جبارزاده: نیروهای مازاد ادارات مانع جذب نیروهای متخصص شده است

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: مدیران از ابتدای سال نفراتی را مامور کنند تا وظایفی را که امکان واگذاری به بخش خصوصی هست را شناسایی کنند و با انتقال این وظایف به بخش خصوصی خرید خدمت از آنان صورت گیرد. به گزارش اعتدال پرس، اسماعیل جبارزاده پیش از ظهر امروز در جلسه شورای راهبردی توسعه مدیریت آذربایجان‌شرقی […]

image_pdfimage_print

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: مدیران از ابتدای سال نفراتی را مامور کنند تا وظایفی را که امکان واگذاری به بخش خصوصی هست را شناسایی کنند و با انتقال این وظایف به بخش خصوصی خرید خدمت از آنان صورت گیرد.

به گزارش اعتدال پرس، اسماعیل جبارزاده پیش از ظهر امروز در جلسه شورای راهبردی توسعه مدیریت آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه کارگزاران نظام اسلامی رسالت سنگینی در زمینه اصلاح رفتار خود دارند، اظهار داشت: با اصلاح رفتار اداری کارکنان دولت می‌توان انتظار داشت که جامعه نیز اصلاح شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی افزود: در زمینه اصلاح ساختار اداری و توسعه دولت الکترونیک از حد مطلوب فاصله داریم و با وجود اقداماتی که شده است هنوز با مطلوب فاصله داریم.

جبارزاده با بیان اینکه حکومت‌داری نیازمند عقل و منطق است، تاکید کرد: نمی‌شود با احساسات در زمینه مسائل اداری و حکومتی کاری انجام داد و متاسفانه در سال‌های اخیر برخی استخدام‌های غیرمنطقی صورت گرفته است.

وی افزود: با وضعیت فعلی اداره کشور مشکل خواهد بود و بدون تحول اداری امکان اداره کشور با بودجه فعلی امکانپذیر نیست و اصلاح ساختار اداری امری بسیار ضروری است و آذربایجان‌شرقی آماده است تا در زمینه اصلاح ساختار اداری پیشقدم شود تا مسائل حقوقی و پرداخت کارکنان اصلاح شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی ادامه داد: روسای ادارات مختلف استان می‌توانند با ارائه روش‌هایی مشکلات را بررسی و پیشنهاداتی برای چابک‌سازی بخش اداری ارائه کنند.

استاندار آذربایجان‌شرقی افزود: مدیران از ابتدای سال نفراتی را مامور کنند تا وظایفی را که امکان واگذاری به بخش خصوصی هست را شناسایی کنند و با انتقال این وظایف به بخش خصوصی خرید خدمت از آنان صورت گیرد و این مهم مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است.

وی با اشاره به نیروهای مازاد در دستگاه‌های اداری گفت: این نیروهای مازاد اداری موجب می‌شود تا مدیران نتوانند افراد متخصص مورد نیاز را جذب کنند و درخواست داریم تا مجوزی ارائه شود تا مدیران بتوانند از نفرات محدودی در زمینه پیشبرد اهداف اداری کمک بگیرند.

جبارزاده گفت: ۲۵۰ نقطه دولت الکترونیک از ابتدای فعالیت تیم استانداری فعلی به هزار نقطه رسیده و در کنار آن شبکه ملی اطلاعات استان و دیتاسنتر استان راه‌اندازی شده است.

جبارزاده عدم تفویض اختیارات را از موانع توسعه دولت الکترونیک دانست و گفت: اعتماد مدیران مرکز به مدیران استانی در این زمینه می‌تواند موانع توسعه‌ای را برطرف کند و توان مدیران فعلی بسیار بالا است.خبرگزاری فارس: آذربایجان‌شرقی مدل کشوری توسعه دولت الکترونیک است

آذربایجان‌شرقی مدل کشوری توسعه دولت الکترونیک است

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه گفت: آذربایجان‌شرقی مدل کشوری توسعه دولت الکترونیک است و حساسیت خاصی در زمینه اجرای برنامه‌های دولتی در این زمینه وجود دارد.

محمدتقی پاکزاد گفت: آذربایجان‌شرقی در زمینه توسعه دولت الکترونیک و اصلاح نظام اداری پایلوت کشوری بوده و موانع و مشکلات با توجه به گزارش کارکرد مسئولان بررسی می‌شود و اقدامات بعدی مشخص شود.

وی بررسی نقاط ضعف قوت برنامه را به صورت مستمر یادآور شد و گفت: مسیر گام به گام برای ارائه مدلی برای کشور اقدام خواهیم کرد و نقشی فرادستگاهی داریم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری افزود: با توجه به اهمیت استان در این زمینه معاون نوسازی اداری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور عضو ثابت جلسات اصلاح ساختار اداری استان خواهد بود.

برنامه توسعه دولت الکترونیک آذربایجان‌شرقی ۴۵ درصد تحقق یافت

مدیرکل دفتر منابع انسانی و تحول اداری استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: برنامه توسعه دولت الکترونیک آذربایجان‌شرقی در ۶ ماهه سال‌جاری ۴۵ درصد تحقق یافت.

انتهای خبر