبارزاده تاکید کرد: برای اینکه هیچگونه شائبه دخالت دولت نباشد از شهردار تبریز و مشاور استاندار خواستیم تا در این انتخابات شرکت نکند.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: حضور شهردار تبریز در انتخابات اتاق بازرگانی با اصرار بازرگانان و تجار بود ولی بنده و رئیس شورای اسلامی شهر تبریز از وی خواستیم تا از این انتخابات انصراف دهد.

وی گفت: حجم پروژه‌های عمرانی شهرداری تبریز بسیار بالا است و حضور آقای نجفی در این سمت برای انجام پروژه‌ها لازم است.

admin-ajax

تلاش دبیری برای انصراف نجفی از انتخابات اتاق بازرگانی تبریز

این گزارش همچنین حاکی است، گفته می‌شود در روزهای اخیر شهرام دبیری رییس شورای شهر تبریز، تلاش‌هایی را برای منصرف ساختن شهردار تبریز از نامزدی انتخابات هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی آغاز کرده‌است.

شنیده‌ها حاکی‌ است دبیری به همراه برخی اعضای شورای شهر اخیرا دیدارهایی با نجفی داشته و از وی خواسته با اعلام انصراف از انتخابات، تمرکز خود را معطوف  فعالیت در شهرداری تبریز نماید.

اگرچه شهردار تبریز، پاسخ روشنی به درخواست دبیری نداده است، اما پیش‌بینی می‌شود رایزنی چند روز اخیر، در تصمیم‌گیری روزهای آتی نجفی موثر باشد.

 هشتمین دوره انتخابات هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز همزمان با سراسر کشور هجدهم اسفند ماه در تبریز برگزار می شود.

گفتنی است رد صلاحیت برخی کاندیداهای این انتخابات که از چهره های مشهور اقتصادی استان هستند و شایعات مختلف در خصوص تایید یا رد صلاحیت این افراد، این دوره از انتخابات اتاق بازرگانی تبریز را بسیار داغ کرده است.

این امر همچنین موجب شده تا تکلیف ائتلافهای شکل گرفته در این رقابتها، با بلاتکلیفی همراه شده و فضای مبهم و پیچیده ای بر این انتخابات حاکم شود.

انتهای خبر